Affiliate marketing Události z oboru Ze života affiláka

Report z 13. Affiliate čtvrtku

6.2.2015 3 min čtení

Report z 13. Affiliate čtvrtku

Reading Time: 3 minutes

Na včerejší Affiliate čtvrtek jsem se obzvlášť těšil. Na programu byla především přednáška Davida Eiselta na téma, jak mu pomohl responzivní design ke zvýšení příjmu z mobilního trafficu o 300%. Protože se ale David zdržel, vzal si slovo upovídaný Mário a netradičně hned na začátku vyzval přítomné k prezentování novinek. Ještě před ním ale stihl také představovat. Už 23. února spustí 1. video své Affiliate Academy, kurzu pro všechny, kteří vlastní či řídí nějaký affiliate program, případně by chtěli. Mário o něm tvrdí, že do něj narval 3 roky zkušeností, tak uvidíme.

Jako první se slova ujala Míša Soukupová, trenérka zdravého životního stylu a autorka kurzu Hubneme krok za krokem, který bude v březnu spouštět. Jako affiliate managerka pak prezentovala také spuštění online kurzu Řeč těla pro obchodníky (Petr Murín, NLP) a kurzu pro obchodování na Forexu.

affilctvrtek13a

Pokud jde o Řeč těla, 1.3. bude webinář pro partnery a 8.3. první video zdarma. Kampaň obchodování na Forexu bude teprve upřesněno v závislosti na spuštění kurzu Jirky Mazura, aby se netloukly. Půjde o březen až květen/červen.

Další představování bylo v režii Lucie Charvátové. Ta je affiliate managerkou Linked akademie. Lucie představila veškeré podrobnosti, co se týká podmínek pro affiláky. Pro přehlednost bude nejlepší, když si prostudujete tohle PDF pro partnery.

affilctvrtek13b

Za 5DM připomenul Michal Hardyn pět bodů.

  • Několik inzerentů, například rozvoz květin a rohlik.cz nabízí aktuálně Valentýnské akce, kterých mohou affiláci při své propagaci využít.
  • V plném proudu je sezóna hubnutí, takže frčí všelijaké pilule, kterých je v Affiliate Clubu dost.
  • Nedávno chlapi zveřejnili v rámci Affiliate Club Academy nový ebook s názvem: Jak generovat leady pomocí Facebooku. Ke stažení je zdarma.
  • V 5DM se snaží o víc kuponových nabídek na trhu, aby víc lidí nakupovalo přes internet, což prospěje všem. Michal proto vyzval majitele kuponových a cashback webů, aby se přihlásili do seznamu, který chtějí předkládat novým inzerentům jako argument.
  • Další business snídaně OnlineStars.cz se uskuteční 26.2. a nově bude v Hubu v Drtince.

Jako poslední se před publikum postavil Pepa Cipra, majitel eshopu UzasneDarky.cz. Poslední dva roky pracuje na síti dropshipping.cz a sháněl mezi přítomnými především feedback na nová témata, která by mohl zapojit. Psát mu můžete na pomocnik@dropshipping.cz.

Novinky představil také letáček od VIV NETworks. Prosinec byl zjevně úspěšný, což dokazuje 4 584 385 Kč vyplacených affilákům na provizích. I tahle síť se zaměřuje na slevové kódy a kupóny. Nově jsou dostupné přímo v administraci CJ, v záložce Links. Minule představený inzerent Butlers nabízí XML feed s možností zjistit konkrétní nakoupený produkt, případně vytvořit produktový widget a mezi nově spuštěnými inzerenty z řad eshopů je i program pro rezervaci míst v restauracích Bookio.cz.

Samozřejmě za připomenutí stojí i blížící se 7. Affiliate konference 31.března. Na webu ale zatím podrobnosti nejsou.

Po představování konečně dorazil David Eiselt a hned spustil svou přednášku. Na úvod zmínil poučku s písmenem F, které symbolizuje tvar trajektorie, po které se návštěvníkovi oči pohybují při prvním prohlížení webu. David podle tohoto pravidla umístil jednotky AdSense do cesty návštěvníkům na svém webu cestujlevne.com.

Vysvětlil nám také fungování reklam, které Google vybírá a proč jsou dvě stejné jednotky vedle sebe kontraproduktivní. Když máte jednu, je nahoře nejvýkonnější reklama, ale pokud máte dvě, bude v horním řádku vždy jedna s nižší výkonností a také 50% pravděpodobnost, že na ni někdo klikne namísto té nejlepší, pokud už klikne. Zajímavá byla informace, že výdělečnější reklamy (koeficient ceny za proklik a CTR) Google umístí vždy do té jednotky, která je na webu fyzicky výš. Otázkou je, jestli tohle ovlivňuje pozice v samotném kódu, která se nemusí shodovat s pozicí vůči ostatním reklamám na webu při prohlížení.

affilctvrtek13c

Tématem přednášky ale byla především responzibilita a její 300% účinek na výdělky. Ty se zvýšily díky nárůstu CTR z 0,4 na 1,5% u mobilní návštěvnosti a návštěvnosti z tabletů. Je však třeba si uvědomit, že ne každému se taková změna vyplatí. Při 5% návštěvnosti z mobilů je to zbytečné. Při 35%, jako zaznamenal David, už to stojí za to. Redesign nemá smysl dělat při malých výdělcích jen kvůli hezčímu vzhledu.

Mezi další doporučení, které jsem si z přednášky odnesl, patří důkladné pojmenovávání všech reklamních prvků podle umístění a tipy, jak na Facebook. Facebook u reklam sleduje kliknutí a dobu, která uplyne, než se návštěvník vrátí zpět na Facebook. Tím určuje relevanci a spokojenost a vy byste měli taky. Kvalitní obsah vám totiž může zajistit zobrazení příspěvků 40-150% vašich fanoušků namísto standardních 2-8%.

Těsně před vypuknutím networkingové části jsme ještě s Máriem probrali tipy na další Affiliate čtvrtek. Padaly nápady jako rozcupovačky webů a přednášky o jejich začátcích. Co navrhujete vy?

Jeden komentář
  1. […] report z Affiliate ctvrtku najdete na magazinu Affilak.cz. Uvodni foto vychazi z fotky na Affilak.cz a fotky od […]

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.