Affiliate marketing Case study

Získejte 2x víc konverzí díky reklamě, která se oficiálně promovat nedá

5.10.2015 3 min čtení

Získejte 2x víc konverzí díky reklamě, která se oficiálně promovat nedá

Reading Time: 3 minutes

Jako marketéra mě samozřejmě zajímá každá novinka v reklamních možnostech a ještě víc ta, které si nikdo z ostatních moc nevšímá. Téhle jste si možná všimli, ale následně jste mohli zjistit, že běžným způsobem zatím využít nelze. Zbývá vám tedy buď počkat, nebo se s tím prostě nesmíříte. Díky té druhé možnosti jsem získal dvojnásobek konverzí oproti klasickému formátu. O jaké reklamě mluvím?

Jde o nové Facebook poznámky, které nedávno získali atraktivní vzhled s velkým header obrázkem a hlavně mnohem zajímavější náhledem při sdílení. Ten čtenáře upoutá, protože je jednak výraznější a jednak na své zdi podobných poznámek momentálně víc neuvidí, protože se zatím nerozšířili a v reklamě je nepoužívá nikdo. Proč?

Proč nepropagovat přímo web? Některé dražší nebo složitější produkty a služby vyžadují ještě jakousi předehru. Týká se to i složitějších formulářů, u kterých bude návštěvník trávit dost času. Jedna možnost je cílit na podstránku s vysvětlením výhod a postupu (typicky „jak to funguje“ stránky). Další možnost je promovat článek, který popisuje nebo chválí produkt. Tohle na Facebooku dělá třeba Home Credit se svou Japonskou půjčkou. No a na závěr se tohle dá udělat právě novou Facebook poznámkou. Ta už v textu může směle odkazovat přímo na nákup.

Možná už nadšeně otevíráte Facebook a chystáte se sepsat poznámku. Čeká vás ale pár nepříjemností. V editoru reklam sice můžete posílat návštěvníky na url příspěvku, ale nezískáte jeho atraktivní náhled viz obrázek. Potřebujete tedy vyloženě promovat existující příspěvek.

Při této volbě máte na výběr jen z fan stránek a ne z osobních profilů. Jestli jste s nadšením přešli do své fan stránky, zjistili jste, že tam poznámky zatím nejsou. Zkušeného marketéra okamžitě napadne, že tam jsou, jen na ně neexistuje odkaz. Přihlásíte se tedy na FB jménem samotné stránky a poté vyťukáte do prohlížeče facebook.com/notes. Super, poznámky se objevili, ale k naší smůle jsou to ty staré bez atraktivního náhledu…

Tak lehce se nevzdáme. Napíšeme tedy poznámku v osobním profilu, zveřejníme ji (pokud se pod ni nechcete podepisovat, budete si muset založit fake profil) a po přihlášení jménem fan stránky ji budeme sdílet. Stačí kliknout na datum jejího zveřejnění, čímž získáte odkaz, který budete sdílet. Tím se vám načte i atraktivní náhled. Vznikl tak příspěvek na Facebook stránce a příspěvky se přece dají propagovat. Nebo ne?

adsmanagerkopie

Zkoušel jsem propagovat příspěvek v editoru reklam různými způsoby

adsmanagerkopie2

Pokaždé mě zastavila zpráva o smazaném příspěvku nebo chybě.

powereditor

Ani Power editor vám nepomůže

Jak vidíte na obrázcích, s editorem reklam ani Power editorem to nepůjde. Vždy vás zastaví hláška o smazaném příspěvku nebo o chybě. Facebook na tuhle možnost zkrátka zatím není připravený. Poslední možností tedy zůstává kliknutí na promovat příspěvek přímo na stránce, které je však spojené s řadou omezení. Tohle ale funguje!

Dovolí vám nastavit v omezené míře rozpočet a cíl kampaně (zapomeňte na konverzní pixel), v plné míře si ale budete moci dopřát cílení. Nezjistíte ani počet kliknutí a přečtení, tedy ani CTR, protože FB bude počítat zájem o váš příspěvek, tedy o samotné sdílení a ne o zájem příspěvku, který je sdílen. Jediná možnost měření vám zůstává formou odkazu v poznámce.

Odkaz vytvoříte tak, že ho napíšete celý i s http do textu. Tím se stane klikatelným. Těžko vám ale někdo klikne na dlouhý odkaz se spoustou UTM parametrů, proto doporučuji individuální doménu či subdoménu, která bude přesměrována na plný odkaz s parametry. Žádné zkracovače, ale například nenápadné http://cs.vasedomena.cz/ .

Výsledek? Dvojnásobný počet konverzí oproti kampani, ve které byl se stejným rozpočtem sdílen článek v magazínu se stejným textem jako měla poznámka, se stejným náhledovým obrázkem a se stejným odkazem v textu! Možná je to lepším CTR kvůli atraktivitě náhledu, možná je to tím, že člověk opustí Facebook až po zpracování textem o délce, kterou byste do běžné reklamy nenacpali, nevím. Každopádně to momentálně funguje a zítra už nemusí. Takže směle do toho!

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.