Vaše jméno v affilu

Znal jsem top desítku nejlepších affiláků v dobách, kdy jsem pracoval jako affiliate manager. Protože jsem viděl, jak často se ta desítka mění, a jak málo je stálic, je mi jasné, že dnes už jsou ta jména jiná. Přehled ale nesestavíme, protože řekněme 80% z nich se snaží být anonymních. Je to pochopitelné, zvlášť, pokud žijete v menším městě.

První reakce top affiláků na nápad vystupovat veřejně a vybudovat si v affil oboru jméno, jsou okamžité zamítnutí. Ve chvíli, kdy se mi začalo v affilu dařit, jsem také chtěl opustit veřejné působení. Výhody, které to přináší, totiž nejsou na první pohled zřejmé. Naopak jsou skoro neviditelné. Postupem času jsem ale přišel na to, že přínos z vybudovaného jména je nevyčíslitelný.

Affiliate magazín a osobní blog

Magazín o affiliate marketingu je na českém trhu velká vzácnost. Máme jich tu jen pár. Častější je u affiláků osobní blogísek, i když ani těch není moc. Důvodem je, že tohle affiláci vnímají jako neziskový doplněk, který se provozuje pouze v případě, že jde o koníček nebo má affilák vlohy k exhibicionismu. Častým argumentem k odmítnutí blogu je, že se dotyčný nemá potřebu nijak veřejně ukazovat. Affiliate magazín a osobní blog má však tolik vedlejších efektů, že si málokdo může dovolit takovou příležitost přehlížet. I já jsem z obojím začal čistě kvůli zálibě a zájmu. Netušil jsem, co všechno se s tím dá dělat.

Když jsem se pokoušel koupit affilblog, cenu Franta nasadil natolik mimo realitu finančních výsledků, že jsem se na to vykašlal. Stručně řečeno pro autora, pokud je sám affilák, má takový magazín daleko větší cenu než pro čistě finančního investora. V čem je ten přínos?

  • Ochrana před špatným inzerentem
  • Otevřené dveře neveřejným nabídkám
  • Snadnější sdružování affiláků pod svůj objem
  • Marketing pro možnou síť či program
  • Ušetříte spoustu peněz na propagaci svého produktu, i když jste o něm zatím neuvažovali

Ochrana před špatným inzerentem

Žádný inzerent nechce, nebo by neměl chtít naštvat affiláka, který má vliv na celou affiliate komunitu. Magazínů je tu dost málo na to, aby váš článek zaznamenala většina důlěžitých affiláků. Pro vás je snadné informovat například o neplacení inzerenta a varovat tak zbytek komunity. Proto by pro inzerenta mělo být důležité upřednostnit vaší spokojenost před spokojeností jiných affiláků, kteří třeba jméno v komunitě vybudované nemají.

Politika

Od určité velikosti vás začnou ovlivňovat doposud nevýznamné a neznámé okolnosti. Najednou začne být důležité, kdo má jaký oblíbený podnik a kdo se s kým nesnáší. Pokud budete v affilu známá postava, pomůže vám to. Kupodivu mně osobně tohle víc uvedlo u affiliate managerů zahraničních sítí, než doma v ČR. A to se na zahraničí nezaměřuji. I doma je toho ale dost a je to jeden z důvodů, proč zatím nejdu ven. Na globálním trhu nemám přehled o hráčích, kteří se pohybují na špičce, zatímco v ČR se orientuju i ve vztazích mezi nimi. Nemusí se hned jednat o podmínky affiliate programů. Získat můžete i různé dealy v příbuzných technických oblastech. Vím s jistotou, že kdyby jeden z mých technických dealů vyšel na veřejnost, bylo by rázem zájemců o stejnou dohodu desítky. Bez kontaktů uvnitř se ale nedozvíte, že je vůbec možné se pohybovat zcela mimo běžný ceník a pravidla.

Sdružení affiláků

Po veřejném přiznání, že děláte někde nějaký objem, přijdou nabídky konkurentů s menším objemem, kteří budou předpokládat, že máte vyjednané lepší podmínky. Pro vás je užitečné mít co nejvíc objemu pod sebou, takže na to za oboustranně výhodných podmínek kývnete.

Marketing

Nemusíte hned spouštěť síť, aby vám značka vašeho jména ušetřila peníze v marketingu. Cokoliv příbuzného se spouští snadněji s vybudovanou základnou lidí, kteří vás znají a které zajímá váš pohled. Nemusíte ani tvořit vlastní produkt, i když vám to doporučuji. Někdy to totiž udělá inzerent za vás. Už asi 4x jsem se setkal s nabídkou inzerenta na vyrobení produktu na míru s mou značkou. Mít možnost oslovit komunitu affiláků se vám bude náramně hodit při uvádění produktu na trh.

Vstup do offline

Ještě lepších výhod se vám dostane u vertikálního růstu mimo affiliate obor. Hodně vám pomůže, když se váš potenciální obchodní partner bude zajímat o "ten váš affil" obor a ve vyhledávačích bude narážet na vaše jméno.

Pár affiláků se už pustilo do poskytování vlastních mikropůjček ze svého kapitálu a pár dalších o tom uvažuje. Není to ale jediná cesta. Pro dobrého affiláka je v offline oblasti nespočet příležitostí uspět. Hledejte trhy, kde se točí velké peníze a z nich velká část offline. Dobrou cestou je vstoupit do nějakého franschizingového programu, protože pak zůstanete i nadále v roli prostředníka, ale oproti svým konkurentům budete mít výhodu schopnosti získávat leady online. Zjistíte, že online marketing je pro většinu franschizantů španělská vesnice.

54e6cd4ffafc8cae9f910700

Finančním top affilákům s chutí vstoupit do offlinu dává smysl franschiza Partners market, Unicredit Bank Expres nebo OK point od Broker Consulting. Prostor pro online marketéra obecně bude určitě i v realitní oblasti. Co jsem tak počítal objemy finančních affiláků, dokázal by takový profesionál stáhnout průměrný finanční plán franschizy Partners market ze tří let na jeden. Jméno v affilu vám vydláždí cestu k upuštění podmínky dobrých kontaktů v okolí pobočky. Tyhle offline příležitosti a výhody top affiláka se jménem v oboru se už počítají v milionech.

Napsat komentář