Jak na konzistentní landing page
Reading Time: 2 minutesPokud přemýšlíte nad svým webem v širším kontextu, určitě víte, že konverzní poměr návštěvníka neurčuje jen landing page, ale i cesta k ní. Hodně záleží na tom, jak se na web návštěvník dostal, co ho cestou navnadilo nebo zmátlo, v jaké fázi ho reklama oslovila, nebo jestli web aktivně hledal sám atd. Leccos se dá ovłivnit.
Takovou zásadní přísadou je ucelené sdělení, které se táhne od hledaného výrazu po děkovnou stránku. Jakmile použijete konkrétní výraz, udržujte stejné pojmenování v PPC inzerátech, titulku webu, nadpisech, obrázcích, CTA, na děkovné stránce atd.
Stejnou nabídku hledají různí lidé pod různými názvy. V PPC to není problém, stačí udělat víc sestav, stejné je to ale i s ostatním. Pro někoho to může být šok, ale nikdo vás nenutí mít na webu jen jednu landing page. Je to sice pracné, ale udělejte si několik landing page zaměřených na všechny možné výrazy, kterými se váš produkt nebo služba hledají. Pokud změníte celé sdělení a jen nenahradíte jedno kw druhým, pomůže vám to i v SEO, protože vyhledávač si z landing pages vybere tu nejrelevantnější a ta bude pochopitelně i relevantnější než obecnější konkurence, která má 6 klíčových slov v titulku.
Příliš mnoho sdělení návštěvníky mate a dává jim pocit, že nejsou přesně tam, kde by chtěli být. Pokud ale na webu uvidí prakticky totéž, co zadali do vyhledávače, nebo co mají zadáno mezi zájmy na facebooku, kde se jim zobrazila reklama, konvertují mnohem lépe. V případě, že máte i doplňující obrázek, kde je nějaký nápis, stojí za to, pro každou landing page připravit variantu obrázku s nápisem korespondujícím se sdělením konkrétní varianty landing page.