Affiliate marketing Testy a zkušenosti

Affiliate zkušenosti s Instagramem

4.1.2016 2 min čtení

Affiliate zkušenosti s Instagramem

Reading Time: 2 minutes

Určitě jste si už přečetli na různých místech první zkušenosti s reklamou na Instagramu. Jak se tam ale daří affiliate kampaním? Shrnul jsem zkušenosti z mých testů:

Vyšší CTR

Na Instragramu jeho uživatelé scrollují a scrollují. Vaši reklamu snadno přehlédnou a pokud ne, stačí, aby jim na první pohled z obrázku došlo, že jde o reklamu, která je má přinutit něco koupit. O to snadněji budou scrollovat dál. V praxi to znamená významně vyšší CTR. Schopnost zaujmout a vzbudit nějaké emoce obrázkem je tu mnohem důležitější, než na Facebooku, kde lidé přecijen scrollují o něco pomaleji, protože kromě prohlížení i čtou. Na Instragramu se moc nečte.

Celkově nižší cena za klik i konverzi

I přes vyšší CTR je cena (defacto za zobrazení) o tolik nižší než na Facebooku, že ve výsledku získáte klik i konverzi levněji. Důvodem je zejména menší konkurence, která v aukci biduje. Data z obrázku jsou konkrétně z půjček.

instagram2

Fungují obrázky výsledků

Před pár dny jsem jel metrem a na eskalátorech jsem viděl reklamu na nějaké fitko. Velkým písmem byla na plakátu výzva „Cvičte a plaťte měsíčně!“. Jako marketér jsem to ihned zařadil jako favorita na nejhorší výzvu k akci vůbec.

Chápu, že fitko se zřejmě chtělo odlišit od konkurence, kde obyčejně platíte roční členství, protože jindy než v lednu se tam lidi moc nezapisují (takže tím vykrývají mrtvé měsíce), ale proboha, věřte, že nikdo nechce cvičit a rozhodně nikdo nechce nic platit a už vůbec ne měsíčně.

Jasně, někoho to sice začne bavit, ale dopředu to neví, šel do toho kvůli výsledkům – zdraví, formování těla, kondice.. Lidi chtějí mít výsledek a ideálně hned, jinak by se neprodávaly nejrůznější pilulky. Rozhodně do toho lidi nejdou proto, aby platili měsíčně. To je jako by v inzerátu nabídky práce místo „nadstandardní platové ohodnocení“ stálo „nadstandardní dřina a budete nonstop na telefonu“.

Stejně tak i v marketingu na Instagramu musíte lákat na výsledky a ne na parametry. Protože v téhle síti rozhodují obrázky, namísto top nadpisů se zaměřte na top obrázky výsledků. Už jsme si řekli, že se na Instragramu moc nečte. Bude fungovat spíš vysoustruhovaná postava mladé holky k propagaci hubnutí i fitka stejně jako obrázky exotických pláží k propagaci sázkovek.

Nefungují neresponzivní weby

Co naopak nefunguje, je propagace neresponzivních, nebo neoptimalizovaných webů pro mobilní zařízení. Pokud inzerujete na Instagramu, pak samozřejmě počítejte s tím, že drtivá většina návštěv bude z mobilů. Váš web musí vypadat na mobilech skvěle a ideálně by měl být oddělený od desktopového (třeba na m. subdoméně), abyste mohli dělat separátní A/B testy a přizpůsobovat ho mobilní cílovce.

Nebude to tak vždy

Reklamy na Instagramu jsou dnes nepolíbená příležitost podobně jako Seznam v jeho začátcích. Už když si uvědomíte, že konkurence inzerentů je na této síti zatím malá a CTR už od začátku vyšší, je jasné, co čas udělá s cenou. Inzerovat tu, bude stále těžší a dražší. Nepromarněte příležitost, inzerovat je tu stejně snadné jako na Facebooku, stačí jen jedna fajfka v nastavení navíc.

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.