Proč a jakým způsobem zvedat kvalitu vašich leadů
Reading Time: 3 minutesPro affiláka není velký objem jediný způsob, jak se dostat k nadstandardním podmínkám a vyšším provizím. Druhým způsobem je kvalita dodávaných leadů. Upřímně obvykle se s tímto parametrem moc nepracuje, ale pokud se ozvete svému affiliate managerovi s tím, že máte nadprůměrnou kvalitu dodávaných leadů, nebude mít jistě nic proti zvýšení provizí.
Ozvat se ale může i sám s tím, že máte naopak nezvykle malou kvalitu dodávaných leadů. To bude nejčastěji z mailingu odesílaném na netématickou databázi lidí, které nabídka většinou nezajímá. Pravděpodobně zkusíte změnit nebo upravit zdroj trafficu, ale už málokoho napadne, že kvalita leadů se dá různým způsobem ovlivňovat i ze stále stejného zdroje. Dnes vám ukážu, jak.
Cena
První a nejlogičtější cestou je zveřejnění ceny produktu či služby už v inzerátech, textech emailů, zkrátka při prvním kontaktu. Část lidí to odradí, pokud budou považovat cenu za vysokou, ale především to odradí všechny, kteří doufají, že nic platit nebudou a kteří by tedy nikdy nezkonvertovali z leadu do prodeje. Celková kvalita leadů se zvýší a absolutní počet sníží. Ten musí vykompenzovat vyšší odměna. To platí pro všechny body z článku.
Vyhněte se nezávazným výrazům
Například u srovnávačů nepoužívejte sousloví „srovnání cen zdarma“ nebo „nezávazné srovnání“. To přitahuje leady, které nezkonvertují do prodeje. Používejte místo nich třeba neutrální „srovnání cen pojišťoven“, „srovnání bez obíhání poboček“ (to odstraní leady bez prodejů) nebo ideálně s nastíněním následného nákupu, například „srovnejte si ceny, než se pojistíte“ (to zvedne počet prodejů). Obojí zvedne procento kvality.
Otevření balíčku
Ukažte svým návštěvníkům, jak to bude vypadat po prodeji. V případě produktu, jak vypadá po rozbalení, co je v balení, jak se zapojuje, jak se používá. V případě služby, jak probíhá její využívání. Lidé, od kterých chcete nákup, si musí napřed sami představit, že by do toho šli. Díky lidské představivosti lze tento bod ovlivňovat nejen textem, ale i použitím jiné fotografie nebo videa. Zbavte se uniformní fotky z fotobanky a zkuste sehnat obrázek s někým, kdo produkt či službu na fotce používá.
Obavy
Každý máme obvykle před nákupem hned několik obav. Já například odmítnu hned při nádechu kohokoliv, kdo se mi bude snažit něco prodat na ulici nebo přes telefon, i kdyby to bylo přesně to, co zrovna hledám. Mám totiž obavy ohledně předmětu nabídky, ohledně vymahatelnosti reklamace a nejvíc ohledně solidnosti prodejce.
Podobně mají obavy i lidé nakupující na internetu. Vy však můžete jít těmto obavám naproti, zkustit je předpovědět a uklidnit návštěvníky ještě před tím, než by se na ně (zlomek z nich) zeptalo ve formuláři či telefonem. Jeden příklad za všechny: prodejce erotických pomůcek by moc zboží neprodal, pokud by své zákazníky hned v úvodu neujistil, že balíček přijde poštou bez označení a bez sebemenšího náznaku, co je uvnitř.
Dobře funguje například ujištění, že XY dalších lidí se rozhodlo stejně. Zjistěte si informaci od affiliate managera či inzerenta, kolik zákazníků už obsloužili.
Odkrytí procesu, který bude následovat
Pokud odkryjete návštěvníkům proces, který proběhne při a po nákupu, zabijete tím dvě mouchy jednou ranou. Souvisí to totiž s předchozími body – otevření balíčku a obavy. Jednou z obav totiž může být samotný proces. Popište třeba, že návštěvníkovi po vyplnění někdo zavolá a pomůže s dokončením. Nebude nemile překvapený a nevrlý, bude s tím počítat a s operátorem/operátorkou bude mnohem lépe spolupracovat.
Stejně funguje i odkrytí jiných částí procesu pro propagovaný produkt typického.
Volba možností
Váš návštěvník stojí před dvěma možnostmi. Vy můžete ovlivnit, které to budou. Pokud to neuděláte, pak budou ty možnosti koupit či nekoupit. To nesmíte dopustit. Navrhněte dva způsoby použití, dva druhy produktů, dvě barvy a podobně.
Tady máme produkt, můžete ho využít k tomuhle nebo tomuhle účelu. Platit lze převodem i kartou. Jakmile návštěvník čte tyto řádky, okamžitě si v hlavě vyhodnotí, která varianta je pro něj vhodná, i když se ještě nerozhodl ke koupi. Řekne si, že kdyby to dotáhl, platit bude převodem, protože kartu nerad zadává na internetu. Tím jste splnili důležitý cíl. Představil si sám sebe při koupi a to je nezbytná podmínka pro to, aby nákup dokončil.
Přimějte návštěvníka přemýšlet nad tím, jak vám zaplatí, nebo jakou službu si u vás objedná. Hlavně ať nepřemýšlí nad tím, jestli u vás vůbec nakoupí nebo odejde.
Neschovávejte omezení, naopak
Některé služby nejsou určeny všem a vy možná zbytečně generujete leady od kontaktů, kteří ani nemohou prodej dotáhnout do konce. Typicky třeba půjčky mají omezení věku, které můžete zdůraznit už v úvodu a zlepšit si tak schvalovanost, protože člověk nad 65 a pod 18 ani nezačne vyplňovat žádost. Zdůrazňováním nejen, pro koho produkt je, ale i pro koho není, zlepšíte kvalitu vašich leadů.
Snižování kvality leadů?
Jak si jistě domyslíte, opačným způsobem můžete také kvalitu leadů snižovat. Výhodné to může být u méně náročných inzerentů, kteří nepotřebují enormní kvalitu a nejsou za ni ochotni připlácet. Vy si tím můžete zvýšit počty vyplnění a tím i peněz v celkovém součtu. Osobně to ale nedoporučuji, zbytečně nalákáte víc lidí, kteří si nakonec nic nekoupí a připravujete je tím o čas, když pak většina z těch nově získaných zjistí, že pro ně nabídka není vhodná.