Affiliate marketing Jak propagovat

8 mých vlastních chyb, kterým se můžete vyhnout

1.6.2015 3 min čtení

8 mých vlastních chyb, kterým se můžete vyhnout

Reading Time: 3 minutes

Stejně jako vás může posunout sdílení postupu, který vedl k úspěchu, může vás také posunout seznam chyb, které vedly opačným směrem. Tohle jsou mé vlastní, které jsem si za ta léta propagace uvědomil, a kterým se do budoucna chci vyhnout. Když uděláte totéž, vyhnete se slepým uličkám, které mi trvaly v souhrnu určitě minimálně 3 roky.

  1. Nemyslel jsem na mobilní uživatele

    Nedávno jsem se díval na jeden svůj starší affil web, který jsem prodal a šokovalo mě, že nebyl responzivní. Dnes to považuji za takovou samozřejmost, že mě to překvapilo. Poměr mobilních návštěvníků se stále zvyšuje a v zahraničí jsou dokonce affiláci, kteří se kompletně vykašlali na desktop propagaci. Dnes je plně chápu.

  2. Dělal jsem weby na wordpressu

    WordPress je velmi oblíbený redakční systém, ale na většinu affil webů žádný nepotřebujete. Napak je výhodou se mu vyhnout, protože je velmi těžkopádný a v drtivé většině naprosto zbytečný. Dnes ho používám jen tam, kde nutně potřebuji mít nějaké články. V opačném případě se jen načítá 99% nepotřebných souborů. Zpomalené načítání pak kazí konverzní poměr. Jen s velkým úsilým se dostanete pod 2 vteřiny načítání, zatímco bez WP nebude problém dostat se na 8x rychlejší číslo.

  3. Propagoval jsem vše, co se mi líbilo

    Na rozdíl od začátků jsem dnes o dost vybíravější u kampaní, které se rozhodnu propagovat. Většina za to totiž nestojí. Dnes se nevrhám do propagace, dokud neznám maximum informací, dokud si na kampaň nevyhradím značnou část kapacit a dokud si neudělám test přímou propagací bez webu. Ten musí vyjít tak, že získám alespoň 80% investice zpátky. Pak je totiž velká naděje, že proces zoptimalizuji se slibnou marží.

  4. Věřil jsem kvantitě

    Když už jsem si v minulosti nějakou kampaň vybral, často jsem pro ni vytvořil velké množství webů. Samozřejmě žádný z nich nebyl pořádný. Postupem času jsem si vzal příklad z přístupů Applu nebo třeba Tomáše Čupra. Ti když něco dělají, tak s tím usínají i vstávají. Převalují každý problém v hlavě tak dlouho, dokud nenajdou řešení. Ani pak není konec. Musíte to řešení převalovat v hlavě dál. Jedině tak vymyslíte nějaké lepší, jednodušší a elegantnější řešení, než jen první nápad. Tenhle princip mi umožnil jít do hloubky.

  5. Propagoval jsem iframe

    Iframe formuláře jsem propagoval v obou významech toho slova. Používal jsem ho při propagaci kampaní a také jsem ho doporučoval ostatním. Je to skutečně dobrá volba pro každého, kdo chce propagovat přímo, ale není programátor. Problém je, že v oboru, kde se vítězí efektivitou a malými rozdíly čísel, absolutně nestačí, když je něco jen „dobré“

  6. Netestoval jsem

    Sám nechápu, jak jsem mohl kdy propagovat bez testování a analýz všeho, co můžu sledovat a měřit. Připravoval jsem se tím o celou třetinu možného výdělku. Druhou třetinu tvoří výše provize a třetí nízká cena nákupu návštěvnosti. Za poslední čtvrt roku existovaly tuším jen 2 dny, kdy mi neběžel žádný A/B test. Ztěžuje to mimo jiné i práci kopírovačům, protože mají 50% šanci, že budou kopírovat špatnou variantu.

  7. Spoléhal jsem na SEO

    SEO byla v začátcích má strategie číslo jedna. Důvod byl jednoduše ten, že se mi nechtělo pustit chlup. Dnes vím, že bych se bez placené propagace někam dostával jen velmi pomalu a ten ztracený čas a potenciální velikost za ušetřené prostředky nestojí.

  8. Sdílení

    Poslední z mých velkých chyb bylo mé přesvědčení, že sdílení postupu, výsledků a strategie mi nemusí ublížit, pokud to budu dělat rozumně. Nakazil jsem tím i pár dalších affiláků, tvrdil jsem, že se nemají, čeho bát. V zásadě nic dobrého mi to ale nepřineslo, naopak. Kromě zklamání z nevděku mi to přineslo také několik kopií, které i když nemohou fungovat dobře, bohužel zdražují ceny reklam. To může vést až ke ztrátě atraktivitiy inzerenta.

    Je to takový paradox, že affiliate programy a sítě vlastně nemohou moc prozrazovat, jak jim vše dobře funguje a lákat na to affiláky, protože to přestane být pravdou. Stejně to ale dělají. Osobně budu ale ve sdílení know how pokračovat až do doby, kdy vyprší členství i tomu poslednímu zákazníkovi. Držím slovo. Pokud bych se ale měl rozhodovat znovu, zřejmě bych zvolil jinou cestu, jak pomáhat oboru a ostatním už nedoporučuji vést si blog. Hráči, kteří se před veřeností skrývají, k tomu mají dobré důvody.

7 komentářů
  1. honzik.pokorny@centrum.cz

    oprav si text / test

    • Maigi

      Díky

      • Cirda

        jak mohu zobrazit skryte textynenasel jsem nikde zadnou registraci dik

        • Maigi

          Bohužel je to tak, prodej jsem ukončil. Do budoucna plánuji otevřít zpětně archiv za nějakou sníženou cenu.

  2. david@eiselt.cz

    Moje zkušenost s kopírováním je paradoxně spíše pozitivní.. Kdykoliv se cítím být kopírován a ohrožen jednoduše vypěním, nesnáším svět, ale za 3 dny se k problému postavím o 180° jinak. Popřemýšlím co vylepšit, změnit a kudy dál. Výsledek? S každou novou konkurencí ukusuji větší a větší část trhu. Spokejen jsem nejen já, ale hlavně čtenáři.

  3. raddinko@seznam.cz

    Hm zaujimave, hlavne ma zaujal ten wordpress, kedze vacsinou mojich stranok mam na wp, mozno 20% mam na klasickej 5 strankovej webstranke...

  4. Peter

    súhlasím s väčšinou bodov, avšak s tým wordpressom veľmi nie, ja mám zatiaľ pozitívne skúsenosti, uvidím do budúcna :)

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.