3 affiliate nápady, které jsem kvůli focusu odpískal
Reading Time: 2 minutesKvůli focusu člověk nemůže realizovat všechno, co se mu zdá jako dobrý nápad. Jako podnikatel vidím všude spoustu příležitostí a některé affiliate nápady mi přišly tak dobré, že jsem se do nich nějakým způsobem pustil, nebo se na ně připravoval v rámci počátečního nadšení, než jsem si spočítal, že stejně bude nejefektivnější věnovat se tomu, co mi vydělává nejvíc.
Těch nápadů a projektů je ale škoda, proto je dnes vytáhnu ze šuplíku a poskytnu k dispozici.
SaaSko
Prvním z nich je SaaSko. To měl být affiliate magazín s recenzemi světových SaaS aplikací, které mají většinou dobrý affiliate program. Příležitost je to zajímavá z toho důvodu, že SaaS aplikace jsou oblíbené, ale informace o nich v češtině nejsou. Dost lidí by určitě nějaká aplikace zaujala a rozhodl se ji používat, kdyby a) o ní věděl a za b) pochopil by, k čemu slouží. Landing page SaaS aplikací jsou někdy promakané, ale jindy zmatené a anglicky nemluvící nemusí ani po 5 minutách pochopit, k čemu slouží. Přitom by třeba se samotnou aplikací zacházet uměl, obzvlášť, když bude mít po ruce český návod. Skrýt affiliate link do recenze a návodu už je hračka a vybudovat komunitu na Facebooku taky nebude problém.
Kdo se toho bude chtít chopit, doména saasko.cz mi před 3 dny expirovala, tak si ji můžete buď odchytit, napsat mi, ať ji ještě zaplatím a předám, nebo si vymyslet vlastní.
Luxusní auta
Další mou úvahou byl obor pronájmu luxusních vozů, ať už od specializovaných firem jako dream-cars nebo zážitkových agentur, které mají s větší pravděpodobností affiliate program. Lepší by ale bylo, oslovit specializovanou firmu napřímo a strpět neodborný program, protože vám v tomto případě stačí textový odkaz.
Je skutečně velmi snadné získat tisíce fanoušků na stránky s názvy „luxusní auta“, „Porsche fans“, „milujeme kabriolety“ a podobně. Stačí reklamou nastartovat prvních 100 fandů a zbytek jde samospádem. Je třeba je ale udržovat 3 příspěvky denně s nějakým rozumným obsahem. To ale není žádná práce, vždyť který kluk by nechtěl pracovat tím, že bude celý den hledat zajímavosti o luxusních kárách? Jednotlivé stránky pak budou inzerovat affiliate odkaz ve stylu „složte se s kámošema na den strávený v Maserati“. Většina těch fanoušků bude mít někde plakát své oblíbené káry, ale miliony na něj nikdy nevydělá. 12 tisíc už ale sehnat můžou, pokud by chtěli zažít ten pocit. Provize pak může být 7-8% pro vás. Pokud občas chytnete pronájem na víkend, třeba na svatbu, může se vyplatit i o něco dražší proklik.
Na tohle mám připravenou fan stránku „luxusní auta“ s 800 fanoušky, na kterou jsem strašně dlouho nic nenapsal, takže zbytečně umírá. Můžeme se nějak domluvit.
Facebook a mobilní hry
Třetí příležitost je o tom, že affiliate kampaně s platbou za registraci do hry zdarma, k nám přinesly způsob, jak monetizovat děti. Děti se strašně snadno získávají, ale většinou jim nic neprodáte. Herní affil kampaně, třeba od AfffilNetu tohle řeší. Mám fan stránky „Hry na Facebooku“ (4 253 fandů) a „Tapped Out – CZ hráči“ (1 574 fandů), což je iOS a Android hra o Simpsonech, ke které mám i web TappedOut.cz. Už jsem tady o tom projektu jednou psal, návštěvnost ze SEO funguje prakticky sama, když píšete o každém updatu, jenže to já už skoro rok neudělal, takže jsem spadl z prvního místa. Pokud by tohle chtěl někdo realizovat, něco mi nabídněte a já vám to převedu a tuhle kapitolu uzavřu.
Samozřejmě si to můžete udělat po svém, her je nekonečné množství, takže stačí odchytávat jejich skalní fanoušky.
roman@prikryl.org
Zdravím Vás Michale. Na těch luxusních autech bych se rád dohodnul pokud je to stále aktuální. Pokud ano prosím napište mi do emailu. Díky Roman