Praktické příklady dvou inovací, které vám jen těžko zkopíruje konkurence

Efektivitu v affiliate marketingu vnímám jako svou hlavní konkurenční výhodu. O efektivitě to vlastně celé je, protože affiliate program existuje často proto, že jiní marketéři umí efektivněji získat zákazníka než samotný inzerent. Obecně na trhu ale vnímám velmi slabý focus na efektivitu a v předminulém článku jsem si stěžoval na nedostatek invence.

Co mám na mysli, když doporučuji hledat inovace a stále hledat efektivnější cesty, vám dnes ukážu na příkladech, které jsou zdarma, a které si konkurence neuvědomí, pokud je nezná a přímo na vašem webu nehledá v kódu.

Mautic

Mautic je nový software na efektivní automatizace marketingu. Zjednodušeně řečeno jakoukoliv akci návštěvníka (navštívení konkrétní stránky, trávení konkrétního času například u článku - důkaz jeho přečtení, otevřením emailu atp.) můžete použít jako trigger a na základě této akce pak třeba rozeslat email. Systém sleduje anonymní uživatele a uživatele, které zná například díky vyplnění nějakého formuláře. Ke každému jednotlivci se může chovat jinak na základě jeho chování, takže si můžete připravit marketingové scénáře k různým typům uživatelů.

Systém je open source, takže ho můžete napojit na cokoliv. Nejčastější metody napojení jsou ale už vyřešené a hotové řešení například WordPress plugin najdete na mautic.org/integrations.

Mautic je sen markeťáka. Letmým zamyšlením nad jeho možnostmi si uvědomíte, že vždy můžete být efektivnější a lepší a o 100% stav můžete jen usilovat, nikoliv ho dosáhnout. Vždy je, díky podobným nástrojům, co zlepšovat. Můžete donekonečna A/B testovat, co na různé typy vašich návštěvníků platí a zautomatizovat si marketing na míru přímo vašemu projektu a vašim konkrétním specifickým návštěvníkům.

27. května se mimochodem uskuteční jeho prezentace v Praze.

Kraken

Viděli jste poslední představování novinek od Applu? Jejich nový Macbook je krásnou ukázkou toho, jak v té firmě přemýšlí. Mohli by nějak vylepšit stávající notebooky, ale oni se rozhodli je raději rozebrat a nad každou částí se zamyslet znovu. Jak by to šlo udělat efektivněji? To je klíčová otázka, kterou si pokládám několikrát denně u nejrůznějších činností. Díky podobným otázkám se rozhodli kompletně přepracovat do té doby perfektní klávesnici. Nemuseli by. Neznám lepší klávesnici než od Applu. Neválcovala je nějaká lepší od konkurence, ale přesto se rozhodli zajít ještě dál a vymyslet ji ještě lépe čistě z touhy po dokonalosti, efektivitě, minimalismu a perfektním designu. Stejným pohledem se podívali na umístění baterie.

Když jsem se stejným úhlem pohledu podíval na web a hledal inovace, narazil jsem na Krakena. Kraken je minimalistický CSS framework, který je oproti známějšímu Bootstrapu datově úspornější (desetinásobně) a jednodušší. Navíc se u něj dá písmo libovolně zvětšovat i ve starších Exporerech, protože nepoužívá pixely u fontů.

Je to přesně to minimalistické jádro, které hledáte, když vám hodně záleží na rychlosti načítání a nespokojíte se s 2 vteřinami.

Kraken byl vyvíjen jako mobile-first, což znamená, že se začalo u mobilních verzí a zvětšováním a přidáváním detailů se pokračovalo až k webové verzi. Responzivitu má tedy v krvi.

Web projektu najdete na adrese cferdinandi.github.io/kraken. Web je samozřejmě také postavený na Krakenovi a načte se vám za 406 milisekund. Z webu si stáhnete celé jádro a můžete hned začít se stavbou superrychlého affil webu.

Tohle byly příklady dvou inovací, které vám zdarma umožní být v affilu efektivnější a to klidně ještě dnes. Důležitější ale je neustále si pokládat otázku: Jak být ještě efektivnější? V prostředí českého affiliate marketingu získáte rázem těžko překonatelnou každodenní výhodu, protože budete bojovat s těmi, kteří jen vzácně udělali někdy nějaký A/B test.

Napsat komentář