3 netradiční affiliate metody, které se k nám zatím nedostaly
Reading Time: 3 minutesDnes ukážu pokročilejším affilákům 3 různé metody affiliate propagace, které se zcela vymykají všemu, co si v naší zemi pod affiliate marketingem představujeme. Každý, kdo se nad affilem zamyslí jinak než ostatní, získá náskok a pohyb v prostředí s minimální konkurencí. Minimálně jedna z těchto metod se k nám dostane ve velmi blízké době. Druhou může spustit kterákoliv větší značka u nás, která používá sociální kanály. To by mohly být důvody, proč získat přehled v affiliate marketingu budoucnosti.
Monetizace Instagram účtu
Na instagramu je u sdílených fotek velmi častým komentářem dotaz „kde se to dá koupit?“. O naplnění potřeb takového návštěvníka a zároveň potřeb majitele Instagram účtu se postaral nástroj LIKEtoKNOW:IT, odnož affiliate nákupní platformy RewardStyle. Nástroj způsobí, že po „olajkování“ fotky (dvojté poklepání a zobrazení srdíčka u fotky) přijde dotyčnému návštěvníkovi automaticky email s informací, kde se dá produkt, který si oblíbil, koupit. Email obsahuje ještě pár tipů k nákupu a samozřejmě affiliate odkaz. Pokud přes něj zájemce nakoupí, majitele Instagram účtu provize nemine.
Příkladem takového affiláka je módní časopis Vogue s 2 miliony followerů na svém Instagram účtu. Vkládá na něj fotky modelek a modelů oblečených dle aktuálních trendů. Po „olajkování“ fotky obdrží návštěvník email s odkazy, kde takové oblečení může sehnat a za jakou cenu. Konverzní poměr takového zájemce do nákupu je vyšší než u celé affil sítě RewardStyle. Může to být netradičním formátem na místě, kde návštěvník reklamu nečeká, vysokou mírou aktuality nabídky a také z principu fungování cílením na ty, kterým se výrobky líbí.
Do tohoto způsobu affiliate propagace už se zapojili některé větší módní bloggerky.
Monetizace YouTube herních videí porušujících ochranné známky
Herní in-game videa jsou na YouTube populární. Mívají velký počet shlédnutí a tak se hráčům přímo nabízí možnost zpeněžit je vloženou AdSense reklamou. Často však narazí na problém s duševním vlastnictvím a kvůli ochranným známkám jsou pak jejich videa mazána. Zachránit je následně mohly jen dohodou s majitelem ochranné známky. V případě Nintenda dohoda obsahovala vložení jejich reklamy do videa, na které vydělával podílem Google a podílem Nintendo. Autor nahrávky neměl nic.
Před několika málo dny ale Nintendo potvrdilo vznik affiliate programu, kde se zisk z takové reklamy rozdělí mezi Google, Nintendo a autora úspěšného videa. Ten díky ní může profitovat na in-game videu, i když porušuje ochranné známky Nintenda.
Twitter lead generation karty
Nejzajímavějším tipem je rozhodně novinka v reklamních formátech Twitteru. Jde o takzvané lead generation karty. Jak by se vám líbilo, kdyby někdo, kdo vidí váš reklamní tweet, mohl jedním kliknutím uskutečnit lead bez opuštění Twitteru a bez vyplňování jakéhokoliv formuláře? Kliknutím na tlačítko, jehož nápis můžete zvolit dle libosti?
Přesně takhle to funguje. Přihlášený uživatel Twitteru už má zadané jméno a email ve svém profilu, není tedy nutné údaje kamkoliv zadávat. Předá vám je sám Twitter, pokud takový uživatel klikne na vaší reklamu v tomto novém formátu.
Takto získané leady můžete buď exportovat do .csv souboru, nebo propojit s vaším CRM systémem, případně třeba i Mailchimpem. Možnosti jsou neskutečně široké. Například kliknutím na reklamu s tlačítkem „připojit se do clubu“, může uživatel obdržet rovnou přihlašovací údaje a poděkování za přihlášení do newsletteru zároveň, protože obchodní podmínky předávání kontaktů můžete nahrát své vlastní.
V affiliate marketingu může affilák po kliknutí uživateli automaticky poslat email s affil odkazem se slovy „tady je ten horký tip na slevovou akci, který jsem v tweetu sliboval“. Zároveň se nemusí bát, že by mu někdo odepřel vydání získaných kontaktních údajů, bude je mít rovnou v Mailchimpu. Určitě vás napadají mraky dalších možností.
Novinka je spuštěna už všem větším a středním inzerentům, kteří mohou na Twitteru inzerovat, což obnáší zatím pouze USA, Anglii, Kanadu a možná pár dalších. Kdokoliv z drobných inzerentů pak může novinku používat pouze v USA. V ČR je inzerce zatím dostupná pouze na žádost velkým mediálkám. Jakmile se však Twitter se svými inzertními možnostmi otevře celému světu, myslete na to, že můžete být jedni z prvních, kdo si vydělá na takto snadno generovaných leadech.