Affiliate marketing Události z oboru Ze života affiláka

2. Business snídaně: práce s leady

23.1.2015 2 min čtení

2. Business snídaně: práce s leady

Reading Time: 2 minutes

Včerejší, v pořadí teprve druhá business snídaně OnlineStars.cz dokázala, že o setkání bude podobný zájem, jako o Affiliate čtvrtek. Dorazilo totiž hned 17 účastníků z různých stran a odvětví. Jeden dorazil dokonce ze Slovenska.

Premiérou byl papírový harmonogram a přednáška v podání Martina Špačka z Sfinance.cz, a protože každá druhá business snídaně má být s affiliate tématikou, tak přednáška měla název práce s leady.

Práce s leady

Martin přišel ukázat případovou studii. Na začátku měli k dispozici přes 3000 agentů a za úkol do roka vytěžit 600 000 leadů s předpokládanou úspěšností 35%.

Do úkolu se zakousli, dali agentům k dispozici prvních 150 000 leadů a po 2 měsících byla výtěžnost pouhých 17%. Po bližším zkoumání narazili na to, že někteří měli úspěšnost 50% a téměř třetiny leadů se nikdo ani nedotkl. Pochopili, že rozdíly mezi obchodníky jsou zejména v jejich aktivitě a co dostanou zdarma, toho si neváží.

2snidaneB

Na řadu tedy musel přijít jiný přístup. Leady si museli zasloužit. Nastavili tedy model, kde obchodníci dostali leady až jako zásluhu podle toho, jak dokázali zpracovat ty předchozí. A nebyly to žádné velké balíky. S leady se zacházelo jako s opravdovou vzácností a přidělovali se nejvýš po 40. Kdo excelentně zobchodoval svůj příděl, dostal dalších 40. Kdo to nedokázal, neměl jinou možnost, než se vrátit k těm předchozím a zavolat jim znovu s novými argumenty. Tímto způsobem docházelo k samoregulaci a někteří se mezi úspěšné znovu vrátili.

Na leady panovala exclusivita a kdo se zařadil mezi 10% nejhorších, musel z kola ven. Z přístupu ke kontaktům se stala vzácnost, o kterou „přežrané veverky“ museli tvrdě bojovat.

Nový přístup měl za následek nové výsledky. Ty byly nad očekávání 65%!

Nová péče o affiláky v 5DM

Ze strany 5DM došlo na business snídani k zajímavým novinkám. Její spolumajitel, Honza Dočekal, představil novou sestavu péče o affiláky. Nově se o ně bude starat on sám spolu s novou kolegyní.

Kvalita leadů a zákaznická péče

Volný networking v závěru probíhal v tématech kvality leadů zejména z pohledu inzerenta a zákaznické péče, která sama o sobě kvalitu a především množství leadů zvedá.

Na tohle téma jsem před měsícem sepsal článek z pohledu affiláka:

Proč a jakým způsobem zvedat kvalitu vašich leadů

Ohledně zákaznické péče padlo několik tipů, zejména na livechat s podporou. Michal Hardyn doporučil také knížku o excelentní péči o zákazníky: Delivering Happiness (v češtině Štěstí doručeno). Podle jeho slov jde dnes o investici s jedním z nejlepších ROI – na tomto pilíři vyrostly firmy jako Slevomat, Zoot, DameJidlo, atd.

A co vy, přijdete příště? Předpokládám, že už se nevejdeme ke stolu, obsadíme přilehlá křesla a bude se vybírat nová lokalita do budoucna 😉

4 komentářů
  1. Ondřej Kadlec

    Určitě přijdu i příště! Bylo to velmi příjemné setkání plné inspirace, takže jej rozhodně do budoucna nechci vynechat! =)

  2. Ahoj Maigi, díky moc za kvalitně zpracované shrnutí. Opravdu moc dobrá práce. Business snídaně se z mého pohledu moc vydařila. Těším se na další setkání s tebou i všemi dalšími. Michal

  3. Karel Fillner

    Dobrá práce! Příjemné setkání s lidmi z online businessu, s podobnými zájmy a zápalem pro věc. Rád přijdu i na další setkání a vůbec se nemusí týkat affilu, jakkoliv mě toto téma zajímá nejvíc.. Karel

  4. […] Výborně zpracované shrnutí 2. business snídaně najdete v magazínu Affilák. […]

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.