Affiliate marketing Jak propagovat

Jak ztrojnásobit čísla i těch nejlepších affiláků

29.9.2014 2 min čtení

Jak ztrojnásobit čísla i těch nejlepších affiláků

Reading Time: 2 minutes

Být dobrým, nebo jedním z nejlepších affiláků s sebou přináší hodně balancování. Placené kampaně často vychází jen tak tak, konverzní poměr webu je vyoptimalizovaný tak, že už moc nevíte, co testovat a musíte si držet poměrně velké částky, abyste mohli dobít kredit kampaním dřív, než vám dorazí výdělky. Pro takové hráče může být těžké uvěřit, že díky jedné radě mohou své obraty a zisky ještě ztrojnásobit. Z mého pohledu jde o přirozený vývoj a fáze, kam cesta affiláka na vyšší úrovni stejně nakonec směřuje.

Affiliate marketing je cesta, jak se naučit marketing na internetu za cizí peníze a na cizím produktu. I když si to mezi místními affiliate superstars málokdo uvědomuje, po takto získaném know how není už moc důvodů, proč dělat marketing někomu jinému, než sobě.

Určitě jste si sami ověřili, že přímá propagace funguje nejlíp. Funguje, když napíšete recenzi a pod ní dáte provizní odkaz. Naopak nefunguje, když přidáte banner do sidebaru na tématicky příbuzný produkt. Pokud tohle funguje u vás, pak vám v přímé propagaci unikají mnohem vyšší výdělky. Přímá forma, jako jsou jednoproduktové landing page, je zkrátka efektivnější.

Nad přímou formou propagace affiliate marketingem stojí další level. Tím je vlastní produkt nebo služba. To je idea, ke které každý top affilák nakonec dospěje. Super efektivní internet marketing, který vás dostal do top žebříčků mezi affiláky, je dost silná zbraň na to, aby se kolem ní dala vystavět celá klasická firma.

trojnasobek2

Stejným způsobem mohou tuhle přeměnu uskutečnit také dropshopy. Nejprve mohou postupně vkládat produkty vlastního dodavatele mezi ty z affil feedu, dokud je zcela nevytlačí v případě lepších zisků. Dalším krokem může být vkládání skutečně vlastního produktu.

U klasického affiláka může jít samozřejmě i o službu. To je cesta, kterou jsem se také vydal já. I když jsou mé výsledky pod mým velkým očekáváním, pořád je zásadní fakt, že na stejná čísla bych klasickým affiliate marketingem musel udělat minimálně třikrát víc práce.

Tím nechci říct, že mám něco proti affilu, naopak. Je to ideální nízkonákladová cesta, jak si vybudovat podnikání prakticky bez rizika. V článku o budování brandu jsem jmenoval některé příklady ze zahraničí, jak někteří affiláci díky přeorientování se na vlastní nabídku vybudovali úspěšnou firmu, která se dokonce může stát plnohodnotným konkurentem původního inzerenta.

Pokud jste o vlastním produktu zatím neuvažovali a teď ho zvažujete, nebo pokud jste ho plánovali a díky článku se k němu konečně dokopete, má článek cenu zlata. Bez vlastního produktu máte totiž zhruba 30% toho, co byste mít mohli…

2 komentářů
  1. honza.skaroupka@gmail.com

    To je pravda, ale jen tak z poloviny. Velká, ne li většinová část affiliate kampaní je silně závislá na brandu inzerenta a celkově má silný brand přímo obrovský vliv na výsledky. Je rozdíl mezi Astartex.cz a Bexis.cz, mezi Kasa.cz a Smarty.cz atd... A pokud se mi staneme neznámým brandem, pravděpodobně prodávat budeme, ale o dost méně než předtím. Toť můj názor. :)

  2. Majko Alza

    Už sa neviem dočkať kedy si to budem môcť prečítať cele. vyzera to byť na článok plný super rád a tipov :)

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.