8. affiliate čtvrtek ve znamení analytiky
Reading Time: 3 minutesV pořadí již 8. affiliate čtvrtek se nesl ve znamení analytiky. Velkou míru na tom měla přednáška Michala Hardyna na téma „Budování databáze uživatelů jako affiliate long-term value“ a dále Máriovo zamyšlení nad behaviorálním marketingem (akce na základně konkrétního chování měřeného návštěvníka), který aktuálně řeší.
Mário si u affiláků trochu vyžehlil své zpoždění malým dárkem – gumovým náramkem s nápisem „miluji affiliate marketing“ a adresou oficiálního webu affiliate čtvrtku affiliatectvrtek.cz.
K tomu navíc připojil příběh z jedné konference, kde záviděl podobný náramek členům komunity, kteří se dle něj navzájem poznávali.
Na úvod ještě téma trochu odlehčil vyprávěním o svém osobním životě. Mário se totiž čerstvě přestěhoval do baráčku, který aktuálně vybavuje a za 3 týdny se žení. Kromě toho ohlásil také dokončení hrubého obsahu své chystané knížky. Kniha o affiliate marketingu pro inzerenty má vyjít 1.7., ale dle slov Mária je to vražedný termín, který zřejmě nestihne.
Na programu jsme dále měli již zmiňovanou přednášku Michala Hardyna, které z naší strany předcházela malá soutěž o mou knížku. Vybrali jsme před přednáškou vizitky od každého, kdo si chtěl zasoutěžit s tím, že po skončení vylosujeme jednoho šťastlivce.
Michalova přednáška začala precizní přípravou. Michal totiž tušil, že bude mít řada přítomných smartphone nebo tablet (iPhone byl zastoupen přibližně 50% přítomných), a tak na adrese bit.ly/affilclub poskytl své slidy, abychom je měli všichni k ruce.
Michal je „cifršpion“, takže už od úvodního představení 5DM létali čísla. 1,4 milionu online návštěvníků, 25 000 leadů a 6 000 salů měsíčně pro 50+ významných klientů. To je 5DM. Přes 650 affiliate partnerů s největším procentem aktivních členů na trhu, výplaty affilákům přes 10 milionů ročně a nevídaná péče po 3 měsících veřejného fungování. To je AffiliateClub.cz.
Další čísla ukazovaly růst v čase. Michal zmiňoval, v jak krátkém čase se nám podařilo dosáhnout zajímavých čísel na blogu a sociálních sítích, jak rychle se podařilo získat na projektu TopSleva.cz 350 000 registrovaných uživatelů a 140 000 na TopSrovnání.cz a především jakým způsobem. To bylo velké téma.
Klíčem je z Michalova pohledu:
- focus na růst obratu a počtu uživatelů,
- dělat jen měřitelné věci (bránit se pocitovým rozhodnutím),
- pokročilá analytika všeho, co lze zaznamenat
Michal doporučil zejména Optimizely na A/B testování, ze kterých třeba vyplynula velká efektivita popup oken na sběr emailů bez významného odlivu návštěvníků. Dále upozornil ne nestejnorodou cenu zákazníka nejen v různých marketingových kanálech, kampaních a konkrétních obrázcích, ale i v čase, po různých tragických událostech a podobně. - nikdy nekončící testování,
- připravit se dle legislativy na případné problémy s úřady
Závěrem jsme vylosovali výherce soutěže, kterým byl Martin Bětík z VIV NETworks. Protože už knížku vyhrál podruhé, udělal hezké gesto, že ji věnoval prvnímu přihlášenému. Klobouk dolů. Budeme mimochodem na příštím affiliate čtvrtku soutěžit o Máriovu knížku? Na tuto otázku z publika se Mário pouze pousmál a řekl, že spíš až na tom dalším.
Krátké představení pronesl také Anton Shesterikov, spolumajitel Londýnské firmy Leadsor. Ta se zaměřuje na zprostředkování rychlých půjček a nabízí affilákům efektivnější schvalovanost díky kooperaci mnoha malých půjčkovacích firem bez zákaznického kmene, kteří lead zprocesují. Zajímavý rozhovor s Antonem najdete na TyInternety.cz.
Samozřejmě, co je vždy na affiliate čtvrtku nejzajímavější, je networking v druhé části. Setkal jsem s řadou velmi zajímavých lidí a roztahoval sítě. Výsledky takto uzavřených předběžných dohod budete moci brzy číst v tomto magazínu.
Určitě si nenechte ujít příští affiliate čtvrtek. Návštěvnost včera překonala o asi 10 lidí kapacitu salonku, což je ještě pod průměrem vždy nadupané akce zájemci.
Díky za váš čas a uvidíme se příště!
greg
Krátké představení pronesl také Anton Shesterikov, spolumajitel Londýnské firmy Leadsor... Není to náhodou ta firma co svym cloakingem zaneřádila google serp?
Maigi
Viz http://affilaci.cz/viewtopic.php?f=16&t=543