Affiliate marketing Jak propagovat

Jak stavět mobilní affil web

28.9.2015 3 min čtení

Jak stavět mobilní affil web

Reading Time: 3 minutes

Že se traffic postupně přesouvá z desktopu na mobilní zařízení a tablety, to asi nemusím zmiňovat. Ten trend už slyšíme roky. Bohužel se na to u nás stále díváme optikou, že si musíme přizpůsobit web nějakým 30% návštěvnosti, kteří k nám chodí z mobilů. Stavíme si v lepším případě responzivní weby a ty stejně směřují k formulářům nebo webům inzerentů, které ani nejsou na mobilní zařízení stavěné.

Mobilní traffic je ale už v současnosti o roky dál, než naše běžné přizpůsobení. Existují velmi dobrý důvody, proč se řada zahraničních affiláků kompletně vykašlala na desktop kampaně… Jak se zaměřit na mobilní zařízení mnohem důkladněji?

Mobilní verze je samostatný web

Na mobilní traffic potřebujete samostatný web. Tím, že jste změnily šablonu na responzivní, jste nic nevyřešili, maximálně trochu snížili bounce rate. Mobilní návštěvníci se zkrátka chovají na webu jinak a my se jim budeme přizpůsobovat. Budu předpokládat, že na svůj affil web posíláte nebo hodláte posílat návštěvnost z placených kampaní. Pro SEO vám možná postačí přesměrování na m.verzi z hlavičky dle rozpoznaného zařízení (dával jsem v některém předchozím článku kód ke stažení). U kampaní ale musíte mobilní reklamy posílat napřímo na mobilní verzi, protože to přesměrování nepřenáší všechny parametry ve všech situacích (jak v které zemi, dodnes jsem to nepochopil) a vy někdy můžete ztrácet část přehledu o jejich výkonech.

Kraken 7 a prohazování gridu

kraken7O Krakenovi – minimalistickém frameworku pro čisté html weby jsem tu už mluvil. Jde o ideální základ, na kterém stavět mobilní web. Tím, že je stavěn metodou mobile-first, nenačítá na mobilech žádné zbytečnosti, které jsou potřeba jen na desktopech.

Mobilní verze landing page zaměřené na konverze v mém případě nemá články (proto u nich nemusím mít WordPress), nemá menu a nemá dokonce ani podstránky když nepočítám děkovačky. Mobilní weby mám tak jednoduché, jak jen to jde. Díky tomu jsem mohl stavět právě na Krakenovi a využívat jeho rychlosti. Nepíšu to ale, abych se opakoval. Novinkou u Krakena totiž je, že vyšel ve své sedmé verzi. Ta kromě dalších novinek přináší funkci obracení pořadí grid sekcí na velkých obrazovkách. Přirozeně web zobrazí na levé straně to, co je v html kódu výš. Podobným způsobem mobil zobrazí výš první kód, na který narazí.

Mluvil jsem o tom, že potřebujete dva weby – desktop a mobilní web. Každý z nich ale musí být responzivní, protože se návštěvník z mobilní kampaně může dostat k počítači a naopak. U dnešního sdílení otevřených záložek napříč zařízeními je to běžné.

A/B testem u desktop návštěvnosti zjistíte, co vám vychází lépe, jestli mít blok s CTA vlevo nebo vpravo. To nebudete chtít měnit u lidí, kteří přijdou z mobilní kampaně a sednou k počítači. Nechcete, aby to měli naopak jen kvůli tomu, že u mobilní verze jste museli prohodit kód. Novinka u Krakena tohle řeší a vy si tak můžete vybrat, jestli se na mobilu zobrazí první levý odstavec nebo pravý viz obrázky.

landingformmobil2 mobil1

Tenhle framework doporučuji sledovat. Stavím na něm všechny důležité landing page, které nepotřebují aktualizovanou sekci s články.

Konverze v MHD ve stoje

Snažte se ve svých textech zbavit návštěvníka obav z použití telefonu. Tomu pomohou nápisy „platba až na místě“, „objednávka bez registrace“ nebo různá předvyplněná pole – například město, pokud ho znáte. Vzhledem k tomu, že máte zvlášť mobilní web, můžete i rovnou napsat, že objednávku vyřídí snadno i z mobilu.

Obsahová část by měla být obecně stručnější a odstavce kratší. Text musíte vzhledově udělat znovu. Pokud píšete pro desktop web a pak jen nakopírujete stejný text do mobilní verze, bude mít kvůli menší šířce zařízení hodně dlouhé a nepřehledné odstavce bez mezer.

API API API

Bez nějaké formy přímého napojení, jako je API, XML, JSON, RSS a podobně se na mobilním affil webu neobejdete. Iframe formuláře affiliate programů nejsou na mobily připravené a posílat návštěvníky přímo na web inzerenta vám způsobí závislost na jeho schopnostech obsloužit mobilní traffic. O těchto schopnostech si většinou můžete nechat zdát, takže je lepší to udělat u sebe. U svých A/B testů jsem ukazoval výsledky, ze kterých je patrné, že na mobilní traffic často fungují úplně jiné prvky, pořadí inputů, přítomnost nepovinných položek a podobně. Díky přímému napojení si s tímhle můžete krásně hrát a vyladit tak svůj mobilní web. S iframe formulářem toho nedocílíte.

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.