Stavíme si velín / man’s cave

Každý z nás si určitě v dětství představoval, že ovládá velín v NASA. Tyhle kontrolní místnosti (řízení dopravy, elektráren, burzy, nemocnice...) existují proto, že je pro dané firmy existenčně důležité mít pod kontrolou stovky a tisíce ukazatelů, jinak dojde ke katastrofickému scénáři, ať už jde o ztrátu peněz nebo dokonce životů.

Pokud se chcete stát, nebo už jste affilákem na plný úvazek, je pro vás nutností, aby se vaše kampaně zobrazovali, správně oslovovali zájemce za rozumnou cenu, aby stránky fungovali, lidé na nich klikali, kam mají, affil odkazy nebyli rozbité, aby konverzní poměr neměl výchylky, aby nebyl problém na straně inzerenta, aby se kontaktům včas volalo, aby byly v rozumném čase oslovováni remarketingem, aby se nepropadl open rate a click rate vašich emailů a stovky dalších ukazatelů.

Jestli se totiž něco z toho pokazí, vaše výdělky se propadnou (a podle mých zkušeností se často pokazí víc věcí najednou). Nakonec budete litovat, že jste daný ukazatel a jeho vychýlení nesledovali a nezachytili s předstihem. Affiliate je kromě marketingu především analytika a proto je pro nás takový velín důležitější než pro hráče počítačových her, kteří si ho s oblibou staví jako koníček.

Software

Základem mého Velínu jsou dashboardy Leftronic (na monitoru úvodního obrázku). Většina top affiláků má naprogramované své vlastní dashboardy na míru. To jsem měl taky v plánu, dokud jsem neobjevil tenhle software. Umožní vám sledovat prakticky jakoukoliv online metriku. Na většinu důležitých parametrů už je připravený widget. Pokud budete potřebovat něco speciálního, můžete pomocí API zobrazit i to, na co v Leftronicu nemysleli, nebo si třeba díky dalšímu widgetu sáhnout na pole v Google tabulce  a zobrazit cokoliv. Jinak se vám budou hodit widgety na Google Analytics, FB, Mixpanel, AdWords a další.

Nepřišel jsem na to, jak zobrazit data z Affilboxu, ale určitě to nějak půjde. Zatím zobrazuju cíle z Google Analytics a jejich konverzní poměry. Trochu mi také chybí data z Facebook Ads, ale stejně je tahám z Google tabulky PPCčkaře. Facebook widget k dispozici je, ale zobrazuje spíš organická čísla stránek.

Leftronic si zamilujete, takže až budete upgradovat na víc dashboardů, myslete na to, že při roční platbě ušetříte a dostanete navíc zdarma jednu až tři 40 palcové televize a Chromebox ke každé z nich.

Váš další monitor může obsadit ve starším článku zmiňovaný Voluum.com a doporučím i ROI Hunter. Mimochodem Leftronicem můžete vyplnit klidně 10 monitorů, takže si můžete skutečně připadat jako někde v elektrárně. Nedoporučuji ale zobrazovat čísla, která nic moc neovlivňují. Šetřete místem, ať získáte focus na důležité metriky.

Hardware

Výjimkou je nějaká fyzická designovka, která vám prostor zpříjemní. Například fyzický tracking Facebook / Twitter fanoušků Smiirl nebo fyzický tachometr libovolných online čísel Nimbus.

nimbus

Jinak, co se týká hardwaru, k naší práci nepotřebujete prakticky žádný velký výkon, takže jediným požadavkem je grafická karta, která utáhne víc monitorů. Doporučuju zvážit takzvané ultrawide monitory s poměrem stran 21:9. Na práci jsou ideální a každý z nich plně zastoupí dva menší monitory, pokud si vezmete 3440x1440 px. Ty s menším rozlišením jsou spíš uříznuté monitory shora, než že by něco přidávali do stran. Koukněte na tenhle Dell a Samsung.

ultrawide

Man's cave

Nevím sice, kde pracujete, ale moc nedoporučuji si vyrábět velín doma. Každý to má trochu jinak, ale pokud se chcete živit affilem, pronajměte si kancelář a docházejte tam jako do jakékoliv jiné práce. Práce z domova zní sice podobně sexy jako pasivní příjem, ale dlouhodobě je podle mě neudržitelná. Pracoval jsem z domova 3 roky a nejvíc jsem to odnesl po zdravotní stránce. Psychicky vám taky poleze na mozek, že jste 90% času doma a docházíte jen z postele do místnosti a vztahům v rodině také neprospěje, když vás dlouhodobě uvidí většinu času za monitorem. Pořiďte si kancl a domů si práci netahejte.

Výhoda toho, že pracujete sami pro sebe, je, že kancelář nemusí být vůbec nic studeného. Nemusíte se při personifikaci omezovat na pár fotek na stole. Udělejte si z toho regulérní obývák se vším, co je vám blízké. Říkám tomu Man's cave. Zkuste si to vygooglit a narazíte na různé obydlené sklepy a garáže, které jsou vystylované chlapům na míru. Nejčastějším nábytkem je kromě velké televize kvůli sportovním utkáním také bar a kulečník. Spojte si to s velínem a už máte přesnou představu toho, co myslím. Postavte si sídlo, kam se budete těšit.

U koho se inspirovat

Nenašel jsem žádné vymazlené pracovny affiláků ve světě. Lépe jsou na tom hráči počítačových her a Youtubeři, oproti kterým jsou naše požadavky sice o něco opodstatněnější, ale zřejmě není náš obor tolik rozšířený. Proto i hardwarové doplňky hledejte spíš pro ně.

Inspiruji se především u dvou Youtuberů, kteří se oba věnují videorecenzím nejnovější elektroniky a oblíbeným "unpack" videím.

Prvním z nich je MrThaiBox123 - jeho kancelář si můžete prohlédnout v tomhle videu. Není stoprocentně aktuální. Dnes už má šest 4K monitorů (50 milionů pixelů obrazové plochy).

mrthaibox123

Druhým je chlápek z Unbox Therapy. Nově zabírá jeho kancelář celé patro, ale za prohlédnutí stojí i jeho předchozí, kterou najdete tady.

Perlička na závěr

Pokud máte dost peněz a chcete stejné vybavení, jako používají v NASA, Boeingu nebo CNN, můžete ho teoreticky mít... Jinak vybavení velínů hledejte jako "control room furniture". Najdete tak různá ramena na monitory, stoly a podobně.

Napsat komentář