Affiliate marketing Jak propagovat

Tvorba komunit – nový trend českého affiliate marketingu

21.7.2014 3 min čtení

Tvorba komunit – nový trend českého affiliate marketingu

Reading Time: 3 minutes

Český affiliate marketing se mění. V rozhovoru pro web mladypodnikatel.cz jsem zmiňoval, že 10 největších affiláků nejsou stále stejní lidé. Udrží se tam jen ti dynamicky přizpůsobiví, kteří dokážou rozpoznat, jak se trh mění a reagovat na něj. Našli bychom desítky SEO farmářů, kteří spadli z vysokých příjmů a v žebříčcích je vystřídali jiní.

Dnes vidím příchod další velké změny, při které se tradiční velcí affiláci musí přizpůsobit, jinak budou nahrazeni šikovnějšími. Dlouholetí borci, které dnes obdivujeme, budou velmi brzy „starými strukturami„, protože se sotva rozkoukávají, natož připravují na budoucnost. Co je tím novým trendem? Proč moderní affiláci často ani nebudou potřebovat web? Čtěte dál.

Jak asi víte, současný affiliate marketing stojí na tvrdých číslech. Nalijete X do inzerce, ten den se vám X+Y vrátí, druhý den ještě dojezd X+drobky a s tím pracujete, to násobíte. Víte, co vás stojí jeden návštěvník, co zlepší funnel tak, aby koupili ne dva, ale tři z deseti a další den podle toho jednáte znovu.

Teď ale ruku na srdce. Jak se díváte na vlastní nákup? Co když něco kupujete vy? To asi není styl – vidím reklamu, koupím/nekoupím, zavírám, že ne? To je nápad, zmínka někde v recenzi, připomenutí, vyzkoušení, shánění zkušeností ostatních, studování parametrů a na samotném webu až po páté návštěvě nakoupíte. Myslíte na to, když oslovujete své návštěvníky? To většinou bohužel ne. Jako by snad oni nakupovali jinak než vy.

Ať chceme, nebo ne, právě infoprodukty nás poslední dobou nejvíc školí, jak na to.

  • Nejprve získejte kontakt.
  • Něco hodnotného za něj zájemcům dejte.
  • Vybudujte důvěru.
  • Ukažte a dokažte, že zrovna vy znáte jejich problém, a že máte řešení.
  • Dejte jim hodnotu zdarma, která jim pomůže.
  • Pak jim dejte další hodnotu.
  • Potom ještě jednu, pomožte jim.
  • Nakonec teprve prodávejte.
  • Ukažte, že jsou součástí komunity chytrých lidí, kteří také nakoupili.
  • Při prodeji dejte víc, než jste slíbili.
  • Věnujte maximum následné péči o zákazníky.

Tohle jsou základní stavební kameny, na kterých stojí prodej infoproduktu. Všiměte si ale, že to jsou také stejné základní kameny, které používají jejich affiláci. Vůbec nejde o nějaká videa a nejde ani o infoprodukty. Jde o to, že zákazníky neberete jako maso na běžícím pásu.

Víte, že jen pár jedinců z českých TOP affiláků vůbec sbírá emaily? A pokud už je sbírá, tak jede stejnou starou strategii stylu „na, tumáš, díky a čau“. Upřímně ve velkém to funguje, ale je to jednak na hraně balancování náklady/příjmy podobně jako v PPC a jednak jejich databáze by vám zřejmě byla k něčemu. I když je databáze emailů zlatý důl, hodnotu má pro vás jen ta vaše, kterou jste si nasbírali. Zlato v tomto zlatém dole totiž představuje důvěra majitelů adres k vám / k vaší značce.

Na prstech jedné ruky byste v naší zemi napočítali affiláky, kteří vůbec používají k propagaci autoresponder.

Jak bude vypadat moderní affilák?

  • Bude mít vlastní vybudovanou komunitu z oboru, ve kterém propaguje cizí produkty/služby.
  • Bude mít vlastní produkt/službu + vybudovanou komunitu ze stejného oboru.
  • Bude s těmito komunitami denně pracovat a pomáhat jim.

Jak to vypadá v praxi? Trochu vám to ukázal Affiliate Club ve svém seriálu o budování webu k propagaci hubnutí (který už je dokončen) a trochu jsem vám to ukázal já ve svém článku o snadném herním trafficu.

BTW všiměte si, že v bodech není zmíněn web, dá se to dělat i bez něj třeba přes Facebook a maily. Měli byste však mít něco, co vás jednoznačně identifikuje. Například logo, nebo propagovat svým vlastním jménem. Něco, k čemu má komunita důvěru, protože jim pomáhá a pomáhá často nezištně. Můžete to třeba zkombinovat a používat místo hlavního webu jen mikrostránky k nabízení produktů za email.

Podobná postupně vybudovaná komunita se o vás dobře postará. Dobrá databáze zraje jako víno a pokud jste čitelní a namísto předhazování různých nesouvisejících nabídek předvídatelně pomáháte, radíte a upřímně doporučujete, může se o vás taková komunita z provizí a přímých výdělků starat po celou další dekádu.

3 komentářů
  1. Mário Roženský

    Základem podnikání do budoucna je RETENCE. Tedy získávání value z již jednou získaného zákazníka. Proto tak miluji softwarový business, který dělám, kde mi zákazníci platí každý měsíc. Podobně affil je dnes potřeba dělat přesně jak píšeš. získávat násobnou value z již jednou získaného kontaktu. Dělat cyhtrý behaviorální emailing dle zájmů zákazníka a nabízet mu v pravou chvíli přesně to, co potřebuje.

    • Maigi

      V tomhle ohledu ti tvůj byznys závidím. SaaS je podle mě jedna z nejlepších finančních strategií na budování bohatství vůbec.

  2. Tomáš Poner

    Máš pravdu Michale, získávání kontaktů a práce s nimi je ta správná cesta. Podobný postup jsem zveřejnil v této inforgrafice - http://www.tomasponer.cz/infografika-jak-vydelavat-penize-na-internetu-affiliate-marketingem-v-6ti-krocich/

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.