Jak funguje landing page na hraně slušnosti
Reading Time: 2 minutesPři honbě za vysokým konverzním poměrem můžete narazit na skutečné extrémy. Některé metody v affilu nejsou úplně košér, ale o to víc v praxi fungují. Na jednu podobnou metodu jsem narazil už víckrát. Myslel jsem si, že se tohle dělá dosud jen v zahraničí, ale zahlédl jsem ji i u nás jako oficiální landing page kampaně. Netvrdím, že byste se touto cestou měli vydat, ale minimálně byste ji měli znát. Zajímá vás, o co jde? Mám pro vás trochu víc než to…
Magazín, který není magazínem
Možná už jste se doslechli, že dobře fungují různá odborně vypadající doporučení, nákresy a podobně. Když čtenář získá pocit odbornosti, začne vám důvěřovat. Metoda, kterou vám dnes ukážu, se právě o tenhle psychologický efekt opírá.
Představte si, že náštěvník přijde na prodejní stránku, klikne na CTA, dostane se na formulář a ten vyplní. Celkem běžný průběh ovšem s tím rozdílem, že návštěvník o prvních dvou krocích vůbec netuší. Neví, že se nachází na prodejní stránce a neví, že kliknul na výzvu k akci. Stránka totiž působí jako nezávislý magazín s otevřeným odborným článkem.
Podívejte se, jak taková landing page vypadá:
Celkem normální magazín, že? Až na to, že nejde o magazín, ale o tvrdě prodejní stránku, kde ať kliknete na cokoliv, dostanete se na stránku s formulářem. Můžete klikat na jméno autora, fotografii komentujících, libovolnou položku v menu – všechno vede na formulář. Hlavní stránka „magazínu“ neexistuje, homepage je tento „článek“. Konkrétně landing page na obrázku je navíc okořeněna automaticky spuštěným videem, které ukazuje, jak správně vyplnit formulář.
A čísla?
Fajn, teď už víte, že se dá udělat odborně vypadající článek v magazínu, který tak pouze působí, a kde můžete vložit affil odkaz pod všechno, co na webu je. Funguje to ale?
Stránka, kterou vidíte na přiloženém obrázku, konvertuje z návštěvy do vyplnění formuláře 17%! A to by se dala určitě testováním ještě vylepšit. 17% se mimo půjčky moc často nevidí. V úvodu jsem tvrdil, že mám pro vás trochu víc. Mám konkrétní čísla jednoho affiláka z této kampaně. Tato čísla jsou z aktuálního měsíce. Tento affilák používá emailing a PPC reklamy. Pro ilustraci, kampaň nabízí 150$ CPA.
Mrkněte na jeho statistiky:
Y2K.bug@seznam.cz
O podobné stránce jsem psal u mě na blogu cca před 3 rokama. Princip naprosto totožný, jen byla na hubnutí - http://mariorozensky.cz/zajimava-affiliate-stranka/
honzik.pokorny@centrum.cz
Dobře Tomáš. :-)