Co chtějí největší superaffiláci?
Reading Time: 3 minutesPřináším další článek ze zahraničí, který jsem přeložil a mírně upravil podle toho, co vím o tuzemských „superaffilácích“ a našich specifických podmínkách.
1. chtějí nastavit a zapomenout
Důvodem je, že si váží času a hodnotí čas penězi. Mnoho z nich bylo v nudné práci od devíti do pěti než zjistili, jak se uživit affiliate podnikáním. Velký affilák neustále hledá další zdroj příjmu, pokud kampaň upoutá jeho zájem. Uvědomují si množství počáteční práce s nastavením, integrací, testováním, hledáním klíčových slov, vytvářením reklamních kampaní a podobně. Tyhle úvodní práce chtějí udělat jednorázově. Čím víc věcí dokáže inzerent zautomatizovat, tím větší šance pro něj, že ho affilák začne propagovat.
2. chtějí dlouhodobé partnerství
Nemají zájem stát se testovacím uživatelem produktu/služby/landing page, co nekonvertuje. Vyladit kampaň je práce inzerenta. Cokoliv krátkodobého je ztráta času a peněz. Pro cíl dlouhodobé ziskovosti je zpětná vazba a komunikace naprosto zásadní. Musí vědět, co funguje a co nefunguje inzerentovi, aby mohl své affil weby uzpůsobit v případě potřeby hned na začátku.
3. chtějí zastavit snižování provizí
Spolupráce inzerentů a affiláků má často podobný průběh:
- Affilák začne posílat konverze inzerentovi.
- Komunikace je řídká a pokud je, tak je všechno v naprostém pořádku.
- Po nějaké době v řádu měsíců či dokonce let přijde telefonát, že kvalita konverzí od affiláka se snižuje (aniž by on cokoliv změnil), a že je nutné tuto skutečnost promítnou do provize nebo do zpřísnění kritérií.
Obchodníci se zkrátka jen snaží snížit affilákovu provizi. Jsou různé důvody, proč to dělají – nový marketingový ředitel chce zvýšit zisky, jejich byznys provází změny nebo problémy atp. Bez ohledu na příčinu se tohle stává skoro u každé kampaně a je to velmi nepříjemné. Pokud se rozhodnete, že je třeba snížit provizi nebo zpřísnit kritéria, musíte affiláka přesvědčit o tom, že jde o naprosto zásadní krok k zachování budoucí životaschopnosti vztahu, jinak je pravděpodobné, že si budou hledat byznys jinde.
4. chtějí znát pravdu
Pokud snižujete provizi, ven s tím. Nemluvte s affiláky jako s idioty, kteří nerozumí tomu, co „revize struktury provizí“ skutečně znamená. Jste nadšení z propagování navýšení provizí, takže se nestyďte, pokud ji máte náhle snížit – prostě to řekněte bez obalu. Také pokud máte jednoho z top affiláků a dostanete zprávu o blížícím se uzavření kampaně, bylo by fajn mu to říct předem, aby si stihl najít alternativu.
5. víc je zajímá spolehlivost plateb než jejich rychlost
Řada superaffiláků je poměrně bohatých. Skutečně nejsou naštvaní, pokud týden nedostanou zaplaceno, protože cashflow většinou není problém. Víc se zaměřují na rychlost schválení než rychlost platby. Superaffilák pak ví, kolik eventuálně přijde peněz a může dohlížet na marže. Důvěra je postavena na dlouhodobých pravidelných platbách.
Tady ještě dodám, že to neznamená platit pomalu nebo pozdě. Pokud se nestaráte jen o top affiláky, ale máte affiáky různých velikostí, pak pomalou platbou nebo dokonce platbou po splatnosti likvidujete všechny ostatní – střední a malé affiláky. Důležitá je taky spolehlivost schválení. Pokud se status schváleno v průběhu času mění, jsou data k ničemu a žádné cashflow se s takovými informacemi nedá řídit.
6. chtějí snadný přístup ke statistikám
Každý, kdo někdy viděl real-time statistiky svých výdělků, ví, že je jejich obnovování návykové. Přístup k datům musí být co nejjednodušší a co nejpřístupnější z různých zařízení. Pokud affilák například na dovolené z mobilu zjistí, že nemůže některá čísla sledovat a vyhodnocovat, raději zastaví své kampaně, než se vrátí domů, aby nepřicházel o peníze.
7. chtějí lidskou interakci
Hodně affiláků pracuje flexibilně z pohodlí domova. Tenhle životní styl je svatým grálem mnoha lidí. Nikdy už se nechtějí vrátit k práci v kanceláři. Přichází tím ale o možnost si čas od času popovídat s kolegou. Pokud můžete affilákovi zavolat, pokud ho můžete navštívit, nebo ideálně pokud se s ním můžete potkat na konferenci tak, aby si mohl naplánovat víc setkání v jednom dni, získáte větší šanci ho získat.
8. chtějí transparentnost
Úspěšná lead gen kampaň je spíš vysoce konverzní než velkoobjemová. Affilák ví, kolik leadů generuje, ale často neví, jaký je konverzní poměr kampaně. Dodáním většího množství informací pomůžete affilákovi vyladit kampaně a zlepšit svůj výkon.
9. chtějí CPL
Tento bod se týká spíš lead gen affiláků. Nezajímá je back-end, pokud monetizují své leady modelem platby za prodej. Dělá je to příliš závislými na schopnostech prodejce v call centru, který nemusí být obchodník a ani moc motivovaný k uzavření obchodu. Neexistuje nic, co může affilák udělat pro zlepšení tohoto procesu, proto za to nechce nést finanční zodpovědnost.
10. často chtějí spolupracovat přímo s inzerentem
Pokud superaffilák spolupracuje přes síť nebo jiného prostředníka, projeví se to na marži, proto by raději spolupracoval napřímo s inzerentem kvůli vyšším výplatám. Objem má často dostatečný k tomu, aby ho přesvědčil k individuální dohodě. Není to ale v každém případě a přímá spolupráce s inzerentem není vždy výhrou. Někdy je partnerství s agenturou nebo sítí mnohem méně problémové než s inzerentem, který nemá sledovací systém. Pokud se nabídka agentury nebo sítě přiblíží té inzerentově a jeho sledovací systém je lepší, může si superaffilák zvolit jednodušší možnost.
frances
Ahoj pěkný seznam, ale myslím že by u překladů měl být vždy uveden zdroj a jméno autora. Je to nejen slušnost ale také podpoření snažení samotného autora.
Maigi
Zdroj jsem doplnil, ale ono je to s tím podpisem teď trošku sporné, protože článek jsem upravoval, doplnil a trochu umazal dle toho, co si sám myslím. Těžko říct, jestli by pak pod tím chtěl být autor podepsán. Proto to píšu v úvodu.