MiniReportík z konference SaaSkaři #2 Jak na úspěšný marketing SaaS aplikací
Reading Time: 2 minutesMinulý týden jsem byl na konferenci SaaSkaři, kterou organizují Karel Dytrych (Zakladatel Freelo) a Petr Ferschmann (CEO Dativery). Tohle byla druhá konference SaaSkařů v pořadí. Na té první jsem bohužel chyběl. Jak bylo na té druhé?
Budu stručný, proto ten „MiniReportík“ v názvu. Spíš než o nějaké marketingové návody šlo o zajímavé příběhy, které stojí za úspěšnými SaaS aplikacemi. Ty v první polovině konference ukázaly dva naprosto rozdílné přístupy Ivana Hrušky z Roihunter.com versus přístup Mária Roženského, který popsal celý svůj příběh od začátků AffilBoxu po dnešní výsledky SupportBoxu.
Ivan Hruška vysvětlil, proč je pro výkonnostní marketing důležité začít „měkkými“ cíly, jako třeba definováním corporate identity, nebo strategií blogu a až pak se soustředit na výkon. Mário zase odhalil spoustu tvrdých čísel nejen ze SaaS aplikací, které provozuje, ale i z bočních projektů, které mu v mezičase pomáhaly s cashflow. Věděli jste, že třeba Affiliate Academy mělo milion korun tržbu, kniha půl milionu a Virtual Affiliate Manager 650 tisíc?
Hlavní ponaučení bylo, že neexistuje jeden správný způsob, jak rozjet SaaS aplikaci. Naopak. Úspěchu se dá dosáhnout nejrůznější cestou. Na jednom se ale zúčastnění shodli. V průměru přijde úspěch po 2 letech programování a 2 letech následného snažení o rozjetí.
To pro náš Bankonaut samozřejmě nic nemění. Chceme se kontinuálně snažit o co nejlepší přínos pro co nejvíc lidí, kterým dokážeme pomoct. Postupem času mi to přijde jako stále důležitější úkol.
Ale zpátky ke konferenci. Pavel Krkoška ukázal na příkladu aplikace Singlecase.cz (určené právníkům), jak důležité je poznat prostředí svých zákazníků, a kde se pohybují. Popisoval jejich postupný úspěch v prezentaci své aplikace na právnických offline akcích. Také poukázal na nedostatečnou sebepropagaci samotných právnických služeb. Účetní a právníci se sice na školách naučí svůj obor, ale už ne to, jak si sehnat zákazníky. Marketing potřebujeme všichni.
Poslední přednášku měl Lukas Mehnert, zastupující aplikaci Smartlook.com. Ten hodně pomohl s tipy, kde všude se dá na internetu SaaS aplikace propagovat a jak si zjistit podobné zdroje i pro váš obor. V souvislosti s tím jsem si zapsal další dva analytické nástroje pro šmírování konkurence, které jsem neznal. Oblíbený similarweb.com asi znáte. Z přednášky jsem neznal semrush.com a builtwith.com.
Bylo toho samozřejmě mnohem víc, ale tolik ve stručnosti to, co jsem nezapomněl. Na konci ještě dodám pozvánku na První celodenní SaaS event v ČR, který se chystá ve čtvrtek 11. října 2018 v Brně: marketingmonstaas.cz.
EDIT: O něco komplexnější report z akce najdete na https://blog.freelo.cz/4-prakticke-ukazky-marketingu-saas-aplikaci-saaskari-2/.