Spuštění sítě se blíží. Proč jsem si vybral affilbox?

Jak asi víte, pracuju na spuštění vlastní affiliate sítě, kterou bych chtěl letos představit. V hlavě mám už roky jednu myšlenku - vnímám, že je na trhu prostor pro jednu síť, která to bude dělat pořádně. Samozřejmě je otázka, co to vlastně to "pořádně" je. Z mého pohledu jde zejména o síť příznivou pro affiláky. Jsem o moc víc pro-affiláky zaměřený, než pro inzerenty. I když jsem jako affiliate manager už stál před otázkou výběru vhodného tracking systému, až dnes mám 100% volnou ruku v tom, zvolit si, co chci.

HasOffers

►►► http://hasoffers.cz

HasOffers, na kterém jedou velké sítě, jsem zavrhnul. Ten systém se mi jednoduše nelíbí v tom, jak je omezený. Pamatuju si, že i obyčejné přidání nové funkční záložky v menu, znamená vyrobit ji v iframu, protože jinak do systému prakticky nic nelze dostat, ani z něj cokoliv odebrat. Proto taky vypadají všechny instalace stejně. Musím ale přiznat, že je HasOffers má natolik rozsáhlou API, že by se na ní teoreticky dala postavit vlastní administrace. Už dva programátoři mi ale řekli, že trávili tolik času snahou upravit HasOffers, že by bylo snazší napsat si celý systém od základu.

Post Affiliate Pro

►►► https://www.postaffiliatepro.com

Další z variant je Post Affiliate Pro, který vnímám, jako takového odumírajícího dinosaura. Především mě ale před jakýmkoliv bližším ohledáním odrazuje jeho zmatenost. K přehlednému systému má ze všech dostupných řešení nejdál.

Argo22

►►► https://www.argo22.com

O čem málokdo ví, je možnost pronajmout si profesionální řešení od Českobudějovických Argo22. Mají vymakaný a dle mého i nejhezčí systém, co se týká použitelnosti, ale bohužel není stavěný na sítě. Je to systém primárně dělaný na jeden jediný program a pokud by jich měl podporovat víc, museli byste zainvestovat do profesionálních úprav, což může být nemalá částka. Na server si jejich systém nedáte, protože využívají všelijak zrcadlené infrastruktury zabraňujícím výpadkům. Celý pronájem začíná na pětimístné částce měsíčně, takže jde o řešení vhodné spíš pro větší programy a sítě.

AffilBox

►►► http://affilbox.cz

Nakonec máte samozřejmě možnost nechat si napsat vlastní řešení. Zdá se mi to ale jako zbytečně drahá a náročná cesta. Jednak to může stát miliony a jednak existuje ještě český AffilBox za cenu serveru, který byste stejně platili při použití vlastního řešení. Podobné vypiplané SaaS systémy stojí v zahraničí třeba i 1000$ měsíčně, zatímco AffilBox stojí 6.990 ročně. Jde o super investici, protože pokud vám program za celý rok nevydělá ani sedmičku, pak jste na něm nejspíš ani nepracovali.

Affilbox určitě znáte. Co možná neznáte je fakt, že je v jeho poslední verzi o dost vylepšený. Divím se, že to Mário víc nepropaguje, protože změny jsou výrazné:

  • Rozšíření designu na 1200 px. Více prostoru pro více dat.
  • Hned na nástěnce přehledná tabulka po kampaních s důležitými statistikami + graf (viz. screen)
  • Reporty kompletně předělané, vše lze stáhnout v CSV, nebo XLS
  • Report konverzí už byl, jen je v novém kabátku
  • Report kanálů - přehledné zobrazení statistik dle jednotlivých kanálů (vlastních parametrů)
  • Report prokliků - kompletně nový report, kde je vidět přehled prokliků, IP adres a jejich zdrojů
  • Všechny tyto nové reporty mají možnost rozkliknutí libovolného čísla tím se dostanete na další report s již vyplněným filtrem. Můžete tak z AffilBoxu dolovat data, která potřebujete pro úspěšnou propagaci.
Pro adminy:
  • V seznamu partnerů ihned vidíte, kolik vám partner přivedl návštěvníků a kolik si vydělal na provizích. Taky vidíte, zda je aktivní v posledních 30 dnech.
  • V detailu kampaně vidíte statistiky podobné jako na nástěnce, jen vyfiltrované pro danou kampaň.
nastenka3

Upřímně řečeno, nikdy se mi moc vzhled AffilBox administrace nelíbil, ale jde rozhodně o funkční design a to je hlavní. Další novinka ale tohle řeší a nově si můžete editovat celé CSS, takže vlastně celý vzhled. Na screenu ukážu, jak snadné je třeba změnit barvu hlavičky:

Snímek obrazovky 2016-08-15 v 12.38.53

No a nakonec díky tomu, že je Mário kámoš a je ochotný domluvit se prakticky na čemkoliv, máte mnohem lepší možnost si vyjednat něco na míru, než u zahraničních drahých řešení. Prakticky tedy nakonec nebylo, o čem přemýšlet. Moje síť pojede na AffilBoxu.

►►► http://affilbox.cz

4 komentáře
  • říká:

    Jelikož vidím, že nejen mě systém brzdí, oproti ostatním, tak se právě docela bojím. Vidím, že změny probíhají, ale spíše na straně inzerentů, partneři mají x let staré nic. Myslím, že je to i důvod, proč je těch mrtvých programů tolik.

    A o vývoj vůbec nejde, to co tam každému chybí a co teď snad bude je pro lepšího programátora měsíc práce, ne pět let 🙂 IMHO už tehdá, tuším nosi psal, že s tím má vypadnout ven a ne se cyntat v cz rybníčku, protože paradoxně jako ve článku, podobný soft chyběl, alespoň tenkrát, všude po světě. No na leadgen a infoprodukty to asi stačilo a tak už to tak zůstalo

  • Zdeněk Dvořák
    říká:

    Trh pro Afilbox je saturovaný a majorita uživatelů na něm ani moc víc nepotřebuje, stačí se mrknout na ty umírající programy, co na něm často běží. Těch pár větších uživatelů vývoj nezaplatí.
    Hlavní nápor aktivit u Mária jde IMHO do Supportboxu, který má lepší šanci jít i mimo ČR a hlavně má řádově větší cílovou skupinu.

  • Maigi
    říká:

    O systém se nebojím, vím, že na něm často probíhají změny k lepšímu na základě feedbacku, ale máš pravdu, že o tom málo nebo vůbec informují… To je trochu škoda, ale vzhledem k nedostatku konkurence a možností – jak jsem je tu vypsal, si to asi zatím mohou dovolit 🙂

  • říká:

    Novinky Affilboxu vypadají pěkně, škoda že o nich nikdo neví. Ve 4 programech mám pořád staré rozhraní, které na základě stovek konverzí aktuálně vidím jako jednu velkou brzdu pro rozvoj těchto programů, nemluvě o partnerech.

    Pod pojmem odumírající dinosaurus si představuji spíš affiliate systém, který za 5 let vývoje i v roce 2016 stále umí měřit pouze prokliky a zaznamat konverzi, kterou přiřadí k datu, protože nic jiného affilbox bohužel neumí.

    Jestli už ano, nedozvím se to ani když na affilbox.cz kliknu na novinky a poslední je z prosince 2015, na blogu o chystaných změnách také nic není, changelog na webu aby pohledal, takže asi jediný důvod nad tím vůbec přemýšlet jsou fakt zákulisní informace.

    Otázkou je jak „pořádně“ to půjde dělat v dlouhodobém hledisku, když zatím nepředstavený základ o kterém píšeš představují v roce 2016, snad.. 🙂

Napsat komentář