Affiliate marketing Co/Koho propagovat?

#AffilReview₀₀₂ | Affiliate Prague

13.6.2018 2 min čtení

#AffilReview₀₀₂ | Affiliate Prague

Reading Time: 2 minutes

Občas mi někdo napíše ohledně rady s affiliate marketingem a někdy to skončí placenou konzultací. Nikde to ale oficiálně nenabízím a ani se konzultacemi živit nechci. O affilu se bavím rád. Jen, když mi to sebere víc času, který bych mohl věnovat svým projektům, chci ho kompenzovat. Takhle vlastně loni vzniklo moje angažmá pro PPF. Začalo těch hodin být hodně, až to přešlo do dlouhodobější smlouvy. Nějaké další podobné spolupráce jsou aktuálně rozjeté, ačkoliv to nevyhledávám.

Jedním z klientů, kteří chtěli poradit ohledně affiliate marketingu, byla agentura zastupující několik nočních podniků v Praze.

Disclaimer: za tento, ani žádný jiný článek série #AffilReview nemám žádnou odměnu. V tomto případě jsem ji odmítl, abych v rámci své filozofie mohl svobodně a upřímně vybírat, jakou kampaň tu doporučím a jakou ne.

Pokud si dobře vzpomínám, ještě předtím mě oslovili jako případného affiláka. Tehdy jsem propagaci hned odmítl. Měl jsem v hlavě zaškatulkované, že se vyhýbám lokalitně a kapacitně zastropovaným kampaním. V průběhu konzultací jsem ale musel ocenit, jak se dá těch limitů zbavit.

Především, lokalitně kampaně omezené vůbec nejsou. Cílí převážně na zahraniční turisty z celé Evropy, ale třeba také z Dubaje. Není to jako promovat třeba kadeřnictví v Liberci. Neuvědomil jsem si, že návštěvníci jsou často zahraniční turisté ve skupině na tahu nebo na svatební rozlučce se svobodou.

A druhé omezení? Strop obsazenosti je vyřešen tak, že s úbytkem dostupných stolů k rezervaci roste jejich cena a s ní i provize affilákovi. Tím získáte motivaci či kompenzaci propagovat dál, i když míst je stále méně.

Takhle by měly být prodávány lístky do kina, vydělali by víc.

Tuhle myšlenku už jsem kdysi slyšel, ale ještě jsem ji neviděl v affilu. Když jsem o tom poslouchal, tak jsem vlastně konkrétně při tom argumentu o obsazenosti vymyslel tuhle sérii doporučených kampaní. Mrzelo mě totiž, že sedím s pár lidmi v uzavřené kanceláři a to, co mi přijde jako affilákovi super, se málokdo z oboru třeba dozví.

BTW mohl bych se rozepsat o zážitcích z konzultací. Většinou mi ale brání smlouvy. Tyjo, teď to vypadá jako bych byl nějaký konzultant, ale pro představu, těch smluv mám doma, co bych na prstech jedné ruky spočítal.

Proč chci doporučit zrovna tuhle kampaň?

  • Pohodlný start pro tuzemského affiláka, který se chce stát globálním affilákem. ČR, Prahu a podniky jako Duplex nebo Darling našinec zná. Na rozdíl od služeb a podniků, které může prodávat v rámci globální kampaně nějakého zahraničního subjektu. Stačí tedy jen překlad namísto hlubokého průzkumu trhu.
  • Progresivní zvyšování cen v případě obsazenosti podniku přes 75 %.
  • Zvýšené provize ve dny, kdy jsou podniky méně obsazené – až o 5 %.
  • Dá se propagovat celoročně, podniky se navzájem ve svých sezónách vykrývají.
  • Provize z každé zaplacené rezervace 10 % až 15 % bez DPH

Nechci tu opakovat parametry, ty si přečtěte na landing page. Chtěl jsem se rozepsat vlastními slovy o tom, co se mi na kampani líbí.

Trochu mi vadí Post Affiliate Pro, ale to je kvůli globálnímu působení, takže věřím, že jakmile se třeba AffilBox pořádně připraví na zahraniční trh, tak borci platformu změní 🙂 . Registrovat se můžete tady.

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.