Affiliate marketing Jak propagovat

6 strategií úspěšného affiláka

14.9.2013 2 min čtení

6 strategií úspěšného affiláka

Reading Time: 2 minutes

Affiliate marketing je pro obchodníky levný způsob jak budovat povědomí a prezentovat své výrobky nebo služby. Model je jednoduchý: pracuje na bázi doporučení za provizi. Affilák doporučuje obchodníka za „kus koláče“.

V zahraničí si profesionální affiláci přijdou na pětimístné sumy v dolarech, ale jde jen o 1-5% z tisíců ostatních. V našich končinách si pak profesionálové přijdou na statisíce měsíčně. Takto úspěšní jedinci jsou označování jako „super“ affiliate.

Jak se člověk stane super affilákem? Může pro to něco udělat? Společná kritéria existují, ale neobejde se to bez krve a potu. Typický super affilák má následující vlastnosti:

  • Vytrvalost
  • Trpělivost
  • Touha po poznání

Tyto vlastnosti v kombinaci s následujícími strategiemi jsou oním receptem.

Najít unikátní niku

Chybou je, že mnoho affiláků společně nabízí všechno možné namísto aby se zaměřili na konkrétní mezeru na trhu. Neštěpte své úsilí, soustřeďte se na vaší niku, podporujte ji a dobře prodávejte.

SEM

Když už jste jednou vybudovali váš prodejní web, bude třeba ho propagovat. Hodně affiláků používá PPC. Pravděpodobně se naučíte, jak dosahovat organických výsledků ve vyhledávání nebo si najmete SEM agenturu. Tohle vám ušetří zisky, které byste jinak utratili na PPC. Používejte PPC pouze tehdy, pokud víte, co děláte, jinak všechny vaše zisky mohou skončit v rukou Google AdWords nebo Sklik.

Poznejte svůj produkt, poznejte svou komunitu

Vytvořte zdroj. Tím, že trávíte čas učením se o produktech nebo službách, které sami nabízíte, můžete budovat obsah, který utvoří vaši důvěryhodnost. Důveryhodnost vzbuzuje důvěru. Pokud ve vás vaši návštěvníci nemají důvěru, je víc než pravděpodobné, že u vás nenakoupí. Pokud chcete vědět více informací o psychologickém procesu, který na internetu předchází nakupování, můžete si přečíst článek o 5 úrovních internet marketingu a prodejního procesu (v angličtině). To vám pomůže při vytváření konvertujících webů, což zvýší vaše cashflow.

Nedávejte všechna vejce do jednoho košíku

Propagujte stejný produkt od různých obchodníků. Tohle je cesta, pokud máte problém s vyplácením provizí od obchodníků, nebo pokud jejich produkty přes některé kampaně špatně konvertují. Dejte si pozor na exkluzivity. Chraňte své podnikání diverzifikací, vyberte si produkt, který nabízí víc prostředníků, abyste mohli kdykoliv přepnout ke konkurenci, pokud se něco pokazí. V našich podmínkách jsou to třeba kampaně typu Ferratum, které se dají propagovat přes několik sítí i napřímo.

Rozšiřujte své znalosti a sledujte trendy

Pokud nejste v internetovém marketingu nováčkem, víte, že to, co fungovalo před třemi měsíci, nemusí fungovat dnes. Sledujte trendy. Vzdělávejte se. Začněte předsevzetím, že se naučíte každý den něco nového o affiliate marketingu. Pamatujete například na ten marketingový nástroj nazvaný „banner“, který zvyšoval prodeje astronomickou rychlostí ještě před pár lety? Tyhle bannery vyvinuly termín „bannerová slepota“. Většina návštěvníků už nebude klikat na bannery, i když se týkají toho, co zrovna hledají. Jestli chtete být super affilákem, musíte trávit čas čtením, učením a sledováním trendů a změn v oblasti internet marketingu.

Nevzdávejte se

Je to těžké a většina affiláků to vzdala příliš brzy. Sledujte své statistiky, sledujte, co funguje a co ne. Udělejte změny v případě potřeby. Udělejte každý den jednu věc, která zlepší propagaci vaší landing page a buďte trpěliví. Začnete dostávat  provize dřív, než se nadějete.

Pamatujte si, že se to nestane přes noc. Berte to v potaz a rozvíjete svou vytrvalost, trpělivost a znalosti. Postupujte podle uvedené strategie a jste na nejlepší cestě stát se „super“ affilákem.

zdroj

Jeden komentář
  1. Štefan Kuska

    Toto by si měl zapamatovat každý affilák. Domnívám se, že nejdůležitější je vytrvalost a zájem o vybrané téma. Studium affilu a podchycení trendů přijde tak trochu samo, ale je důležité vytrvat. Sám se affiliatem zabývám přes rok a až teprve teď mám pocit, že se do toho dostávám, no uvidím, jestli se mi teď úsilí začne více vracet. Přeji hodně chutě do tvorby tohoto blogu/magazínu.

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.