Affiliate marketing Jak propagovat

Jak na rozdíly mužské a ženské cílové skupiny

8.6.2015 3 min čtení

Jak na rozdíly mužské a ženské cílové skupiny

Reading Time: 3 minutes

Během své dráhy affiláka jsem propagoval nejrůznější lead-gen obory od energetiky, přes povinné ručení až po hubnutí. Naučil jsem se principy, které obecně fungují, a které se vám tu pokouším předávat. Některé z nich ale platí u mužské cílové skupiny, zatímco u té ženské vůbec a naopak. Vzhledem k tomu, že neznám vaše projekty, a protože jich samozřejmě můžete mít víc, sepsal jsem ty nejvýznamnější rozdíly v přístupu k affil webu u rozdílných pohlaví, pro které je affiliate kampaň především cílena.

Objem obsahu

Jeden z výrazných rozdílů, pokud začínáte tvořit web především pro ženy nebo pro muže, je množství jeho obsahové stránky. Na textech budete muset ve větší míře zapracovat právě u žen a nebude stačit pouze nahustit web podrobnostmi. Je třeba se také zaměřit na kvalitu a pokusit se přiblížit atmosféru, pocity a přínos v běžných životních situacích ideálně formou příběhů dalších spokojených žen.

Umístění formuláře, CTA

Určitě jste se už setkali s nějakým podobným vtipem, který reaguje na rozdílný přístup v nakupování mužů a žen. I když je samozřejmě přehnaný, má pravdu v rozhodovacím procesu. I když se ženy umí rozhodnout spontánně prakticky okamžitě, pokud je něco zaujme, málokdy konkrétní nákup plánují. Rozhodnost a plánování nechybí nám mužům, zatímco ženy se rády nechávají vést, lákat a zaujmout.

jak_nakupuje_zena_muz

Na webu to znamená, že cílový prvek u mužů funguje nahoře, přímo na očích hned vedle konkrétního popisu. Muž je rád, že našel řešení své potřeby, a že už se tím nemusí dál zabývat. U žen je třeba výrazně víc přesvědčování a lákání. CTA či formulář přímo v oblasti hlavičky tedy neobstojí. Budou scrollovat dolů a číst každý řádek, aby se nechávaly vést a ideálně postupně ohromovat až do momentu, kdy nakoupí rychlým, nedočkavým způsobem. Jako by bez produktu či služby nemohly dál žít plnohodnotný život. Rády utrácí peníze a klidně nakoupí větší množství a častěji. Bez „předehry“ to ale nepůjde.

Pocit vs. parametry

Už víte, že mužům i ženám se prodává opačným způsobem. Jak to ale zařídit? Ženy se při nakupování řídí nejčastěji svými pocity. Muž oproti nim spoléhá na parametry a tvrdá čísla. V textu toho tedy využijte a mužům připravte odrážkové seznamy, kdežto ženám do delšího textu plného příjemné atmosféry vložte obrázky lidí, které pocity odráží.

I když jsem zmínil delší texty pro ženy, neznamená to nahustit nějaký nepřehledný sloh. Text musí být vždy graficky vzdušný a jednoduše opticky rozdělený nadpisy, podnadpisy a rozestupy. Dlouhé neoddělené odstavce nebude číst nikdo. Maximálně tak vyhledávací roboti a i ti už dnes poznají nepřehledný text.

Druh produktu / služby

V některých případech není hned jasná cílová skupina konkrétní affiliate kampaně. Můžete být v opačné situaci, kdy nějakou takovou hledáte pro svůj web, kde už nějaké pohlaví převládá. Tady bych se ohlížel po vysokoobrátkovém produktu či službě pro muže, který vám slušně vydělá, pokud vás bude potřebovat často nebo pokud vás bude potřebovat velké množství mužů. Zásadní je slovo potřebovat. Muži obecně neradi nakupují, takže hledáte něco jako košile, ponožky, pojištění všeho druhu, náplně, pytlíky, sáčky, kapsle do čehokoliv, co se doplňuje.

U žen bych sháněl affiliate program, kde je možné produktu koupit víc a ve větším množství druhů. Ženy si rády vybírají a rády prochází kategorie. Dejte jim tedy na výběr, zdůrazněte, co má jeden produkt lepšího oproti jinému, který má ale zase na oplátku lepší něco jiného. Vzbuzujte nerozhodnost a ženy vám to často oplatí nákupem obojího a samozřejmě ať už nabízíte cokoliv, vždy je dobré, když to bude k dispozici ve více barvách.

Spontánní vs. cílené nakupování

Pokud jde o pohlaví, liší se také ideální umístění reklamních kampaní. Protože u žen jde nejčastěji o spontánní nakupování, zatímco u mužů o cílené, hodí se k ženám víc Facebook kampaně a k mužům Sklik/AdWords. Ženy se totiž rády nechají vyrušit u brouzdání Facebookem, kde zabřednou do prohlížení čehokoliv, co je zaujme. Jsou připraveny nakupovat tehdy, kdy uvidí něco vizuálně přitažlivého. Muže nejlépe oslovíte příslibem naplnění potřeby, kterou aktuálně hledají klíčovým výrazem, což splňují PPC systémy vyhledávačů.

U žen také nezapomeňte na vyloženě obrázkové sociální sítě, jako jsou Pinterest či Instagram. Ty jsou pro ženské nákupy přímo stavěné.

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.