Ze života affiláka

Říjen 2014: report pracovních a osobních aktivit

14.11.2014 4 min čtení

Říjen 2014: report pracovních a osobních aktivit

Reading Time: 4 minutes

Ty poslední týdny letí neskutečným tempem. Opět je na čase shrnout to nejpodstatnější z věcí, na které jsem se v minulém měsíci soustředil. Přidám i pár podnětů z posledních dnů, aby byl report co nejaktuálnější.

Affilák oslavil 2 roky

Můj hlavní projekt – magazín Affilák oslavil dva roky od napsání prvního článku. Spíš než jeho stáří jsem si uvědomil jeho mládí oproti třeba konkurenci. Jako takový dárek získal eBook novou landing page a pro ty, kdo ho ještě nemají, kapitolu zdarma.

Vzpomínám si, jak jsem na svůj (již neexistující) blog psal článek o tom, jak na Affilákovi buduji publikum, protože vím, že se mi to jednou vyplatí. Věřím, že ta chvíle je za dveřmi. V dalších odstavcích prozradím, co chystám.

VIP Affilák

V pondělí jsem měl hodně těžký den. Sešlo se víc negativních událostí a já měl sto chutí se vším seknout. Samozřejmě to neudělám, protože mám vůči členům odpovědnost, měl jsem ale docela solidní depku, protože mi přišla mimo jiné i další nespokojená reakce na mé články. Tohle beru hodně vážně, i když jde o velmi malé procento členů. Přemýšlel jsem, čím to je, protože objektivně 3 ze 4 současných VIP článků umí plně zhodnotit investovanou částku do celého členství a rozhodně si stojím za tím, že už teď se mnohonásobně vyplatí a to je před členy ještě tak pětkrát víc obsahu, než četli.

Vysvětlení může být hodně. Vím třeba, že každý čtvrtý není ani z mého pohledu dost dobrý, ale s tím jsem počítal, že všechny nebudou TOP. Důležité pro mě bylo nabídnout obsah, který několikanásobně zhodnotí jeho cenu. Protože jsem přesvědčený, že tomu tak je už teď, a protože nás čeká ještě fůra dalších článků, rozhodl jsem se každému nespokojenému, kdo mi na konci svého předplatného napíše, že mu to za to nestálo, 100% kompenzovat celou roční cenu členství. Pochopitelně bez dalšího prodlužování členství, když nebyl spokojen.

Dalším vysvětlením může být má neschopnost ukázat na příkladu, jak velký mají strategie z článků přínos. Může jít o přesilu taktit nad technickými návody. Může jít také o poměrně větší odbornost konkrétních nespokojených uživatelů, kteří už většinu zmíněných věcí znají. I tak zůstává členství určené pokročilým, protože návody na web nebo na nastavení mailového programu tam nikdy nebudou. Takové patří do neplacené sekce, aby měl každý začínající přístup k základním informacím.

Kromě výše zmíněné garance spokojenosti jsem se po krátké procházce a vyčištění hlavy rozhodl k dalším razantním krokům.

„Ještě nikdo to tu nezkusil“

Přistihl jsem se, jak si tuhle větu říkám poslední dobou docela často. Vždy, když si uvědomím, že dělám něco jinak než ostatní, mám z toho radost. Dělat totéž, co druzí, je totiž téměř jistá cesta k průměrnosti. Takže k čemu jsem se rozhodl?

  • Další reakcí na nespokojenost několika členů bude zdražení v příštím prodeji. Dvojnásobné.
  • Pochopitelně dodržím, že každý, kdo prodlouží, bude prodlužovat za cenu, za kterou nakoupil první rok.
  • Špatné reference před nikým nehodlám tajit. Naopak. Budou součástí mého prodejního mailu stejně jako ukázky slabších článků.
  • Příští rok bude opět prodej dostupný po dobu pouhého jednoho prodejního týdne. Půjde ale o evergreen, takže každý nový zájemce bude mít ten prodejní týden v jinou dobu. Nastoupit do vlaku bude možné pro nového člena kdykoliv v průběhu celého příštího roku, jakmile ho ale sérií mailů důkladně seznámím s celou nabídkou, bude mít na nákup opět jen týden. Po jeho propásnutí se mu naskytne příležitost opět až za rok.

Příští rok bych chtěl spustit affiliate program. Taky trochu netradičně a jinak než všichni ostatní.

  • Affiliate program nebude otevřený všem, ale uzavřený pro pár affiláků.
  • K dispozici bude jen a pouze flexibilní affil odkaz (můžete linkovat kterýkoliv článek/podstránku webu). Žádné bannery, nic, co nefunguje.
  • Nebudu si affiláky vybírat, přístup k programu automaticky získá každý zákazník, který vlastní aktivní VIP členství. Moji zákazníci budou tedy rázem také affiláci tohoto programu.
  • Provize bude orientačně 2.000,- Kč/sale.

Přece pokud budou propagovat členství, musí o něm něco vědět. Jejich čtenáři také budou mít jistotu, že když narazí na affil odkaz, nedoporučuje jim ho někdo, kdo si službu na vlastní kůži nevyzkoušel, jako to bývá u velké většiny provizní propagace na internetu.

Obecně řečeno, když spouštíte affiliate program, zákazníci jsou jednou z vhodných skupin k oslovení. Pouze, pokud je váš produkt či služba také z affiliate oblasti, a pokud jsou vaši zákazníci z řad affiláků, může to být také skupina jediná. Do téhle hodně specifické situace zapadám.

Affiliate program nebude hned na začátku roku, spíš tak v polovině, až se usadí prach z předchozích novinek. Musí být časem ověřené, že vše technicky klape a žádný affilák nepřijde o peníze vinou nějaké drobnosti, kterou jsem zanedbal.

TappedOut.cz

Simpsoní projekt asi nakonec neprodám a nechám si ho. Důvod je, že databázi sbírá nejefektivněji ze všech mých projektů a ta efektivita stále roste. Díky jedinému článku se databáze prakticky zdvojnásobila. Každý další nabírá na tempu a hru čeká Vánoční update – jedna z největších událostí. Překážkou je nutnost nějaké formy čištění od vymyšlených mailů. Double opt-in se v případě zamykání článků nedá moc použít, protože než jim dorazí potvrzovací mail, už na webu nebudou, chtějí číst hned. Asi mi to ale za ty komplikace nakonec stojí. Bude z toho takový pěkný seriál na pokračování s veškerými čísly.

Minimalismus

Zbavil jsem se spousty webů, zejména půjčkových. Uzavřel jsem staré odkazové příjmy z téměř 90% toho, co zbývalo. Myslím, že už mám jen 2 WordPress weby, ostatní je čisté html, které mám mnohem radši. Nepřináší s sebou totiž časté problémy v podobě spam komentářů, zavirování a zpomalování. Mám už jen minimum webů, které se nějakým způsobem netýkají Affiláka. Své pracovní cíle jsem smrsknul na jeden jediný – číslo, určující počet spokojených (prodlužujících) VIP členů. To znamená koncentrace na články a na výše zmíněné novinky. Nechci dělat v podnikání už nic, co nesměřuje k tomu jednomu jedinému cíli, a co mě od něj vzdaluje. Focus je pro mě velmi důležitý.

SmartEmailing

Začínám si na tenhle nástroj hodně zvykat a už si nedokážu představit, že bych používal jiný. Hodně mi pomáhá v budování mé strategické pyramidy, kterou jsem popisoval VIP členům a která má mimochodem také cenu zlata. Nastavil jsem si konečně, aby se mi každý zákazník členství nebo eBooku automaticky přidával z FAPI do konkrétního seznamu podle toho, co si objednal a jestli zaplatil. Dá se s tím vším hodně hrát a reagovat na různé situace. Až to všechno bude hotové, bude prostor pro prakticky neomezené testování různých výhybek a také psaní o tom, co funguje a co ne…

8 komentářů
  1. Jakub

    Zdravím Maigi Myslím že ti dlužím poděkování za tvou knihu. Když jsem ji v srpnu kupoval stála mě všechny peníze, které jsem vydělal affilem za červenec (celých 700 Kč:)). Popravdě jsem nečekal, že se po jejím přečtení stane nějáký zázrak, ale hluboce jsem se mýlil. Začal jsem víc makat a vytvořil stránku, která mi generuje za cca 2 hodiny práce měsíčně přes 1000 korun. To mi ale samozřejmě nestačilo a tak jsem v říjnu nalil 6000 korun do PPC abych zvýšil trafic u jiného projektu. Investice se vrátila a k ní i 120% navíc :). Čeká mě ještě hodně práce abych se mohl pomocí affiliate živit, protože 70% mých příjmů jde zatím jen z jednoho programu a na to, že tu bude věčně se nejde spoléhat. Myslím ale že jsem na dobré cestě. Netvrdím, že tvá kniha je zázračná protože hlavní informace, které mi pomohly v úspěchu, si většinou umístil i volně na blog a velkou část z nich už jsem znal, ale rozhodně mi urychlila mou cestu a zaplatila se hned druhý měsíc. Zpětně teď lituju, že jsem si nepořídil i prémiové členství tvého magazínu, ne že bych tehdy nechtěl, ale zaplatit dva průměrné měsíční příjmy, které jsem měl z affiliate se mi za králíka v pytli utrácet nechtělo. Ale jestli si ho pořídím při příští zatím příležitosti nevím, vidím to tak 50:50.

    • Maigi

      Ahoj, to mě samozřejmě moc těší. Proto jsem ji napsal a jsem hrozně rád, že pomáhá, jak má. Co se týká členství, v téhle fázi nespěchej. Klidně to nech až na fázi, kdy už ti affil bude dělat víc, stejně se pak dostaneš ke všem článků zpětně v archivu. Snad už to pak taky nebude zajíc v pytli, budu nabízet ke stažení pár článků na ukázku.

  2. LukasP

    Já jen krátce k VIP affilákovi. Lidé a i já jsme očekávali asi něco jiného. Návody (co rozjet nějaký seriál pro VIP - stavba top affil webu - ikdyž máš ve VIP spíše pokročilé affiláky, stále je se co učit i při stavbě affil webů), rady, čísla (poodkryj čísla nějakých projektů) a tipy (co dělali top affiláci, co jim zvyšovalo zisky, motivuj) z práce nejlepších affiláků. Poslední článek o rizikových programech do VIP sekce v žádném případě nepatří, není to ani článek, kvůli kterému bych si předplatné zaplatil i příští rok. No nevzdávej to, jen se víc soustřeď na to po čem je poptávka u VIP členů a dej jim, to co chtějí. Zkus si udělat průzkum / anketu a uvidíš. PS: Abych jen nehanil, pár článků bylo povedených a zajímavých.

    • Maigi

      Ahoj, díky za připomínky. Některé věci, které hledáš, tam jsou (čísla, strategie, co zvyšovalo zisky affilákům...), ale pravda je, že to nejsou moc technické návody, spíš obchodní strategie a postupy. Proto tam taky není návod na stavbu affil webu, protože pokud affilák není začátečník tohle mu problémy nedělá. Co má a nemá affil web obsahovat, to už jsem tu párkrát popisoval a v knížce taky. Zítra vyjde článek, který dává rady ohledně psychologie prodeje - na co se zaměřit při psaní v závěrečné fázi nákupního procesu. To je typický příklad těch článků. Dává strategický návod k tomu, co pokročilý affilák bez problémů zvládne technicky aplikovat. Když jsem dělal affil managera, bavil jsem se o strategiích s affiláky téměř denně. Nikoho jsem ale neučil dělat web, nikoho jsem neučil kódovat mail šablonu a podobně. Zkušení affiláci mají už tohle v malíčku. Je to ale dobrý nápad pro články zdarma. Něco ale přecijen chystám. Uvažuji o takovém návodu, jak krok za krokem udělat affil projekt s marketingem a prvním výsledkem během jediného dne. Bude to detailní, takže spíš než článek půjde o takový mini-ebook, pochopitelně v ceně. K tomu článku o rizikových programech: affilák, který si platí informace, chce podle mě nejen návody a strategie, ale i aktuální informace, které mu pomohou peníze vydělat nebo ušetřit. Tohle byl článek, který každému, kdo ty informace neznal (a affil programy se nepřetrhly, aby o tom někoho informovaly, spíš naopak), ušetří spoustu peněz, které by jinak házely do kanálu. Kdo jiný by jim to řekl? Kdybych já byl svůj zákazník, tohle by pro mě bylo zásadní. Byl bych nasraný na affil program, že jsem musel přijít o peníze a vděčný článku za to, že jsem nepřišel o víc. Ten závěr jsi v podstatě shrnul naprosto přesně. Ano, některé články byly, jsou a vždy budou slabší a některé silnější. Takhle to ale je a nikdy jsem si nemyslel, že by to byla šňůra 52 top článků. Je to jako s knihou, jedna dvě kapitoly někdy stojí za celý nákup. Některé kapitoly přeskočíš, jiné čteš desetkrát. Jediné podstatné je to, jestli součet těch lepších stojí za celou investovanou částku. V případě mého členství jsem o tom přesvědčený, 52 článků je slušné číslo na to, aby se v nich našlo mnohem víc obsahu, co za to stojí, než třeba v infoproduktech založených na pár videích, kde je rozebraných tak 5-6 myšlenek za vyšší cenu.

  3. tom

    Kvůli tomu, že si pár lidí stěžuje, stihne další potencionální zájemce "odplata" ve formě Dvojnásobné zdražení ??? Viz citace z Vašeho textu : "Další reakcí na nespokojenost několika členů bude zdražení v příštím prodeji. Dvojnásobné." :o)))))) Wauuu ,tak v tom případě jsem rád, že jsem Váš produkt nezakoupil :o) A jako "obchodník" jste u mne skončil, protože heslo " na hrubý pytel hrubá záplata" samozřejmě funguje, ale v obchodě ani moc ne :o). Tam funguje spíše tkzv. "diplomacie" ;) Takto mi to připadá jako chování nadnárodních společností, což Vy opravdu jaksi nejste :o) A za další , Váš affil.program co hodláte spustit..... píšete Provize 2.000,- Kč . Kolik tedy bude cena toho produktu co budete nabízet a o jaký produkt vůbec půjde ? Předpokládám, ( i když nevím o jaký produkt se bude jednat ) tak že cena Vašeho produktu bude někde kolem 8.000,- Kč ... ? Nebo se mýlím ?

    • Maigi

      To není odplata, ale důkaz, že si za svým produktem stojím. Že má vyšší hodnotu než cenu i kdyby stál dvojnásobek. Není to žádný trest pro ostatní, protože každý, kdo si produkt koupil, bude mít prodloužení doživotně za původní cenu, jak jsem slíbil. Pro nové je to vzkaz, že hodnota je zkrátka vyšší. Pokud by nebyla, nikdo to nekoupí a odnesu to já, ne? Pořád se bavím o členství i v případě affiliate programu. Tzn., že ta provize odpovídá zhruba 50%.

  4. Peter

    neplánuješ aj k článkom natočiť video?

    • Maigi

      Asi ne, ani podcast se mi u sebe nelíbil. Navíc to chci dělat jinak než ostatní. Většina zvolila videa pro svou nejlepší účinnost, nikdo z infopodnikatelů už ale u nezkoumá další možnosti.

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.