Jak v lead-gen generovat velký objem

Lead-gen je oblast affilu, ve které si profesionální affiláci přichází na šesti až sedmi ciferné částky měsíčně. Pokud na tom chcete být podobně, je dobré se na ni zaměřit. Jak se odprostit od malých počátečních pokusů a začít generovat podobný objem, popíšu v následujících sedmi doporučení, které jsem prezentoval na nedávné affiliate konferenci.

Vyrobte přímý web s vysoce konverzní landing page

Na začátku budete potřebovat lead-gen web. Téma si zvolte co nejbližší, protože několik následujících měsíců o něm budete psát v jednom kuse. Téma musí být hodně hledané. Nebojte se obrovské konkurence, ta jen značí vyšlapanou a otestovanou cestu, na které leží dost peněz i pro vás. Pokud budete alespoň průměrní, přeskáčete většinu konkurence, která to jen zkusila a nevytrvala. Samozřejmě nebudete hned první, ale jsme teprve na začátku.

Abyste zaujali návštěvníky, bude muset být váš web extrémně jednoduchý, hezký a vzdušný s jedinou jasnou výzvou k akci. Abyste zaujali i vyhledávače, bude muset být obsahově velmi silný a aktualizovaný. Tohle se dá vyřešit tak, že jednoduché krátké věty a volný prostor umístíte nahoru, zatímco husté texty dolu. Při výšce webu 500 pixelů doscrolluje dolů asi 64% návštěvníků, zatímco při výšce přes 9000 pixelů už se dolů dostane někdy jen 15% návštěvníků. Vyhledávací robot se dolů dostane vždy.

Cestu k leadu návštěvníkovi co nejvíc usnadněte. Ideálně by se na formulář měl dostat pomocí jednoho kliknutí po tom, co ihned uvidí hlavní výhody. Do základní výbavy konverzního webu patří úderný nadpis, obrázek nebo video produktu či služby, vyjmenování benefitů, výzva k akci případně rovnou formulář s potvrzením, zkušenosti ostatních zákazníků a post-conversion nabídka na slevu, newsletter nebo upozornění na tématicky podobný produkt či službu.

Propagujte pomocí čistých datových prvků

Na bannery rovnou zapomeňte. To byste potřebovali extrémně velikou návštěvnost na to, aby malá část návštěvníků zkonvertovala a zároveň vám tím vygenerovala zajímavý objem. Je to zbytečné a drahé. Textový odkaz použijte jen v nouzi (pokud nepropagujete přes mailing). Není nic efektivního na tom, udělat konverzní web, sehnat návštěvnost a poslat ji na nekonverzní web partnera. Pořád je to ale lepší než banner. To, co budete potřebovat, jsou buď iframe formuláře s vlastním designem nebo datové větve ve formě XML feedů nebo JSON.

Váš propagační prvek musí dokonale zapadnout do webu tak, aby nikdo nepoznal, že není jeho přirozenou součástí. To znamená, že musí vypadat stejně, používat stejné tlačítka, stejné fonty a stejné input kolonky formuláře jako zbytek webu. Taky se musí extrémně rychle načítat! Pokud toho nelze docílit, vyžádejte si API a vyrobte si vlastní prvek.

Chtějte minimum dat po uživateli

Formulář s menším množstvím požadovaných údajů vyplní víc lidí než formulář s velkým množstvím požadovaných údajů. Co nutně nepotřebujete, to vynechte.

Získávejte kvalitní leady, ne jen objem

Kvalitní leady, tedy ty, ze kterých s větší pravděpodobností vzejde obchod, potřebujete i když nejste placeni za sale. Pokud totiž inzerent není dlouhodobě ziskový, kampaň dřív nebo později skončí a vy budete muset předělávat web. Získat se dají za pomoci textů. Pokud zdůrazníte, že porovnávač je nezávazný a že návštěvník nemusí nic sjednávat, snížíte kvalitu leadů. Naopak při zdůraznění výhod dokončení až do nákupu, kvalitu leadů zvýšíte. To samé platí nejen v textech na webu, ale i v PPC inzerátech a podobně.

Nekupujte si pozornost tam, kde není

Zaměřte své úsilí na získávání návštěvníků ze SERPu na klíčová slova, která úzce souvisí s tím, co nabízíte. Získávejte ty lidi, kteří vás a vaši službu sami hledají. Pokud si koupíte natvrdo pozornost nějakým bannerem, videoreklamou nebo inzerátem v obsahové síti AdWords, získáte jen nekvalitní leady od lidí, kteří se zrovna teď nechystali svůj problém řešit. Tito lidé často neví, kde jsou ještě jak dlouho smluvně uvázáni a hůř se zobchodovávají.

Budujte si vlastní brand, nekupujte doménu typu trademark-pujcka. Při ukončení takové kampaně přijdete o web, namísto abyste ho mohli snadno předělat na propagaci konkurenční kampaně.

Měřte

Ovlivnit můžete jen to, co měříte. Zjišťujte si, jací lidé vám generují leady, odkud jsou, co na vašem webu dělají a jak jste je získali. Vyžadujte po inzerentovi, nebo po affiliate síti vložení svého měřícího kódu do děkovné stránky, pokud to nelze udělat celé u vás. Provádějte A/B testování v každém okamžiku. Jakmile jedno vyhodnotíte, spusťte další. Vyladíte tím konverzní poměr k dokonalosti, což může znamenat nárůst příjmů klidně i o tisíce procent.

Investujte

Několik málo jednotek nejlepších affiláků v ČR se od ostatních liší tím, že většinu svých příjmů investují zpátky do propagace a zlepšování svých affil webů. Pokud budete nenasytní a necháte si většinu pro sebe, jejich objemu nedosáhnete. Jejich několik málo procent, které si nechávají, bude vždycky v absolutním čísle víc, než vašich 90-100 procent. Nebojte se to zadotovat. Pokud nejste úplně neschopní, tak to nejhorší, co se vám může stát, je návratnost 10-12 měsíců, což taky není k zahození.

Buďte trpělivý. Speciáně Seznamu všechno hrozně trvá a cení si vysokého věku stránek. Častým případem je, že affilák krmí svůj web investicemi po celý rok s nulovým ziskem a po roce mu náhle vyskočí příjmy o stonásobky. Pozice ve vyhledávání takhle fungují. První místa získají drtivou většinu hledajících. Na druhé stránce vyhledávání můžete mít pořád nulu. Vydržte a nepolevte.

9 komentářů
Napsat komentář