Jak nakopnout budování mailové databáze
Reading Time: 3 minutesJá doufám, že už jsem na těchto stránkách dostatečně zdůraznil, že sběr kontaktů a budování tématické databáze zájemců, kteří vám důvěřují, je a bude pro affiliate podnikání naprosto zásadní. Pokud jste s tím doposud nezačali, nevadí, získejte prvních 10 a zatím neprodávejte, jen dávejte zdarma hodnotu. V dnešním článku bych chtěl ukázat, jako budovat databázi mnohem lepším způsobem, než jsou klasické výzvy k odběru newsletteru. Jde dokonce o efektivnější metodu než proklínaná pop-up okna. Jak už to tak bývá, nejde o žádné tajemství, je to běžné, dostupné, sami jste to viděli a skoro nikdo takhle databázi nebuduje. O čem je řeč?
Řeč je o magnetech. Vezmu si název z info-hantýrky, ale tuhle metodu můžete vidět běžně mimo infokampaně. Například Unbounce.com. To je SaaS aplikace sloužící k tvorbě, měření a optimalizování landing stránek. Jak dělají marketing? Jak shání nové zákazníky, kteří jim platí za službu? Mrkněte na stránku se zdroji a uvidíte seznam ebook návodů a video webinářů, které tématicky souvisí s optimalizací landing stránek a jejich konverzích poměrů. Sdělují tam veškeré své know-how, zkušenosti a výsledky svých měření, které návštěvníka vůbec nic nestojí. Vlastně něco přece. Email. V tom je celé kouzlo jejich marketingu.
Co je magnet?
Magnet je něco hodnotného, co můžete lidem poskytnout za email. Ideálně něco, za co se jinde běžně platí. Každý magnet, znovu mrkněte na jejich web, má svou vlastní „prodejní“ stránku. Protože se sami vyznají v tom, jak má funkční landing page vypadat, mají výborně postavenou každou stránku s ebookem nebo webinářem. Taková landing page má jediný cíl: získat email. Tím, že přepísknete hodnotu a vyrobíte něco skutečně cenného, tím získáte sdílení a důvěru majitele vloženého emailu.
Dejte mi email a já vám budu posílat hodnotné zprávy.
Dejte mi email a můžete si hned stáhnout mou knížku, kde najdete to a to, naučíte se tamto a tohle a tito lidé, kteří jsou vážení v našem oboru, o knížce řekli následující. Následně vám budu posílat hodnotné zprávy přičemž se klidně hned po knížce můžete odhlásit, pokud vás nepřesvědčím, že vám umím pomoct.
Které sdělení bude při získání vašeho emailu účinnější? První nebo druhé?
Co se stane dál?
Jakmile návštěvník zadá email, bude mile překvapený získanou hodnotou. To je totiž zásadní, udělat magnet velmi cenným a nic kromě emailu nebo sdílení za něj nechtít. Bude chtít slyšet víc a začne vás sledovat. Buď na sociálních sítí, nebo přes RSS, ale rozhodně s velkou pravděpodobností zůstane v newsletteru. Protože je nadšený, možná se zmíní o tom, co četl, nebo o webináři, který shlédl. Možná to bude sdílet na Facebooku, možná někomu pošle tip při nějaké online komunikaci. Jedna věc zůstane většinou stejná. Bude sdílet link. Je to pohodlnější než vyprávět obsah webináře, nebo hledat PDF na disku, házet do dropboxu a podobně. Lidé jsou líní, poslat link je otázka vteřiny. Pro vás je to dobře. Posláním odkazu vám zajistí další nový email někoho z jeho okolí. Sdílením navíc můžete stažení materiálu podmínit.
Pokud nebudete hladoví a nepošlete hned prodejní email, máte vysokou pravděpodobnost, že po všech těch radách, tipech a materiálech zdarma, které budete posílat mailem, si jednoho dne návštěvník řekne něco jako: „Oni tomu asi vážně rozumí, co jsem si přečetl, dává smysl a funguje mi to, A/B test mi vyšel stejně, jako jejich čísla, nemusel jsem tuhle věc testovat, asi vážně bude chytré skrýt menu na landing page. Oni to musí vědět, když jim prochází tím nástrojem tolik uživatelů a vidí jejich data. Už věřím, že mi umí zdvojnásobit konverzní poměr – to bych vydělával o tolik víc. Kolik, že ten jejich software stojí?“
Je jedno, kdy si to návštěvník řekne, jestli za týden nebo za čtvrt roku. Budou vám posílat své tipy dál a touhle cestou od „neznám vás“ do „věřím vám a zajímá mě váš produkt“ projdou mezitím další a další lidé. I když nejde o rychlou metodu, jakou je PPC, kde máte do pár minut placené konverze, jde o stabilní a dlouhodobý marketing, který vás stojí místo peněz spíš čas a úsilí věnované hodnotným magnetům a tipům v mailech. I tak získáte jako affilák zajímavý objem dřív, než kdybyste nastartovali nový prodejní web a začali bušit do SEO. I já používám magnety. Například ta má VIP pozvánka není nic jiného než (poměrně špatný) magnet. I tak ale funguje. S pomocí magnetů se můžete stát poměrně silným affilákem i bez hlavního webu.
Jak to myslím? Vyberte si obor, založte si fan stránku na Facebooku, sežeňte si pár fanoušků do začátku, třeba FB reklamou a začněte pracovat na svých magnetech. Jakmile budete mít první ebooky, videa, mp3 nebo něco takového s tipy v dotyčném oboru, sdílejte to se svou novou komunitou prostřednictvím samostatných microsite, které ještě podpoříte další placenou FB kampaní. Gratuluji, vaše databáze právě začala nabírat obrátky.
David D.
Dobrý den Michale, projekt VIP affilák vypadá zatím dobře.. Jen byste mohl prozradit kolik vlastně bude roční předplatné stát :-) Díky za info..
Maigi
Nebude to drahé, půjde o 180,- Kč/měsíčně bez DPH při roční platbě.