Jak za několik konverzí zaplatit jen jednou
Reading Time: 3 minutesVe své knížce jsem se zmiňoval o tom, že přijde den, kdy už nebude možné konkurovat trochu lepší provizí a trochu lepším konverzním poměrem. Ve chvíli, kdy se naučí ne 10, ale 100 affiláků vyrobit efektivní proces ke konverzi, začnou se ceny za klik v PPC hromadně blížit odměnám za konverzi. Už dnes je v některých odvětvích velmi těžké kupovat traffic tak, aby vám ještě něco zbylo. To je moment, kdy musí affiláci inovovat. Jedna z inovací, které si stavím a kterou můžete použít taky, je metoda jednorázové investice, za kterou získáte několik konverzí namísto jedné.
Mário mi před lety řekl, že pokud by šel naplno do pozice affiláka, dělal by to jen za předpokladu, že bude mít k dispozici získané kontakty z leadů a za sale, které víckrát zobchoduje, jinak to pro něj nemá smysl. Zrovna před pár dny jsem se s ním na podobné téma bavil a shodli jsme se, že každý profi affilák dopadne jako my dva – každý zjistí, že ať už jde o cizí nebo o jeho produkt, musí lead automaticky zobchodovat a remarketingovat přes chytře nastavené autorespondery. Jednoduše ve chvíli, kdy je traffic drahý, máte možnost zvýšit „life-time value“ každého leadu, který získáte a tím se dostat do profitu i v situaci, kdy je traffic dražší než odměna za lead nebo zisk z vašeho produktu. Můžete si pak dovoli platit řádově víc než konkurence, čímž se vyhnete bojišti.
Na obrázku vám ukážu vlastní řešení, které si momentálně stavím. Je to taková pyramida sestavené z produktů. Nezáleží na tom, jestli máte nějaké vlastní, nebo jde o cizí produkty a služby za provizi. Systém je stejný, jen musí být seřazeny podle ceny. Nahoře budou nejlevnější, které se nejsnáz prodají a pokud možno s největší cílovou skupinou. V nižších patrech můžete přidávat dražší a úzce zaměřené. Nad tím vším by teoreticky měly být ještě magnety, kde je cenovka zdarma.
Principielně jde o to, že získáte kontakt velmi levně díky úžasné nabídce s neúměrně nízkou cenou (případně zdarma u magnetů). Ten následně díky autoresponderu a sérii mailů, které dávají nějakou hodnotu, pomáhají a radí, přivedete k další nabídce o patro níž s trochu vyšší cenou. Takhle se prodává – až když vám zákazník důvěřuje a zná vás, ne dřív. Asi už to nemusím dopodrobna rozepisovat, obrázek je docela výmluvný.
Zeleně jsou označeny sady automatických emailů po nákupu/stažení a kam je dovede finální prodejní email z každé série. V každém emailu navíc můžete přidat i affiliate odkaz na nějaký nástroj, který doplní vaši radu či návod. To možnosti trojúhelníku ještě rozšiřuje. Pater můžete mít pochopitelně kolik chcete, ale doporučuji nedefocusovat se na desítky nabídek. Udržte to v rozumné míře. Spíš neustále zlepšujte sady emailů k vyšší efektivitě. Můžete také sofistikovaně přidat nějaké výhybky na základě určitého chování.
Na spodním hrotu byste měli mít vaši nejlepší a nejdražší nabídku, kterou si kvůli zaměření na úzkou cílovku pořídí nejméně lidí. Přitom ale může díky ceně ze všech pater vydělat nejvíc. Já tam mám VIP členství. Pokud tvoříte vlastní produkty, je ideální SaaS aplikace s opakovanou platbou a pokud vlastní produkty nemáte, jednoznačně tam dejte nějaký reziduální affiliate program. To je ten, co platí za zákazníka doživotně. V našich podmínkách třeba erotická seznamka 69cash.com nebo fakturační software SuperFaktura.cz.
Díky téhle automatizované cestě zákazníka získá váš úvodní lead úplně jinou hodnotu. Hodnotu, kterou když správně spočítáte (průměrně se XY% propadne do druhého patra a z nich XY% do třetího, ze kterého mám XY peněz), budete si moci dovolit za něj zaplatit násobně víc, než kdokoliv jiný, případně inkasovat mnohem víc za stejnou cenu jediného původně získaného leadu. A to všechno za jednorázovou práci, po které už vše bude fungovat automaticky, i když spíte.
MF101
Máš vyzkoušený v jakém čase je nejlepší emaily poslat, aby si je otevřelo co nejvíce lidí? A když nastavíš autorespondér jaké dát rozestupy mezi jednotlivými emaily? Pro mě to bylo velmi přínosné čtení.
Maigi
To záleží na konkrétní databázi, obojí. Musí se to vysledovat. Rozestupy záleží na tom, jak často s databází komunikuješ, ale obecně cca 3-4 dny.
info@eracura.com
Skvělý koncept, Maigi. Jen se obávám, že zde to může fungovat časem naprosto stejně, jako s běžným nákupem. Až se ne 10, ale 100 affiláků naučí používat tento proces, budeš muset přijít s dalším článkem :D
Maigi
S dalším článkem? S tím budu muset přijít každé pondělí :D Ale co se týká strategie, toho se nebojím. Ať ji klidně použije každý, tu mou to neovlivní. Je to přirozený proces chování zákazníka, který se jen tak nezmění a pokud to začne fungovat 100 lidem, mé fungování to vůbec neovlivní.