Jaký byl European Summit 2014
Reading Time: 4 minutesDnes v Praze končí affiliate konference s názvem European Summit 2014, která se zaměřuje především na adult tématiku. Jaká byla a měli byste se příště zúčastnit?
Obvykle se tahle konference konala v Hotelu Praha. Protože se ho ale Kellner rohodl nechat zbourat, přesunula se loni do Budapešti. I to byl jeden z důvodů, proč letošní ročník v Praze přilákal přes 800 návštěvníků. To byla asi jediná nevýhoda konference. Kapacita Holešovického lobby Park Hotelu Praha absolutně nedostačovala. Jinak byla organizace zvládnutá na jedničku. Ještě před samotným pondělkem, kdy konference začínala, dostávali účastníci aktualizovaný seznam registrovaných a také nabídky ke schůzkám, pokud uvedli, že jsou affiláci. K dispozici byla také mobilní aplikace s programem, podrobnostmi o přednášejících a aktuality.
Malou pozorností byla taška letáků a drobných dárků od sponzorů. Dárků bylo u všech sponzorů dost. Malou nepříjemností byl večerní několikahodinový výpadek proudu.
Na visačkách bylo zřetelně uvedeno, jestli jste affilák nebo firma, která affiláky hledá. Byl to jeden z detailů, podle kterých jste poznali velké zaměření na networking. První den po registraci byl věnovaný pouze seznamování. Mohli jste si vybrat, jestli se pojedete projet na lodi po Vltavě, užít si střelnici, nebo zajdete na motokáry. Já si vybral plavbu. Seznámil jsem se tam s pár dalšíma lidma z oboru a podíval se díky nim na celý trh z globálního pohledu. Dozvěděl jsem se také, že to naše pivo není u cizinců tak proslulé a dobré, jak si myslíme. Na lodi byl také raut a mezi námi procházela malířka, která kreslila portréty přítomných. Jeden jí zabral zhruba 30 vteřin. Ten na obrázku jsem já. Každý večer navíc zpestřila párty.
Přednášky začaly druhý den. Je velmi těžké říct, jaká byla konference z obsahového pohledu, protože byla pro každého jiná. Rozvrh přednášek měl každý individální, jinak to nešlo. Různě se překrývaly ve 4 sálech, které byly dost komorní. Vešlo se tam 30 lidí, ale velikostí se rovnaly polovině školní třídy. Sály byly tématicky rozdělené. Osobně mě zajímaly především ty o trafficu.
Tématem, které se táhlo napříč konferencí, byla mobilní návštěvnost. Je to budoucnost. Některé sítě se na ní vyloženě soustředí a mají tak 90% návštěvnosti z mobilních zařízení. Poslechl jsem si hodně dlouhodobých zkušeností, ne jen první testování, jaké bych našel u nás.
Hráči v adult oboru se museli připravit na 5000 mobilních zařízení s různým rozlišením, kde responzivita navíc zmenšuje bannery na nečitelné. Jednoznačným vítězem z pohledu konverzí, je 3G traffic. Generuje 80-90% příjmů, zbytek připadá na WiFi. Pravděpodobně adult nikdo nechce prohlížet na mobilním zařízení doma ani v kavárně na WiFině. Z tohoto pohledu není zajímavý traffic z tabletů, protože jde z 99% o WiFi traffic. Tam mohou být účinné jen seznamky pro seniory. Senioři si často s počítačem nerozumí, ale tablet jim nedělá problém. Překvapením je Indie, která je jednou z top 3 nejkonverznějších zemí.
Zajímavá byla také přednáška o SEO pro mobilní stránky. Důležitým pravidlem je vyhnout se pokud možno jakýmkoliv redirectům, zkrátit načítání stránek (3 km dlouhá stránka není to pravé) a prodloužit dobu návštěvníků na webu. To znamená netlačit návštěvníkům okamžitě blikající bannery, které sice vydělají rychlé peníze, ale pošlou návštěvníka téměř okamžitě pryč, což Google penalizuje.
Dalším podstatným kritériem je mít stejný obsah jako na běžném webu pro počítače. Samozřejmě nebude stejný kód, ale textová část by měla odpovídat. Google robot je mimochodem jediný, kdo bude texty na adult webu číst. Už obvyklým připomenutím bylo zaměření se na klíčové výrazy o 2 až 3 slovech, namísto silných jednoslovných top výrazů. Nesnažte se chytit jednoho žraloka na jednu pořádnou udici.
Co se týká vertikál, na mobilech funguje jen dating a live cams – mobilní uživatelé platí jen za realitu.
Ze zvědavosti jsem se zašel podívat také na představení nového produktu od zakladatele YouPorn. Návštěvníkům byl představen nástroj určený především producentům obsahu. Díky novému nástroji producenti nové video v plném rozlišení nahrají do cloudu a ten ho následně sám upraví do formátů pro všechny „tube“ portály. Přidá i různé vodotisky. Producenti ušetří spoustu času a budou potřebovat mnohem méně zaměstnanců – editorů.
Další vertikálou autorů je společný platební systém ke sdružení existujících kreditních účtů na „tube“ stránkách.
Konference byla přínosná především díky sdíleným zkušenostem z praxe (neviděl jsem žádného přednášejícícho, který by použil připravený projektor na nějaké slidy) a díky usnadněným možnostem vzájemného navazování obchodů mezi návštěvníky. Nakolik byla užitečná pro jednotlivce, hodně záleželo na něm samotném. Jak dobře si vybral přednášky a jaké navázal nové kontakty.