Affiliate marketing Jak propagovat

S čím se poprat při zahraniční expanzi

7.12.2015 2 min čtení

S čím se poprat při zahraniční expanzi

Reading Time: 2 minutes

Často jsem říkal, že zahraničí mě láká, ale nechystám se rozjet globální affil kvůli své angličtině a kvůli tomu, že doma affil trh znám, což mi dává výhodu. Nakonec dodáváme aktuálně do 3 zemích. Jak se to stalo a s čím jsem se musel poprat? Je to nakonec větší problém nebo sranda? A co výsledky?

Jsem tak trochu donucený zahraniční affilák. K dalším 2 zemím mě totiž ukecal affiliate manager. Je velkou výhodou propagovat služby franschizingové sítě, která roste do zahraničí. Nemusíte se přizpůsobovat nové nabídce, pouze nové cílové skupině a místním specifikům. Díky tomu na začátek stačilo jen přeložit web a změnit cílovou zemi u Facebook kampaní.

Desktop znovu ve hře

Jak už jsem ve svých článcích popisoval, řada globálních affiláků se už kompletně vykašlali na desktop traffic, protože je dražší a konvertuje často méně. Já ho zatím nezavrhuji, ale kdyby to byl váš případ, což může být třeba kvůli lepší efektivitě cashflow, s novou zemí bude desktop znovu ve hře. Často se nám totiž stává, že u stejné kampaně funguje v jedné zemi mobil traffic a v druhé naopak desktop.

Zopakujte všechny větší A/B testy

Pokud máte vyladěný web na CZ traffic, neznamená to, že máte vyladěný web obecně na celou Evropu nebo na globální traffic. Můžete mít na webu nějaký detail, který se v nějaké zemi místním lidem vyloženě příčí. Nejčastěji jde o větu, kterou sice lze takto přeložit, ale místní by to tak nikdy neřekli. Používají jiné výrazy na danou problematiku. Vždy si nechte web zkontrolovat od někoho, kdo umí jazyk na vyšší úrovni.

V jiné zemi také lidé reagují obecně jinak na prvky webu. Neztrácím čas s malými A/B testy, které mi v minulosti přinesly malé změny, ale znovu opakuji všechny velké A/B testy, které radikálně pohly konverzním poměrem nahoru nebo dolů. Mám totiž vyzkoušené, že výsledky mohou být klidně opačné.

Někdy něco funguje a vy netušíte, proč

Stejná kampaň, stejné obrázky, stejné texty, stejné nastavení, stejný web, jen přeložený a přesto jedna země reaguje výborně a leady padají ostošest, místy i ostosedm, zatímco v druhé zemi nereagují vůbec. Dlouho jsem hledal nějakou chybu, než mi došlo, že národy jsou prostě odlišné a na každý funguje něco jiného. Jaké z toho plyne ponaučení v praxi? Můžete při testování vyhrabat nejen A/B testy, ale také kampaně, které v původní zemi úplně propadly a zkusit je znovu předložit jinému národu.

Výsledky

Spolu s expanzí získáte zejména vyváženost. Vkládání stejných (jen přeložených) kampaní u všech zemí ve stejnou chvíli vás nestojí o moc víc úsilí. Získáte však vyšší pravděpodobnost dobře rozjeté kampaně, které budete navyšovat rozpočet s tím, že jednou bude fungovat ta u nás, jindy ta v zahraničí. Povedl se nám také kousek, kdy jsme jednomu městu v zahraničí dodávali stejný počet, jako jinde v celé zemi. Národy se totiž také velmi liší v reakci na nabídku. Někde ji obecně vnímají negativně, jinde naopak. Pozitivní šňůra komentářů vám v ceně FB kampaně hodně pomůže.

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.