5 zabijáků emailových konverzí
Reading Time: 5 minutesNásledující text je od Chrise Hextona, majitele softwaru Vero na cílený email marketing. Podíváme se s ním na 5 zabijáků emailových konverzí a naučíme se, jak nedělat stejné chyby.
1. Používáte moc obrázků?
HTML emaily tu budou stále. Mají své místo v arzenálu každého email marketéra a mohou zajistit dramatické výsledky.
…je ale snadné zapomenout na to, že 60% zákazníků mají deaktivované obrázky a mnoho zákazníků si prohlíží emaily na malém mobilním zařízení.
Nechcete, aby váš email vypadal nějak takhle:
Mít jediný obrázek se špatným ALT tagem by mohlo znamenat, že jste doslova odřízli polovinu svého publika. Pokud máte eshop, nebo zjistíte, že HTML emaily konvertují skutečně dobře, pak může být těžké se této situaci vyhnout. Můžete ale začít pracovat okolo včetně popisných ALT tagů, které dají zákazníkovi dobrou představu o tom, co email obsahuje a proč by si ho měli nechat zobrazit v celém rozsahu.
Výše uvedené je skvělým příkladem z Net-a-porter, kteří generují více než 1 milion liber ročně z jejich e-mailových kampaní, ale pro příklad světového formátu se pojďme podívat na tuto kampaň od fotografické stránky 500px:
S deaktivovanými obrázky
S aktivovanými obrázky
Tento příklad je stejně jednoduchý a čistý (a potenciálně přitažlivý), i když jsou vypnuté obrázky.
2. Segmentujete váš email list?
Segmentace, segmentace, segmentace! Při použití technologie, kde se každý odchozí email řadí do specifické kategorie, byla firma Totes Isotoner (on-line prodejce) schopna zvednout příjmy z emailových kampaní o 7000%. Ne, nečetli jste špatně.
Použití dostupných údajů, které máte k dispozici, je to, co odlišuje dobrou kampaň od špatné. Technologie nyní umožňují odesílat one-to-one e-maily. Vezměte si tuto kampaň z americké letecké jetBlue:
Fantastický příklad re-aktivační kampaně, personalizace je tu příkladem opravdu moderní segmentace.
MailChimp prozkoumal některá data svých zákazníků a zjistil, že segmentovaní zákazníci (tj. použili údaje, které se týkají zákaznických profilů) mají CTR v průměru o 21% vyšší, než je norma. To je silný argument pro segmentaci.
3. Nabízíte příliš mnoho možností?
Pokud se chystáte mít výzvu k akci: mějte jedinou výzvu k akci. Příliš často mají emailové kampaně více nabídek, 10 různých obrázků ke kliknutí, mnoho odkazů nebo různé tlačítka, které odrazují čtenáře.
Stejně jako s landing page, jediná, speciální výzva k akci je nejsilnější způsob, jak maximalizovat své konverze. Opakování této výzvy k akci, je ještě lepší.
Zde je příklad rušivé kampaně:
Odkazy v záhlaví, několik různých nabídek a konfliktní zobrazení vede často ke zmatku a snižuje konverze. Může se to zdát nelogické, když se snažíte o ideální mail pro každého, ale to funguje jen zřídka.
Zde je příklad podobné kampaně s jedinou výzvou k akci:
…A to neplatí jen pro HTML e-maily. Vezměte si tento příklad z reklamy KISSmetrics na webinář. Určitě jste si všimli, že opakují CTA v těle emailu a znovu v patičce:
Další příklad se spoustou dat, které to podporují, pochází z této studie od Help Scout. Spíše než posílat tři nejnovější články ze svého blogu, vyzkoušeli pomocí A/B testování novou šablonu s jedinou výzvou k akci a zvedli tak konverzní poměr o 17%. To není špatné:
Pokud jste vyděšeni, pamatujte, že segmentace nemusí být složitá: je možné začít jednoduše pochopením nejdůležitějšího atributu o svých zákaznících. ASOS to dokazuje s jednoduchou, nenápadnou formou přihlášení, které zajistí nejdůležitejší segmentaci:
4. Děláte A/B testování svých emailů?
Online marketéři tráví hodiny a hodiny laděním a testováním každé části jejich landing page a funnelů. Možná jste datově orientovaní čtenáři, ale příliš často marketéři zapomínají spustit jednoduché A/B testování jejich emailů!
Dan z WPCurve naposledy například testoval předmět, který zapříčinil nárůst prokliků o 28% z varianty A na Variantu B, všechno jen pouhou změnou předmětu!
Skvělá věc je, že je snadné spustit A/B testování a můžete testovat hodně věcí včetně: vašeho podpisu, odesílací adresa, předmět, HTML versus čistý text, primární obrázek, responsivní šablona, formulace call to action výzvy a další.
Tento příklad od Litmus ukazuje, jak Tsubo při A/B testu nové responsivní šablony vytáhl konverze o 10%:
Takže příště, až vytvoříte jednu ze svých úžasných emailových kampaní, posaďte se a projděte si následujících 5 kroků k otestování nečeho nového:
- Jak bych mohl přepsat předmět k podnícení zvědavosti, chamtivosti nebo strachu?
- Mohl bych vyzkoušet jiné CTA změnou tlačítka, nápisu nebo barvy?
- Už jsem zkoušel jednodušší textovou verzi tohoto emailu?
- Jaké další obrázky můžu použít, abych lépe vyjádřil mé sdělení?
- Mohl by být můj obsah kratší, delší nebo stručnější?
Často je A/B testování součástí rovnice: posledních 10% nastavení emailové kampaně. Může to však být 10%, které povede ke zvýšení výsledků o 80% – tak to zkuste!
5. Poslali jste jen jeden email?
Nezáleží, v jakém jste oboru, v 9 z 10 případů jste neodeslali dostatek emailů!
V SaaS byznysu jste odeslali jeden uvítací email? Chybí konverze.
V eshopu jste odeslali jeden email kvůli opuštěnému košíku? Chybí konverze.
Z blogu jste odeslali jednu kampaň k prosazení odbornosti v oboru? Chybí konverze.
Je snadné se domnívat, že víc emailů znamená rozesílat spam, ale to je zřídka kdy. Pokud máte svolení zákazníků a soustředíte se na hodnotu, zaměřte se na sérii kampaní k nárůstu konverzí.
Základní pravidla:
- Zaměřte se na vzdělávání, kdykoliv můžete.
- Odesílejte 3 emaily týdně s několikadenními rozestupy.
- Propojujte emaily dohromady, stavte na síle.
Když stavíte svou sérii kampaní, tady je trocha výsledků, kterých můžete dosáhnout. V tomto příkladě uvidíte, jak Kareemin poměr stoupal s každým odeslaným emailem až k 25% click-rate. Představte si, kdyby byl odeslán jen jeden email!
Kareem používá tuto taktiku ke vzdělávání svých zákazníků o svém oboru a ke zvýšení počtu zkušebních registrací svého jediného produktu SocialWOD.
Pro zcela odlišný příklad, Amazon jsou mistři sérií kampaní. Podívejte se na doručené emaily jednoho zákazníka poté, co hledal DVD:
Každý email se bude lišit podle specifické kampaně založené na tom, co zákazník procházel:
Takže tady to je: 5 věcí, kterým byste se měli vyhnout, pokud chcete maximalizovat své konverze.
Dave
Co je A/B testování?
Maigi
To je test, při kterém web zobrazuje polovině návštěvníků variantu A a druhé polovině variantu B. Varianty střídá, aby se ukázalo, která je lepší bez okolních vlivů. Pokud prostě jen něco na webu změníš a porovnáš výsledky před a po, může to být ovlivněné dnem v týdnu, denní dobou, trendem, veřejnou událostí a vším možným. A/B test střídá verze ve stejnou chvíli. Jednomu uživateli se může zobrazit něco jiného, než druhému ve stejný okamžik. Tím se minimalizuje ovlivnění.
Jakub
Zdravím Michale, dovolím si s Vámi nesouhlasit v bodě 5. Ze zkušeností vím, že naopak zvýšení frekvence zasílání emailů vede k většímu procentu odhlášených uživatelů a ke zvýšení CTR a ostatních hodnot opravdu jen zřídkakdy. Pokud je nabídka kvalitní a dobře zacílená, tak stačí právě ten jeden email, který je zaslán ve správnou dobu - například, když vím, že uživatel nedávno projevil zájem o ten a ten produkt, byl u mě na webu třeba třikrát apod.. Pak stačí třeba jediný email s motivační pobídkou (slevou, dárkem, dopravou zdarma) a konverze se dostaví. Jednoznačně bych ale nezvyšoval počet odeslaných emailů - to se může dost vymstít. Běžně dosahujeme výsledků kolem 20 % CTR v průměru z newsletterů, které odchází jednou týdně. Důležitější je nabídka a čas a nikoli "neuvážená masáž", dokud člověk nenakoupí :-)
Maigi
Uřcitě bychom našli příklad úspěchu u obou způsobů. Návod platí ve většině případech za předpokladu, že nepůjde o neuváženou masáž, před kterou varujete, a že nepůjde o bezhlavé spamování. To je jakýsi nevyřčený předpoklad. Abych to zjednodušil, lepší konverzní poměr bude mít poslední prodejní mail v sérii: 1) tady je článek z oboru 2) tady je malý ebook zdarma 3) tady prodávám službu než: 1) tady prodávám službu