Affiliate marketing Úvahy

Affilák budoucnosti

25.1.2016 5 min čtení

Affilák budoucnosti

Reading Time: 5 minutes

Po posledních několika velmi konkrétních článků z praxe, se dnes podíváme na trochu teorie. Je před námi nový rok a proto se většina z nás na chvíli zastaví, bilancuje a spřádá plány do budoucna. Osobně jsem si vybral affiliate nejen za svůj primární obor, ale také za jediný obor, kterému se chci do budoucna věnovat. Má to své důvody. Popíšu vám, jak vnímám budoucnost affiliate oboru v nejbližší, ale i vzdálené budoucnosti. Proč v něm vidím velkou příležitost a proč se nebojím o jeho zánik.

Budu ale konkrétnější, protože potvrdit vám volbu oboru asi nemusím. Proto se dozvíte i na jaké konkrétní metody se zaměřit, které mají budoucnost, a které naopak jistě zaniknou. Opět získáte náskok před konkurencí, tentokrát dlouhodobě.

Smyslem článku je upřesnit, jaké vaše projekty a metody byste měli opustit a jaké naopak rozvíjet kvůli slibnému potenciálu do budoucna. Článek je především pro vizionáře, kteří nehledají v affiliate oboru rychlé peníze, ale celoživotní živobytí své i případných dědiců či nástupců.

Současné náznaky vývoje

Jak se bude vyvíjet online marketing, už dnes naznačují novinky od největších inovátorů. Pojďme se na ně podívat zblízka.

LeadAds a Canvas

Jedním z nejvýznamnějších inovátorů oboru je Facebook. V daleké budoucnosti nemusí existovat, ale pokud ho někdo nahradí, bude muset být v reklamní efektivitě důmyslnější a navázat na jeho vývoj. Pro affiláka jsou nejzajímavější novinky LeadAds a Canvas, které naznačují vývoj.

LeadAds jsou reklamy, které umožňují uživateli vyplnit formulář a projevit tak zájem přímo na Facebooku po rozkliknutí reklamy, aniž by bylo potřeba přejít na nějaký jiný web. Konverzní poměr získání leadu je 5-6x lepší, než klasickým inzerováním vyladěné landing page.

Je zřejmé, že do budoucna bude možné nejen vyplnit formulář, ale rovnou zaplatit z Facebooku za produkt.

LeadAds zatím umožňují inzerovat pouze nabídky jednoduché na pochopení. Moc prostoru k vysvětlení složitější nabídky nenabízí. Poslední zprávy ale slibují řešení.

V kombinaci s další novinkou – Canvas, je možné přečíst trend přesouvání úlohy webu na Facebook a obecně na mobilní aplikace.

canvasads

Věnovat tedy energii vypiplané webové stránce nemá dlouhodobě význam. Smysluplnější bude budování oslovitelného publika, ať už na základě emailu (nějakou dobu se emailu ještě nezbavíme a dá se dle něj přiřadit FB účet), nebo na základě FB pixelu. S každým dalším rokem vaší práce by se mělo vaše publikum významě rozrůstat a být připravené na změnu formy oslovování.

Web bude zbytečný

Bez webové stránky budeme prodávat a přeprodávat v mobilních aplikacích, v hodinkách a dalších zařízeních připojených na internet, které v době internetu věcí mohou být pevně lokálně umístěné (lednička) nebo vždy s majitelem (hodinky). Moc na tom nezáleží, upravovat budeme jen cílení na základě nabídky. Například jídlo se bude inzerovat skrz ledničky právě těm, kteří danou surovinu využívají a aktuálně nemají. Opět tedy záleží spíš na informacích, které o svém publiku máte, než na nějaké obsahově silné webové stránce.

futurewatch

Popularizovat se budou nově vzniklé společnosti, které odstraní vždy nějaké bariéry v prodeji, například u půjček bude vše na jedno kliknutí (tapnutí), žádné ověřování bankovního účtu, žádné skenování dokladů. Online platba bude snadná jako dát like. Affilák musí být napřed a všechny tyto novinky zkoušet jako první dřív, než se velké korporace, které zastupujeme, probudí a přizpůsobí se. To trvá vždy roky. Náskok získáváme díky tomu, že snaha o efektivní marketing je naše primární a jediná činnost na rozdíl od jedné z mnoha u inzerentů, které propagujeme.

Přečtěte si:
Matematik, teolog a vizionář Lamser přemýšlí, jak spojit finančnictví se štěstím. A naplnit heslo „banka hrou“

Messenger

Zastoupit weby se snaží aplikace Messenger, která plánuje nabízet online platby, ale i produkty a služby v kontextu. To je pro affiláka budoucnost, můžeme využívat všechny možnosti, které dostávají přímí prodejci vlastních produktů a služeb. V začátcích spuštění bude vždy novinka vycházet dobře kvůli nedostatku rychlé konkurence. Později bude o výdělečnosti rozhodovat opět naše databáze a informace, které dokážeme sbírat a analyzovat, případně využít od zdrojů třetích stran.

Přečtěte si:
3 novinky, které nás brzy čekají v Messengeru

Všehoschopné chatovací aplikace jako sociální „operační systém“

SEO se změní

SEO zjednodušeně znamená optimalizaci pro vyhledávače, do budoucna ale nepůjde o vyhledávače. Vyhledávání se roztříští z dosud jednoho místa (vyhledávače) na nespočet situací vhodných k vyhledávání. Co dosud znamenalo SEO, bude v budoucnu spíš optimalizace pro výsledky hledání hlasových asistentek.

rizeni

Inovace se snaží lidem život zjednodušit, nebo vylepšit. V budoucnosti se nebudeme obtěžovat vyhledáváním v Google.com, namísto toho řekneme své hlasové asistentce v televizi, mobilu, nebo hodinkách, aby nám zjistila výsledky, které chceme znát. Na podobné technologii už pracuje Google, Apple i Facebook. Hlasové asistentky jsou však jen jednou kategorií. Budeme chtít být první volbou výsledků nejrůznějších aplikací, nebo aplikací samotnou. Aplikace zaměřené na letenky, jídlo, či oblečení mohou být už dnes v rukou affiláků a právě jejich výsledky mohou také hlasové asistentky číst.

Přečtěte si
Zuckerbergovo novoroční předsevzetí: Být jako Iron Man a vynalézt robotickou domácnost

Notifikace

V současnosti i budoucnosti budeme potřebovat nějakým způsobem upozornit na naše sdělení člověka nebo jeho stroj, sdělením prodat, následně předat data inzerentovi a inkasovat provizi. Zatím emailing zůstává a přidávají se různé notifikace na mobilním telefonu přes nové aplikace. Máme vibrační motůrek v mobilu. Apple Watch mají haptickou odezvu, která „ťukne“ do zápěstí. I naše televize zobrazuje lištu, která volá po aktualizaci. Jakmile se někde dočtete o nové možnosti upozornění člověka, hledejte, jak ji za poplatek využít pro svou inzerci.

Psychologie prodeje

Co zůstane stejné, kromě principů affiláka (upozornění zájemců, prodej zákazníkům a dodání inzerentům) je psychologie prodeje. Emoce člověka budou reagovat podobně jako dnes. Přes vizualizaci a vyvolávání emocí budeme prodávat, i když na to použijeme třeba hologram. Na prodej budeme potřebovat víc dat. Obecná databáze nakupujících bude k ničemu. Hodnotu budou mít informace, kdy, kde, co a v jaké situaci si koupil.

Závěr

Obecně schopnost prodávat online bude cenná i v daleké futuristické budoucnosti plné létajících aut. O affiliate obor se nemusíme bát. Vždy, i v daleké budoucnosti, budou existovat nové, efektivnější možnosti prodeje, například automaticky doplňující se lednička, vedle starších, méně efektivních možností prodeje, například vznášející se billboardy z OLED displeje.

Vždy bude existovat cesta, jak na těchto zařízeních budoucnosti inzerovat a pokud bude cesta, jak může inzerovat firma nabízející svůj produkt, pak bude existovat stejná cesta pro affiláka, protože budeme používat stejné napojení. Billboard nepozná, jestli inzeruje vlastník produktu, nebo jeho přeprodejce.

AdBlock není problém. Prodávat přes bannery, či popup okna není efektivní a přímý přeprodej (API formulář, iframe, textový odkaz) AdBlock neblokuje. Také totiž nepozná affiláka od běžného prodeje eshopu či prodejce služby.

Cookies také nejsou problém, zapomeňtě na ně. Budujte si vlastní affiliate projekty, které identifikují vaší konverzi už tím, že vznikla u vás, třeba přes klíč v API. API bude nejlepší, protože už teď víme, že způsob získání zákazníka se bude měnit. Budujte si vlastní značku projektu s vědomím, že to ne vždy bude web.

futureads

Vždy budou existovat firmy zaměřené pouze na efektivní prodávání za provizi, protože v tom budou lepší než firmy, které kromě prodávání dělají ještě samotný produkt či cokoliv jiného. Schopnost efektivního prodeje bude vždy žádaná a tuto schopnost bude mít ten, kdo se bude neustále novinkám přizpůsobovat. Logicky tedy budou vždy existovat lepší a horší prodejci, které nepůjde nahradit strojem.

Stroj neví, jaké marketingové novinky přinese zítřek a jak by se daly využít pro nové možnosti oslovování a prodeje. Dokud stroje neovládnou lidstvo, budou marketéři využívat stroje pro prodej. Prodej existuje už od pravěku a s přibývajícími inovacemi bude neustále potřeba někoho, kdo by je prodal lidem.

Forma se bude měnit, nástroje se budou měnit, technologie budou úplně jiné, prodávané produkty a služby také, ale affilák může zůstat stejný, pokud bude stále hledat efektivní možnosti oslovení, prodeje a následného zaslání dat firmě, která za to ráda zaplatí. Naše práce se změní, ale ne principielně. Možná se bude jmenovat jinak, ale obor tu zůstane.

Jeden komentář
  1. tomas.krcal@gmail.com

    Dočetl jsem po "Web bude zbytečný", pak bylo již zbytečné číst dál.

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.