Affiliate marketing Jak propagovat

Upřímná propagace a opakované provize

18.4.2018 3 min čtení

Upřímná propagace a opakované provize

Reading Time: 3 minutes

Stabilního v affilu je máloco. Zažil jsem růst i pád výdělků z nejrůznějších důvodů. Proto jsem hledal příležitosti k co nejstabilnější propagaci. Dnes se dočtete, k čemu jsem si došel.

Propagujete, co byste si sami pořídili?

Pilířů té stability je několik. Jeden z nich je dlouhodobý přínos upřímné propagace.

Ještě donedávna jsem v affilu propagoval všechno možné. Zajímala mě hlavně efektivita a ta technicko-marketingová část, kde jsem zákazníky viděl víceméně jako číslo. Jako část funnelu s konkrétním konverzním poměrem v rámci jeho demografie. Dnes propaguju jen to, co si sám jako zákazník rád platím a začínám vnímát ten rozdíl. Nazval bych to umělý versus upřímný marketing. I jako zákazník ten rozdíl v reklamách firem vnímám a ostatní to samozřejmě taky vycítí. Je to něco, co se dost špatně uměle napodobuje.

Jako marketér už nevnímám zákazníky jako čísla, ale vnímám je stejně jako sebe. Nabízím jim řešení problému, které jsem si sám vybral jako řešení svého problému. V tu chvíli je najednou snadné vymyslet, co napsat do marketingových textů, jak odpovídat na dotazy a podobně. Za chvíli ukážu své příklady.

Vůbec nechci kázat, nijak neodsuzuju ten „umělý“ způsob. Sám jsem ho dělal nesčetněkrát. Jen vám chci navrhnout úvahu, jestli by to nešlo přirozeněji a se snazším dosahováním výsledků. Vím, že rozhodují peníze. Jestli vysoké odměny třeba u mikropůjček dokáže finančně kompenzovat zvýšený zájem zákazníků, kteří autenticitu vycítí a budou se vracet (a dobrý pocit), je asi individuální.

Tahounem v objemu provizí jsou obecně obory finance, zdraví/hubnutí, travel, adult a gamble. Skoro ve všech se dá najít přirozený způsob doporučování, které byste dělali i bez úplaty. Prostor pro slušně výdělečnou přirozenou propagaci tu tedy určitě je… Jako affiláci to máme navíc trochu jednodušší než třeba Youtubeři. Ty totiž ve větší míře bombardují firmy a tlačí na vymyšlení průniku značky a jména Youtubera. My si ale ve většině případů sami procházíme možnosti a na pár kliků začneme propagovat i bez přímého kontaktu s daným inzerentem. Ta svoboda vybrat si kohokoliv a nemuset to nikomu obhajovat je samozřejmě dvojsečná.

Opakované provize

Když už upřímně propagujeme, budujeme dlouhodobý přínos v podobě vracejícího se, spokojeného zákazníka. Adekvátní motivací k tomu by samozřejmě měla být i odměna v podobě opakované, vracející se provize. To je druhý pilíř stability v affilu, na #czaffil trhu však poměrně vzácný. Pár kampaní ale existuje. Myslím těch, které nabízí opakovanou provizi a sám bych vám je doporučil jako zákazníkovi i jako affilákovi k propagaci.

Co tedy doporučím propagovat i využívat zároveň?

  • CoinMate

Kdo nezná, CoinMate je kryptoměnová burza/směnárna s českými kořeny. Je vzácná v tom, že umožňuje obchodovat přímo v korunách a díky menšímu objemu oproti velkým světovým gigantům na změnu kurzu reaguje pomaleji. Díky tomu můžete předpovídat pohyb a vydělávat na tom. CoinMate propaguju i sám využívám a to dokonce nemám ani tu jejich video verifikaci. Affiliate program nabízí 50% z poplatků z transakce vámi dovedeného zákazníka. Nevím, po jakou dobu, různě to měnili, bylo to půl roku i dva roky po registraci. Asi to ještě měnit budou. Ty poplatky jako uživatel víceméně ani neregistruju a jako affilák díky postupnému vybudování kmene zákazníků inkasuju slušné provize pokaždé při velké změně kurzu, ať už nahoru nebo dolů bez ohledu na to, jestli jsem ten den dělal nějakou marketingovou aktivitu.

registrace do CoinMate (automaticky dostanete i svůj affil odkaz)

  • SmartEmailing

Zatím jsem do propagace SmartEmailingu moc nešlápl, ale chystám se na to, protože jsem velmi spokojený zákazník a vyhovujou mi i podmínky affil programu. Jednak si skutečně myslím, že na sofistikovanější mailing s nastavením nějakých automatických pravidel je SE pro affiláka ideální (jinak bych si ho sám nevybral žejo) a jednak nabízí opakovanou provizi ve výši slušných 20% z platby zákazníka po dobu jednoho roku.

založení nového SmartEmailing účtu (účet s neomezenou platností do 200 kontaktů zdarma)
registrace do affil programu

  • Bankonaut

Třetím pilířem stability je určitě nějaký vlastní produkt, kde máte největší vliv na odměnu i přínos zákazníkům. V mém případě propaguji Bankonauta, aplikaci na správu cashflow. Vy ale můžete také. V síti EHub jsme spustili kampaň, která nabízí doživotní opakovanou provizi 15% z každé platby zákazníka. Přemýšlel jsem, jak postavit program, který by affiláky zaujal a vymykal se svým přínosem. Opakovaná a ještě k tomu doživotní provize je něco, díky čemu si můžete dlouhodobě budovat kmen a těžit z něj, když se třeba chvíli nebude dařit.

založení nového Bankonaut účtu (základní účet zdarma)
registrace do affil programu

Tohle je seznam affil kampaní a produktů, které doporučuju jak k propagaci, tak i jako zákazník. Možná vás překvapí, že i Bankonauta si sám jako uživatel platím v jeho premium verzi naší firmě.  Je totiž rozdíl, když vám někdo z kamarádů řekne, že by si něco koupil a mezi tím, když si to vážně koupí. Všechno, co tu doporučuji, si sám platím.

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.