Rozhovor s Josefem Hůlou o Světě zdraví a jeho novém affiliate programu
Reading Time: 6 minutesObor zdraví/hubnutí nabírá v affiliate oboru neustále na síle. Protože je právě před sezónou, vyzpovídal jsem majitele Světa zdraví, kterého 30 mil. vyplacených na odměnách pro affily staví do pozice jedničky na trhu. Zdá se, že si chce svojí pozici udržet, protože přichází s vlastním affiliate programem a několika novinkami pro rok 2015. Co stálo za založením Světa zdraví? Jak hodlá bojovat s konkurencí? Čím si chce získat affiláky?
Na začátek nám prozraďte, jak jste v podnikání začínal? Kde se vzal nápad založit Svět zdraví a co všechno mu předcházelo?
Původně jsem studoval SŠ se zaměřením na elektro. Ale už během studií jsem věděl, že to nebude můj šálek kávy a “zběhl” jsem do oboru práce s lidmi. Konkrétně s jejich zdravím a váhou.
Nahrála tomu vlastně náhoda, kdy jsem odpověděl na inzerát jedné firmy, která sháněla distributory. To bylo poprvé a naposledy, kdy jsem na nějaký inzerát odpověděl. Po mnoha letech u této firmy jsem získal pocit, že bych některé věci mohl dělat lépe. Založil jsem tedy vlastní firmu, začal vymýšlet vlastní řadu doplňků a způsob distribuce. Firmě se začalo dařit, ale dostali jsme se do slepé uličky a bylo třeba udělat nějakou změnu. V té době jsem potkal Michaela Rostocka-Poplara, který mi doporučil firmu transformovat na franšízy. A o rok později jsme otevřeli první prodejnu a v dalších 3 letech dalších 50. Byl to docela “fičák”.
Po jak dlouhé době jste si uvědomil, že se nápad chytl a firma je úspěšná? Při jaké příležitosti to bylo, bylo to nějaké konkrétní číslo, email od zákazníka?
Až po několika letech. Jelikož jsem začínal od nuly, poměrně dlouho jsem měl strach z toho, že se něco pokazí a přestane fungovat. Navíc jsem zaměřen na růst, takže v okamžiku, kdy jsem něčeho dosáhl, jsem už viděl další výzvy. Úspěch jsem si vlastně uvědomil v okamžiku, kdy jsem měl možnost jednat s investory a viděl jsem, že je naše firma pro ně zajímavá. Zatím ale stále držím 99% firmy. Investice zatím nějak zásadně nepotřebujeme.
Byl nějaký moment, kdy jste měl sto chutí s tím skončit?
To asi občas napadne každého. U mě většinou v okamžicích, které se týkaly dohod s lidmi. Když lidé nedrží slovo. Naštěstí se to nestává často. Stále věřím v dobro v lidech. 🙂
Jak je na tom firma teď, co se čísel týká? Jak dlouho od založení na tato čísla čekala?
Už loni jsme překonali obrat 100 mil. Kč. Během posledních 4 let se nám podařilo navíc změnit strukturu příjmů z prodeje produktů na poskytování kvalifikovaných služeb.
V čem je Svět zdraví unikátní?
Obecně systémem práce s lidmi, kteří chtějí zhubnout. Vycházíme z jednoduchého předpokladu, že každý člověk je jiný, a proto samozřejmě i způsob, jak nejlépe zhubne, se liší. Stejně tak jako máme unikátní otisky prstů, tak nám musí vyhovovat odlišná strava.Vyvinuli jsme si proto vlastní metodiku práce, tzv. Nutriční typologii.
Tím, že máme data o desítkách tisíc klientů, tak systém neustále vylepšujeme a postupně jsme schopni radit i např. dětem, vrcholovým sportovcům, upravovat diety i nemocným lidem apod.
Dále bych mohl mluvit i o naší vlastní vzdělávací Akademii, kde vyučujeme 19 výživových směrů, naší Veděcko-lékařské radě apod. Ale co rozhoduje, jsou stejně výsledky klientů. Hlavně těch, kteří mají za sebou mnoho pokusů, které nevyšly. To mi dělá největší radost.
Pojďmě k affilu. Spustil jste vlastní affiliate kampaň. Proč bych se měl jako affilák zaměřit teď na oblast zdraví a hubnutí?
Hubnutí a péče o zdraví je bezpochyby trendem. Vždyť se stačí podívat kolem sebe. Ukažte mi někoho, kdo by se po třicítce nezabýval tím, jak shodit nebo se dostat do kondice? Náš trh je jeden z největších.
A před námi je Nový rok 2015. A jaká si lidé dávají předsevzetí? Nyní nám začíná sezóna a pro affiláky zajímavá možnost jak si vydělat.
Proč bych měl dělat affiláka pro Vás? Co nabízí lepšího oproti affiliate sítím, kde jsou kampaně pro Svět zdraví dlouhodobě aktivní?
Jednoduše proto, že se Vám nejvíce vyplatíme.
Nejen proto, že jsme vyplatili bezkonkurenčně nejvíce peněz v oboru (přes 30 mil. Kč), ale spíše nastavením podmínek. Vážíme si každého s kým spolupracujeme a snažíme se nastavit každému win-win podmínky.
Např. platíme za každý lead, máme doživotní cookies, nabízíme denní výplatu peněz apod.
Vím, že i v našem oboru je mnoho firem, které se snaží vydělat na svých affilech – neschvalují jim mnoho konverzí, vyplácejí pozdě, vymlouvají se. My jsme česká firma a každý affil může kdykoliv přijít k nám na centrálu, vidět jak pracujeme, vše si ověřit, využít podpory IT, marketingového oddělení apod. Pokud chcete vydělávat desítky tisíc měsíčně, dáme Vám naše nejkonverznější stránky, pomůžeme vše nastavit, vymyslíme kampaně podle Vašich cílových skupin a… zkrátka uděláme vše proto, abyste mohli dodávat leady dlouhodobě a získávat svoji zaslouženou odměnu.
Vaše prezentace byla velmi atraktivní, co se týče podmínek. Posléze jste ale zařadil zpátečku a některé konkurenční výhody vzal zpět. Např., že platíte za každý lead. V reklamačním řádu se objevilo najednou 11 důvodů, proč lead nezaplatit. Nepřijde Vám to v affiliate komunitě jako docela nešťastný krok? Myslíte, že budete pro affiliate partnery důvěryhodný, když jim během pár dní zhoršíte nabízené podmínky? Proč to rozhodnutí?
Máte pravdu. Není to šťastné. Každopádně průměrná schvalovatelnost u nás dosahuje 97%. Podmínky jsme neměnili, máme je už několik let stejné. Jde o to, abychom odfiltrovali úplné nesmysly – neexistující tel. čísla apod.
Pikantní je bod pod č. 5. Kde píšete, že když klient bude tvrdit, že si nic neobjednal, pak lead nezaplatíte. To už se hodně blížíte konkurenci, kde chtějí platit jen za objednané klienty na konzultaci, tedy defacto za sale. Nezdá se Vám to hodně odlišné tvrzení od slibu platba za každý lead?
Máme zaměstnánu na hlavní úvazek kontrolorku, která všechny případné reklamace od našich poboček kontroluje a telefonicky znovu ověřuje. A jelikož průměrná schvalovatelnost je u nás 97%, tak vidíte, že nám nejde o to vydělat na leadech, ale odfiltrovat pouze skutečné nesmysly. Vždyť jen výplata této kontrolorky stojí více, než hodnota neuznaných leadů. Jako pikantní historku bych uvedl, že nám jeden velký, nejmenovaný affil omylem poslal část databáze na pojištění a naše telefonistky dokázali některé klienty konvertovat na uznaný lead. 🙂 Samozřejmě to není návod pro lehké vydělání peněz. 🙂
V případě, že odkáže na možnost SMS verifikace,která body 2. a 5. ruší a celý problém do určité míry řeší, jaký bude rozdíl mezi affil sítěmi, které jsou placeni také za každý SMS verifikovaný lead. Jaká máte esa v rukávu?
Popravdě se vždy snažíme nastavit podmínky jako nejlepší na trhu. Takže nám zatím vychází, že za stejné vložené úsilí u nás zkrátka vyděláte více peněz než kdekoliv jinde.
Pokud vynásobíte konverzní poměr, průměrnou 97% uznatelnost leadů i nadstandardní podporu, tak věřím, že Vám to vyjde stejně.
Vybudoval jste celkem velkou firmu na české podmínky, máte přes 50 poboček. Na druhou stranu konkurence v oboru konzultací v hubnutí je velká, projekt už běží dlouho a jsou v něm navíc dva velcí hráči. Proč jsou konzultace v hubnutí lepší než infoprodukty, které nabízí odměnu okolo 1 500,- Kč za konverzi? Například Petr Havlíček (produkt zhubnichytre.cz) je známý i z televize. Nemá žádné náklady s pobočkami jen čistý byznys one-man-show. Nebojíte se podobných konkurentů? Jak známá je značka Světa zdraví u veřejnosti? Máte nějaká čísla? Budete se více mediálně propagovat?
Za úvahu podle mne stojí dva pohledy:
1. Obecně si myslím, že kvalitní služba nemůže být zadarmo. Každý si dříve nebo později řekne: na čem tedy firma vydělává? Musím si kupovat mnoho produktů? A podobně.
Sám navíc vidím, jak těžké je rozvíjet vysoký standard služeb. Tím mám na mysli jak vývoj software, tak vlastní proškolení veškerého personálu. To vše je finančně náročné. Pokud bychom nabízeli veškeré služby zadarmo, tak tím bude logicky kvalita v dlouhodobém horizontu trpět.
Zkrátka: “Zdarma” je nejen pro klienty, ale i pro firmu ve výsledku velmi drahé.
2. Info produkty mně samotnému připadají zajímavé. Bohužel v poslední době vidím v ČR obrovskou inflaci infopodnikání.
Každý se snaží vydat svůj e-book nebo natočit video a vydělat na tom. Pak to nabídne afilům, kteří to pošlou na své překrývající se databáze a klienti jsou z toho otrávení. Následně se z těchto pracně budovaných databází odhlašují a získávají averzi ke všem infoproduktům. A to už nemluvím o nízké kvalitě většiny infoproduktů. To bohužel celému infopodnikání velmi škodí. Sám jsem viděl čísla z několika opravdu velkých kampaní, která pro mě byla velkým zklamáním.
Pořád si myslím, že český zákazník je otevřenější přijít si svůj produkt “ošahat” než jen virtuálně cosi platit. Vždyť se podívejte např. na úspěch Alzy s jejich Alzaboxy nebo CZC s jejich výdejními místy. Vždyť to je paradox – lidé nakoupí v eshopu, aby následně někam jeli si to vyzvednout!
Navíc v oblasti péče o zdraví a hubnutí obecně lidé většinou už nepotřebují pouze informace, ale spíše někoho, kdo jim je pomůže utřídit, kdo je povede. To je důvod, proč preferujeme kamenné pobočky.
Nabídnete affilákům více produktů?
Do současné doby jsme nabízeli pouze jeden produkt – a to jsou vstupní hrazené konzultace s výživovým specialistou. Zde jsme nově přidali 100% garanci na vrácení peněz v případě nespokojenosti a pořádáme mnoho akcí, které zvyšují konverzi.
Nově nabízíme vybraným affilům i nabídky konzultací zdarma.
Pro všechny jsou zde nové služby, jako je mikroskopie-krve.cz apod. A můžete se těšit na opravdu výrazné novinky v 1Q/2015, které budou jednak zcela novým kanálem pro nové klienty, tak potenciálně nesmírně výhodnou službou pro upsell. Chtěl bych mít do té doby co největší databázi lidí o náš obor! 🙂
Všude však platí, že se snažíme afilákům vyplatit za srovnatelné služby nejvíce v oboru.
Kolik nových affiliate partnerů plánujete v prvním čtvrtletí získat?
Myslíme, že zhruba 2-3 opravdu velké (provize přes 100.000,-) a cca 15-20 se kterými budeme pracovat, aby se velkými stali. 🙂
Jak Vás mám kontaktovat?
Pokud chcete využít sezóny novoročních předsevzetí, tak hlavně rychle 🙂
Každopádně kontakty najdete na: www.svet-zdravi.cz/affiliate-program
Michal Škarda
Já osobně jsem schopen generovat leady z vlastní zdrojů jenom v ČR v řádech tisíců měsíčně ale tohle není pro mé zajímavé až přistoupí na podmínky že schválí všechny leady tak možná budu spolupracovat ....