Náhledový obrázek článku Moje 1.CASE STUDY: Z nuly na 140 tisíc měsíčně za 15 dní
6 min čtení 23.3.2015 v kategorii #CZAFFIL, Informace, VIP affilák

Moje 1.CASE STUDY: Z nuly na 140 tisíc měsíčně za 15 dní

Všechny rady, tipy a návody jsou k ničemu, pokud je nepoužijete v praxi. Tak je to i s mým blogem. Málokdo aplikuje v praxi, co se dočte. Je to totiž náročnější než pokývat hlavou a udělat si skálopevný názor. Právě akceschopnost ale rozhoduje, kdo z affiláků se nakonec dostane nahoru. Abych vás tedy namotivoval k akci, připravil jsem pro vás nahlédnutí pod pokličku mé aktuální práce. V této case study vám ukážu svůj poslední affil projekt. Projekt, který se za dva týdny práce dostal na hranici příjmů z provizí přes 7 tisíc korun denně a stále roste. Ukážu vám veškerá čísla a vysvětlím, proč funguje a proč může vyrůst ještě mnohem výš.

Výběr kampaně a příprava

Už jsem někde zmínil, že kromě násobku provize, konverzního poměru produktu/služby a velikosti trhu, který běžně doporučuji při rozhodování, je fajn vybírat i z kampaní, o kterých máte nadstandardní přehled. U kampaně Svět zdraví jsem se poznal s vedením firmy, sešel se s majiteli franschizingových poboček a jako zákazník jsem si šel vyzkoušet nabízenou službu. Dalo mi to náskok před konkurencí. Málokdo z konkurentů například umí vůbec popsat, co prodává, protože tomu sami nerozumí. Uznávám, že to ani není jednoduché, pokud je vaším jediným zdrojem oficiální web a affil weby ostatních.

Start

Web jsem dokončil 3. března 2015 v základním, použitelném stavu. To je důležité – nedívat se v začátcích na detaily a spustit hned, jak to bude možné. Neměl jsem vůbec dokončené všechny podstránky a dokonce jsem asi týden neměl ani popis webu v tittle. Stav byl ale takový, že návštěvník mohl vyplnit lead s žádostí o konzultaci, o které se mohl dozvědět, co potřeboval. Web tedy uměl splnit cíl a to byl moment pro nastartování kampaní. Podstatné taky bylo, že jsem cíle mohl měřit. Namísto iframe formuláře jsem poprvé použil formu čistých dat a na API si nadesignoval formulář vlastní. Výhodou je děkovací stránka, kterou jsem použil jako cíl v Google Analytics.

Návštěvnost

PPC kampaně odstartovaly druhý den. Samozřejmě byly ze začátku prodělečné, ale to vás nesmí odradit. Říkám tomu školné, protože díky získané návštěvnosti můžete ihned začít analyzovat chování lidí na webu a přizpůsobit se mu. Můžete testovat, vyhodnocovat a získávat první leady, první objem a první zkušenosti s vaším projektem.

navstevnost

Ze začátku nešlo o velké útraty, nemusíte hned prodělat kalhoty. Návštěvnost ale musela stačit na nějaké závěry, takže nižší desítky lidí denně by nestačily. Pochopil jsem také výkyvy, které naznačovaly, že pátky a soboty jsou víceméně mrtvé oproti ostatním dnům. U konkurence to může být samozřejmě jinak.

Konverzní poměr

Po získání návštěvnosti jsem se hned zaměřil na její optimalizaci. Některé věci jsem při stavbě webu udělal hned napoprvé pocitově dobře a jiné zase špatně. Například na CTA umístěné na landing page klikne 31% návštěvnosti. To je super. Naopak podstránka s objednávkou moc nekonvertovala oproti ostatním podstránkám, kde je také formulář. Měl jsem, co upravovat. Co měříte, to můžete ovlivnit a na co se zaměříte, to roste. Sledování konverzního poměru je v této fázi to nejdůležitější, na co se zaměřit. Jeho optimalizace vás dostane do plusu. Extrémní vyladění vám zase umožní nakupovat traffic na místech, kde jste dřív nemohli.

konverze

Všichni mi tvrdili, že 5% je zhruba horní hranice, kde se konverzní poměr z návštěv do leadu v nutriční typologii pohybuje, ale jak vidíte v grafu, s tím se nespokojím. Mé mokré sny jsou 30% a ostatní se mi za to smějí. Asi pozůstatek z dob, kdy jsem dělal affil na půjčky…

Příjmy z leadů

Návštěvnost a slušný konverzní poměr jsou ingredience, které tvoří leady. V grafu je jejich počet. Projekt je ve fázi, kdy vydělává přes 7 tisíc korun z leadů za jediný den a ve fázi, která je stále rostoucí. To je asi 140 tisíc korun měsíčně, když nepočítám pátky a soboty, i když tam taky něco padá. Rozhodně to bude reálně víc, protože web optimalizuji každý den a ruku v ruce s lepším konverzním poměrem je možné navyšovat rozpočet.

leady

Výdaje a zisk

Poslední, aktuálně nejvyšší fáze stojí v nákladech okolo 4.700 korun. To dělá čistý zisk cca 2.500 denně. To je nějakých 50.000 měsíčně čistého, které se dají vrazit zpátky do navyšování objemu po optimalizaci.

vydaje

Závěr

Lidé se leknou, když říkám, že mají být zpočátku proděleční. Neuvědomují si, že celý proces může trvat klidně jen pár dní, než projekt vyladí do zisku. Rozhodující je pořadí kroků, jak popisuji ve své knížce. Celá tahle startovací fáze vás ani nemusí vyjít moc draze. Může to stát 10,20 nebo 30 tisíc do začátku a jste rázem ve výše popsané situaci. Nestojí to za to?

Aktualizace 2018: I přes skeptické názory čtenářů šly čísla po vydání článku ještě mnohem výš. Tenhle projekt nakonec slušně vydělával asi rok a půl. Pak už to přestalo vycházet a já to ukončil. Hezky jsem si vydělal, něco se naučil a dnes dělám affil projekty díky tomu trochu jinak. Respektive víc se zaměřuji na budování komunity, která vám i přes změny na trhu může zůstat. Dlouho po skončení jsem si myslel, že jsem prostě selhal, když to jelo jen rok a půl. Letos jsem si ale s více hráči na trhu potvrdil, že samotný obor se v tu dobu dost měnil a když to děláte ve velkém objemu, čím dál častěji začnete oslovovat ty stejné lidi, kteří už o službě slyšeli, nebo už byli u konkurence. Celkově to ale hodnotím pozitivně. Kdybych měl dnes najít něco podobného, co bude rok a půl sypat peníze, šel bych do toho znovu.

Nakonec přikládám hezký screen z těch nejlepších dob pro motivaci:




Přihlaš se k odběru novinek a získej Ebook Affilák zdarma

Své zkušenosti s affiliate marketingem jsem se pokusil shrnout v jediném ebooku. Popisuji v něm, jak může začátečník vyrůst ve výdělcích dost na to, aby se affilem mohl živit. Jak se stát affilákem na plný úvazek?