Ze života affiláka

Letní report: červenec + srpen 2014

19.8.2014 6 min čtení

Letní report: červenec + srpen 2014

Reading Time: 6 minutes

Léto se pomalu chýlí ke konci a je čas na pravidelný report. Tenhle spojí červenec i srpen dohromady, takže se pokusím zhodnotit v něm vše důležité, co se u mně během prázdninových měsíců odehrálo. Jednoznačně nejdůležitější projekt za celé léto je VIP affilák. Pojďme s ním začít a rozebrat ho. Prozradím vám tu dnes veškerou mou strategii projektu i strategii kampaně před jeho spuštěním.

Kampaň k chystané službě „VIP affilák“ vrcholí

V minulém reportu jsem psal o pravidelných pondělních článcích, které jsou dostupné za email. Celé to vlastně byla příprava na zpoplatněný prémiový obsah a zároveň takové testování trhu. Jste ochotní něco dát za kvalitní články? Pro začátek email? No, podle grafu, který ukazuje mailing list tohoto webu, celkem jste. Minimálně vám články stojí za email.

grafmailu

Někteří zkoušeli vložit email typu aaa@bbb.cz nebo dokonce vzkazy typu ať jdu do píči a k článku se dostali. Takové maily v grafu výše nejsou, odstranil jsem je. Nedával jsem tam dvojí ověření, nechtěl jsem to komplikovat poctivým čtenářům. Nijak mi to ale nevadí, protože lidé, kteří nejsou ochotni dát ani email za takové články, nikdy nebudou moji zákazníci.

Vzkaz pro ně a pro ty, kterým jsem teď vlastně dal návod na odemknutí předchozích článků: Přečtěte si je, ale žádné nové už tímto způsobem nebudou k dispozici.

Vzkaz pro ostatní, kteří vložili svůj mail a nelitují toho: Kontakt na vás je pro mě samozřejmě hodnotný, protože jde o kontakt na někoho, koho mé články zajímají a kdo je ochoten za ně něco obětovat. Jakou lepší cílovou skupinu bych si pro nabídku prémiového obsahu mohl přát? Měli byste se o svůj email bát? Zcela upřímně:

  • Jednou týdně – v pondělí posílám link na pondělní článek a k němu odstavec o tom, co je nového, tento týden důležitého, nebo co mi přijde vhodné říct. To bude chodit nadále a protože sám používám inbox jako takový úkolníček, bral bych to být vámi jako takovou RSSku s osobním vzkazem u každého důležitého článku. Po přečtení článku, nebo jeho archivaci třeba v Pocketu, bych mail smazal. Do té doby bych si takový mail nechal jako připomenutí, že jsem ještě nečetl něco zajímavého, co na mě čeká.
  • Je jasné, že vám přijde nabídka prémiového členství, jakmile bude v prodeji. Vzhledem k tomu, že nikdo neví, kdy to bude, ani já, protože to závisí od pár technických nedodělků, bral bych to také jako připomenutí něčeho, co nemusím hlídat. Čekat to můžete ale už za pár dní.
  • Vše víte s předstihem, což se u členství obzvlášť hodí, bude ho totiž možné pořídit pouze v omezeném časovém intervalu a omezeném množství. Díky tomu, že jste mi svěřili mail, vás neohrozí vyprodání, pokud budete reagovat vzápětí. Budete mít časový náskok.

Konkrétnější v tom, jak bude prodej členství probíhat, jsem byl v PDF dokumentu, který si může stáhnout každý. pedeefko

Pojďme se ale vrátit k pondělním článkům za email a připomenout si je. Jde totiž zároveň o ukázku, jak bude vlastně takový prémiový obsah vypadat:

To je kompletní obsah, který jste mohli přes léto číst za email. Nejsou tu samozřejmě články, které jsou volně pro všechny, pouze ty pondělní. Takže ukázku obsahu tu máme. Nevím, jak vy, ale já s kvalitou pořád ještě nejsem spokojený. Neberu to ale stylem „tak a od spuštění musí být články mnohem vymakanější„. Beru to stylem „nehledě na datumy a situace, pořád chci kvalitu konstantně zlepšovat týden od týdne bez konce a bez limitů„. Každý týden ze sebe dostat maximum.

Dnes už žádné články za email nejsou.

Protože se blíží spuštění prodeje, v závěrečné fázi jsem se rozhodl těch posledních pár článků před jejich zpoplatněním uzamknout přesně tak, jako by členství už existovalo. Je to trochu šílené, protože takhle zamknutý článek si nikdo nepřečte, pokud se členství zatím neprodává. Paradoxně jsem tedy v pondělí propagoval na sociálních sítích link na článek, který si nikdo nepřečte…

Možná je to jedna velká pitomost z pohledu marketingu, kterou zatím nikdo nevyzkoušel z pádných důvodů, ale řeknu vám, co mě k tomu nápadu přivedlo.

Asi už teď je vám jasné, že krátké otevření prodeje, které chystám, nebude jediné a poslední. Třeba vás letos nepřesvědčím a vy budete dostávat mailem odkazy na články, které si nemůžete přečíst. Možná se odhlásíte z newsletteru, nebo můžete sledovat nadpisy a úvodníky článků a podle nich se rozhodnout do příštího otevření prodeje. Dovedu si představit, že vás zaujme pár článků, o které byste hodně stáli a většina zbylých moc ne. Pak rozhodne cena, jestli informace v těch několika článcích dokáží ekonomicky vrátit investici do předplatného nebo ne.

Takový postup je rozumný, ale má své nevýhody. I když získáte odemknutí všech článků z minulosti, mohou už být hůř využitelné, protože například konkurence, která si předplatné koupí, už může postupy měsíce praktikovat. Další nevýhodou je cena. Jak bude archiv narůstat, předplatné spolu s jeho zpětným odemčením bude mít stále vyšší hodnotu. Doufám, že i kvalita půjde nahoru a to se odrazí na zdražení členství pro nové zákazníky. Jak jsem slíbil v PDF pozvánce, žádnému stávajícímu předplatiteli, který své členství prodlužuje, se cena nezdraží (To je garance, na kterou jsem zvyklý z dob, kdy jsem pronajímal inzerci). Ti, kteří nabídky využijí ihned v začátku, budou mít stále počáteční roční cenu stejnou a tedy nejvýhodnější. Odkládání rozhodnutí se tak může prodražit.

Na začátek nehodlám být nijak drahý, nastavená cena bude velmi rozumná a adekvátní. Neumím si představit, že by se taková investice využitím informací z 52 článků ročně nevrátila.

Článek z pondělí o tom, co vám zatajily affiliate programy, je tedy ukázkou funkce zpětného odemčení starších článků a zároveň demonstrací, jak smutně bude článek vypadat pro ty, kteří se bez členství obejdou. 

Mám v rukávu několik hodně zajímavých témat, ale to už všechno víte z pozvánky. Brzy (možná už zítra) si také přečtete nový rozhovor se mnou na mladypodnikatel.cz, kde dopodrobna rozebereme veškeré detaily obsahu, který získáte. Uff, ale dost už o předplatném. Jestli jste dočetli až sem, skočte si pro kafe a trochu popojedem.

ebook.affilak.cz

  • Prodeje ebooku

Prodeje mého eBooku jsou na čísle 114.

Minule slíbený článek o affiliate literatuře jsem zveřejnil a už 1.září vyjde Máriova knížka. Měl jsem možnost si ji přečíst a je tam tolik zkušeností, že by knížka mohla nejen vychovat kvalitního inzerenta, ale i kvalitního affiliate managera, kterých je tu zoufalý nedostatek. Pokud tedy uvažujete o téhle kariéře, Máriova knížka vám prozradí, jak se takový kvalitní affil manager chová a co by měl dělat.

Affiliate

Když jsem se zamýšlel nad současností a budoucností práce affiláka a tedy i mé práce, uvědomil jsem si probíhající změnu. Pokud čtete pondělní články, tak už víte, co mám na mysli. Někdo už mi říkal, že se affilák moc věnuje infoproduktům, ale z větší části je používám jen jako příklad. Jediní totiž pochopili, že musí přirozenému nákupnímu procesu zákazníka jít naproti a neohýbat ho. Stejně to bude muset začít dělat každý affilák a já taky. Kromě komunity affiláků buduji dvě další komunity. O jedné jsem psal – jde o hráče online her. Druhou buduji s tématem osobního rozvoje. Na ní bych si chtěl vyzkoušet propagaci infokampaní. O výsledky se samozřejmě podělím.

Dovolená

V první polovině srpna jsme si se snoubenkou udělali odpočinkovou dovolenou na ostrově Lesvos (víc o něm najdete pod známějším označením Lesbos). Byla to úžasná relaxace. clunPrvní večer nás trochu vyděsil škorpion, který se mi prohnal u nohou, když jsem seděl na záchodě a následně zdrhnul škvírou pod dvěřmi směrem do ložnice 🙂 Od té doby jsme ale žádného dalšího neviděli.

Fotka v úvodu je také odtut. Na každém rohu to vypadalo jako z pohlednice. Během odpočívání jsem si uvědomil několik věcí. Jednak, že mám víc, než potřebuji a také to, že většina věcí, které dělám, jsou zbytečné.

Podstatné také je, že jsem nabral spoustu sil na další práci a inspiraci spolu s novými nápady, které mě posunou dopředu. Na některé věci se po dovolené dívám jinak. Nejen na umění odpočívat, ale třeba na peníze a na naše řidičské umění. Jakmile se trochu prokoušeme téměř 2 tisíci fotek, dám nějaké veřejně na Facebook.

Technika

Vypadá to, že mi dodělává můj mac. Chrčení stále pokračuje. Pokud si pamatujete, původně jsem to přičítal disku a koupil místo něj SSD. To byl super krok, ale problém to nevyřešilo. Bude to větráček. Větší problém je následné přehřívání a taky baterie. Ta se vybije do hodiny a i při stálém napájení se občas objeví 97-99%. Důvodem je, že ji vybíjím rychleji, než se stihne na síti nabíjet. Už není nejmladší, ale možná to bude něco vážnějšího, než jen nabíjecí cykly. Systém mi píše, ať předám baterii do opravy. Uvažuju o tom, že místo oprav bude smysluplnější nový mac. Líbí se mi ten retina Mac Pro. Co myslíte?

Díky za trpělivost a doufám, že jste kvůli tomuhle reportu nevyprokrastinovali nějaký důležitý úkol.

Michal

11 komentářů
  1. Osobne se mi Mac Pro s Retinou libi. Ten novy model uz je hezky tenky, ale MaBook Air bych asi nevymenil. Ta tloustka u Air je perfektni.

    • Maigi

      Co je vlastně dalším rozdílem mezi PRO a AIR? V zásadních věcech by to mělo být stejné, ne?

  2. Peter

    a také to, že většina věcí, které dělám, jsou zbytečné ... prezraď aké sú to veci?

    • Maigi

      Myslel jsem to v oblasti práce na počítači. Zjednodušeně všechno kromě vlastní tvorby, budování...

  3. Ondřej

    Pěkné shrnutí. :) Na VIP Affiláka se těším a doufám, že se k němu přes velký nápor lidí dostanu. :)

  4. Tibor

    Já moře nemusím. Relaxuji na kole v České Kanadě, je tu opravdu krásná krajina. Něco do sebe mají i procházky historickým centrem města večer. A před dovolenou jsem taky řešil baterii do notebooku Lenovo, 20 minut je opravdu málo. Po třech letech dostal tedy noťas novou. S noťasem jsem stále spokojen, tak ho měnit nehodlám.

  5. IDP

    Jak to vypadá s podcastem? :)

    • Maigi

      Jojo, dobrý dotaz. Myslím na to, beru to jako rest. Nějaké téma na přání?

      • IDP

        Zajímavé téma by mohlo být, jaké máš zkušenost se zvyšováním konverzí, AB testováním ;)

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.