Affiliate marketing Události z oboru Ze života affiláka

8. affiliate čtvrtek ve znamení analytiky

6.6.2014 3 min čtení

8. affiliate čtvrtek ve znamení analytiky

Reading Time: 3 minutes

V pořadí již 8. affiliate čtvrtek se nesl ve znamení analytiky. Velkou míru na tom měla přednáška Michala Hardyna na téma „Budování databáze uživatelů jako affiliate long-term value“ a dále Máriovo zamyšlení nad behaviorálním marketingem (akce na základně konkrétního chování měřeného návštěvníka), který aktuálně řeší.

IMG_1907Mário si u affiláků trochu vyžehlil své zpoždění malým dárkem – gumovým náramkem s nápisem „miluji affiliate marketing“ a adresou oficiálního webu affiliate čtvrtku affiliatectvrtek.cz.

K tomu navíc připojil příběh z jedné konference, kde záviděl podobný náramek členům komunity, kteří se dle něj navzájem poznávali.

Na úvod ještě téma trochu odlehčil vyprávěním o svém osobním životě. Mário se totiž čerstvě přestěhoval do baráčku, který aktuálně vybavuje a za 3 týdny se žení. Kromě toho ohlásil také dokončení hrubého obsahu své chystané knížky. Kniha o affiliate marketingu pro inzerenty má vyjít 1.7., ale dle slov Mária je to vražedný termín, který zřejmě nestihne.

Na programu jsme dále měli již zmiňovanou přednášku Michala Hardyna, které z naší strany předcházela malá soutěž o mou knížku. Vybrali jsme před přednáškou vizitky od každého, kdo si chtěl zasoutěžit s tím, že po skončení vylosujeme jednoho šťastlivce.

IMG_1926
Michalova přednáška začala precizní přípravou. Michal totiž tušil, že bude mít řada přítomných smartphone nebo tablet (iPhone byl zastoupen přibližně 50% přítomných), a tak na adrese bit.ly/affilclub poskytl své slidy, abychom je měli všichni k ruce.

Michal je „cifršpion“, takže už od úvodního představení 5DM létali čísla. 1,4 milionu online návštěvníků, 25 000 leadů a 6 000 salů měsíčně pro 50+ významných klientů. To je 5DM. Přes 650 affiliate partnerů s největším procentem aktivních členů na trhu, výplaty affilákům přes 10 milionů ročně a nevídaná péče po 3 měsících veřejného fungování. To je AffiliateClub.cz.

Další čísla ukazovaly růst v čase. Michal zmiňoval, v jak krátkém čase se nám podařilo dosáhnout zajímavých čísel na blogu a sociálních sítích, jak rychle se podařilo získat na projektu TopSleva.cz 350 000 registrovaných uživatelů a 140 000 na TopSrovnání.cz a především jakým způsobem. To bylo velké téma.

Klíčem je z Michalova pohledu:

  1. focus na růst obratu a počtu uživatelů,
  2. dělat jen měřitelné věci (bránit se pocitovým rozhodnutím),
  3. pokročilá analytika všeho, co lze zaznamenat
    Michal doporučil zejména Optimizely na A/B testování, ze kterých třeba vyplynula velká efektivita popup oken na sběr emailů bez významného odlivu návštěvníků. Dále upozornil ne nestejnorodou cenu zákazníka nejen v různých marketingových kanálech, kampaních a konkrétních obrázcích, ale i v čase, po různých tragických událostech a podobně.
  4. nikdy nekončící testování,
  5. připravit se dle legislativy na případné problémy s úřady

Závěrem jsme vylosovali výherce soutěže, kterým byl Martin Bětík z VIV NETworks. Protože už knížku vyhrál podruhé, udělal hezké gesto, že ji věnoval prvnímu přihlášenému. Klobouk dolů. Budeme mimochodem na příštím affiliate čtvrtku soutěžit o Máriovu knížku? Na tuto otázku z publika se Mário pouze pousmál a řekl, že spíš až na tom dalším.

IMG_1954

Krátké představení pronesl také Anton Shesterikov, spolumajitel Londýnské firmy Leadsor. Ta se zaměřuje na zprostředkování rychlých půjček a nabízí affilákům efektivnější schvalovanost díky kooperaci mnoha malých půjčkovacích firem bez zákaznického kmene, kteří lead zprocesují. Zajímavý rozhovor s Antonem najdete na TyInternety.cz.

Samozřejmě, co je vždy na affiliate čtvrtku nejzajímavější, je networking v druhé části. Setkal jsem s řadou velmi zajímavých lidí a roztahoval sítě. Výsledky takto uzavřených předběžných dohod budete moci brzy číst v tomto magazínu.

Určitě si nenechte ujít příští affiliate čtvrtek. Návštěvnost včera překonala o asi 10 lidí kapacitu salonku, což je ještě pod průměrem vždy nadupané akce zájemci.

Díky za váš čas a uvidíme se příště!

Další reporty:

2 komentářů
  1. greg

    Krátké představení pronesl také Anton Shesterikov, spolumajitel Londýnské firmy Leadsor... Není to náhodou ta firma co svym cloakingem zaneřádila google serp?

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.